57,5 miliona dinara za promociju opštine Inđija u izbornoj godini
Budžetom opštine Inđija za 2022. godinu predviđeno je 57,5 miliona dinara za promociju. Ove godine će opština Inđija dodeliti 29 miliona dinara medijima na osnovu konkursa za sufinansiranje projekata i proizvodnju medijskih sadržaja, što je za 4 miliona više nego 2021. godine. Turistička organizacija opštine Inđija planira da potroši 22 050 006 dinara za promociju […]
Budžetom opštine Inđija za 2022. godinu predviđeno je 57,5 miliona dinara za promociju. Ove godine će opština Inđija dodeliti 29 miliona dinara medijima na osnovu konkursa za sufinansiranje projekata i proizvodnju medijskih sadržaja, što je za 4 miliona više nego 2021. godine. Turistička organizacija opštine Inđija planira da potroši 22 050 006 dinara za promociju turizma u Inđiji, 5,5 milona dinara nalazi se u stavci „promocija opštine“ kao i 960 000 dinara za zakup medijskog prostora u štampi koja se „prodaje na području Opštine Inđija“.
Sveukupan budžet koji je dobila TO Inđija je preko 84 miliona dinara od čega četvrtina novca odlazi na promociju turističke ponude. Na poslednjoj sednici SO Inđija usvojena je izmena statuta TO Inđija gde se u jednom delu, protivzakonito, dozvoljava ovoj organizaciji da pokrene internet televiziju. Odgovarajući na pitanje IN Medija po kom osnovu se osniva internet televizija i koliko će koštati, predsednik opštine Vladimir Gak tada je odgovorio da novinari nisu dobro protumačili predlog te da se televizija ne može osnovati sa 100 000 dinara koliko će biti namenjeno TO Inđija za taj projekat.
Govoreći o „prosleđivanju“ tv priloga koje bi pravila TO Inđija, Gak je napmenuo da bi se ti prilozi prosleđivali Sremskoj TV kao i TV Fruška Gora. Ono što svakako zbunjuje to je činjenica da pomenute medijske kuće koji već u budžetu dobijaju novac građana Inđije kako bi izveštavali javnost upravo o aktivnostima lokalne samouprave. Konkurskom iz 2021. godine Sremska Televizija u čijem je vlasništvu i Radio televizija Inđija, ukupno je dobila 9,6 milona dinara za izveštavanje Inđinčana i dodatnih 2,5 miliona „EKO produkciji“ koja se dovodi u vezu sa vlasnikom Sremske Televizije Aleksandrom Vinčićem što ukupno čini 12,1 milion dinara. Dok je TV Fruška Gora dobila 840.000 dinara za isti posao. Gak nije objasnio iz kog razloga bi Inđinčani dodatno plaćali televizije da izveštavaju. Pored toga dodatno bi plaćali kreiranje medijskog sadržaja osnivanjem internet televizije koja bi tv priloge slala već pomenutim televizijama. Neku vrstu objašnjenja dao je na sednici SO Inđija Milan Bogojević, direktor TO Inđija.
-Novinari ne mogu doći svaki petak i ponedeljak i izveštavati o nečem što ja smatram da je značajno, te bi im mi pomogli tako što bi im slali već montiran materijal sa pravima za korišćenje muzike, snimaka i fotografija – objasnio je Bogojević zbog čega bi građani trebalo da dva puta plaćali istu stvar.
Pored osnivanja internet televizije Turistička organizacija a samim tim i opština Inđija planira da u ovoj godini da dodatnih 22 miliona dinara novca građana Inđije za „promociju turizma“.
Takođe, Opština Inđija je izdvojila 5,5 miliona dinara za „promociju opštine“. Podsetimo reč o „izradi 3D modela reklamnih plakata za potrebe investicija predviđenih programom“ i usluge zakupa LED reklama.
Promotivnim davanjima nije kraj, u planu javnih nabavki za 2022. godinu, koji je potpisom potvrdio Vladimir Gak 14. januara, nalazi se i „usluga informisanja javnosti putem zakupa strana u štampi koja se prodaje na području Inđije“ a za koju će građani platiti 960 000 dinara.
Ovakav budžet za 2022. godinu, jednoglasno su usvojili kako odbornici Srpske napredne stranke, Srpske radikalne stranke zatim odbornici koje je kandidovala Socijalistička partija Srbije, odbornici GG „Inđija i ti“ ali i odbornici opozicije ispred GG „Građanin“ , na poslednjoj sednici SO Inđija osržanoj 30.12.2021. godine.
Verica Marinčić (IN Medija)