Agencija za sprečavanje korupcije angažovala agenciju koja je zakupila prostor za kol centar SNS
Agencija za sprečavanje korupcije, kao državni organ, angažovala je agenciju „Maks stratedžik“, koja je zakupila prostor za kol centar SNS u Sportskom centru „Čair“ u Nišu.
U ovoj hali su se po krivičnoj prijavi opozicije kupovali glasovi birača na izborima 17. decembra, da „upravlja njenim digitalnim platformama“, saznaje Danas.
Agencija je pred decembarske izbore, sredinom oktobra ove godine, a nakon javne nabavke, zaključila ugovor sa „Maks stratedžikom“ da u naredna dva meseca upravlja njenim „digitalnim medijskim komunikacijama, preko različitih onlajn kanala, uključujući socijalne mreže Fejsbuk i Instagram“, za šta je izdvojeno 480.000 dinara.
Zoran Gavrilović, izvršni direktor BIRODI-ja, najavljuje da će o slučaju izbora ovog „neetičkog učesnika“ u toj javnoj nabavci, koja inače treba da bude instrument borbe protiv korupcije i jačanje integriteta, podneti izveštaj Svetskoj asocijaciji za istraživanje javnog mnjenja.
Đorđe Stanković, narodni poslanik i kandidat na listi „Srbija protiv nasilja“, podneo je ranije policiji krivičnu prijavu zbog sumnje da je u kol centru SNS u SC „Čair“ na dan vanrednih parlamentarnih izbora 17. decembra izvršeno krivično delo davanje i primanje mita u vezi sa glasanjem, iz člana 156. Krivičnog zakonika Srbije.
Prema njihovim informacijama, tu su se „nalazili ljudi koji su organizovali plaćanje glasova za listu SNS, a birači koji su glasali dolazili da im se ‘na ruke’ isplati novac“.
Kupljenim glasačima je navodno isplaćivano po 9.000 dinara, mada ne svima isto, govorili su nepotvrđeni podaci, prenosi Danas.
U ovom centru je pred izbore organizovano i telefonsko „anketiranje“ građana Niša, kojim je proveravano i da li će oni glasati za SNS, a „anketari“ su, po izveštavanju medija, bili radnici gradskog javnog sektora.
U ugovoru između Agencije za sprečavanje korupcije i „Maks stratedžika“, zaključenom 11. oktobra, u koji je Danas imao uvid, navodi se da je ova beogradska firma izabrana na javnoj nabavci na koju se ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama jer je „dala najpovoljniju ponudu“.
„Maks stratedžik“, prema ugovoru, između ostalog ima obavezu da upravlja nalozima Agencije na Fejsbuku i Instagramu, producira kratke video sadržaje na socijalnim mrežama, kao i da „svakodnevno kontroliše komentare i postove korisnika, sa ciljem odgovora na upite i stvaranja interakcije“.
– Imajući u vidu da se rad na društvenim mrežama odvija u on- line okruženju, u kome može doći do razmene ličnih ili poverljivih podataka, informaciono- tehnoloških problema i sigurnosnih izazova, neophodno je da Pružalac usluga (‘Maks stratedžik’, prim. aut.) poseduje relevantno znanje i iskustvo za uspešno upravljanje i u takvim uslovima. Pružalac usluge u obavezi je da u potpunosti garantuje primenu odgovarajućih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera, na način koji obezbeđuje da se obrada podataka o ličnosti vrši u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i da se obezbeđuje zaštita prava lica na koje se podaci odnose.- navodi se u ugovoru koji su potpisali direktori Agencije i „Maks stratedžika“, Dejan Damnjanović i Marko Petrović.
– Zapanjujuće je da se u Agenciji za sprečavanje korupcije nije vodilo računa ko će dobiti javnu nabavku da za nju radi bilo koji posao, a da sama javna nabavka, u samoj konkursnoj dokumentaciji, nije imala kriterijume koji će garantovati da ponuđač nema rizičnu poslovnu biografiju. Od Agencije se očekuje da ima etičke kriterijume koji bi sprečili ovakve ishode. Ovakvim, blago rečeno neodgovornim organizovanjem javne nabavke, Agencija je stimulisala neetično ponašanje. – kaže on za Danas.
Prema njegovoj oceni, „organizovanje“ kol centara SNS, „anketiranje“ u kojem je potencijalno prekršen Zakon o zaštiti podataka o ličnosti i podnošenje krivične prijave zbog sumnje da su se u niškom kol centru kupovali glasovi čini „Maks stratedžik“- „neetičkim učesnikom konkursa“.