Autobusi za partiju, đaci na kiši – Inđija bez prevoza kad SNS putuje
Dok su autobusi Javnog prevoza Inđija prevozili članove SNS-a na komemorativni skup u Batajnici, đaci iz sela inđijske opštine ostali su bez prevoza. Roditelji negoduju zbog dugogodišnjeg problema sa školskim linijama, dok iz Opštine Inđija nema odgovora na pitanja o rešenju ovog problema.

Zvanični državni komemorativni skup posvećen žrtvama NATO bombardovanja 1999. godine održan je juče na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici. Među prisutnima su bili i članovi SNS iz Inđije, za koje je organizovan prevoz autobusima Javnog prevoza Inđija (JPI), zbog čega su đaci ostali bez prevoza.
Đaci iz sela inđijske opštine juče su ostali bez prevoza JPI, jer su autobusi ovog javnog preduzeća korišćeni za prevoz članova SNS-a u Batajnicu. Ovaj dugogodišnji problem sa prevozom, naročito kada je reč o školskim linijama, posebno je izražen tokom događaja koje organizuje SNS. Svi autobusi JPI juče su bili angažovani za prevoz članova stranke, a polazak iz Inđije bio je u 18:40, dok se skup SNS putnika održavao sat vremena ranije.
Istovremeno, osnovci i srednjoškolci koji žive u inđijskim selima ostali su bez prevoza u 16:50 ka Rumi preko Ljukova. Bez prevoza su ostali i đaci koji koriste linije u 18:20 i 19:30.
-Juče sam po kiši čekala autobus za Ljukovo u 16:50, ali on nije došao. Na stajalištu preko puta Opštine Inđija stajala su deca koja su čekala isti autobus, i to po kiši. Moram napomenuti da stajalište nije natkriveno, pa su deca kisnula dok su čekala autobus koji nije došao – priča za IN Medija Brankica Pridić iz Ljukova. – Nije došao ni onaj u 18:20, ni onaj u 19:30.
Revoltirana čestim otkazivanjem prevoza, Pridić je otišla u zgradu Opštine Inđija kako bi potražila objašnjenje i rešenje za problem, ali ju je tamo dočekalo samo obezbeđenje.
-Čovek iz obezbeđenja bio je krajnje kulturan i rekao mi je da u Opštini nema nikoga osim njega. Rekao je da mu je jasno o čemu govorim, ali da nema informacije o otkazivanju prevoza đaka – navodi Pridić.
Za naš portal ističe da problem prevoza đaka i radnika u opštini Inđija nije vezan samo za stranačke aktivnosti, već da je to konstantan problem koji se ne rešava.
-Moje dete pohađa osnovnu školu u Inđiji, a đački autobus u 11:30 ukinut je još u januaru ove godine. Konkretno, ta linija je prevozila đake u popodnevnu smenu, ali je nečijom odlukom ukinuta, pa đaci sada koriste liniju u 12:30, koja dolazi do 13 sati. To znači da obavezno kasne na prva dva ili tri časa, što im se opravdava. Ali nije rešenje da deca gube časove i da im se to opravdava jer su „putnici“. Ljukovo je od Inđije udaljeno samo četiri kilometra – objašnjava ona.
Sreli smo se sa autobusima JPI na Sretenje – u Sremskoj Mitrovici
Predsednik Opštine Inđija, Marko Gašić, 19. novembra prošle godine izjavio je da bi, uz odobrenje republičke komisije, javna nabavka za javno-privatno partnerstvo mogla biti raspisana početkom januara, a novi gradski prevoz uspostavljen do marta 2025. godine.
-Nadam se da ćemo u martu naredne godine imati nov, uređen gradski prevoz – kazao je Gašić u novembru 2024. godine.
Međutim, javna nabavka o kojoj je govorio još uvek nije raspisana, niti Gašić u svojim obraćanjima lokalnim medijima više pominje javni prevoz. Autobusi JPI, po svemu sudeći, funkcionišu isključivo kada je reč o stranačkim interesima.
U nizu slučajeva odvoženja simpatizera vladajuće stranke na mitinge izdvaja se poslednji, koji je IN Medija zabeležila na Sretenje 15. februara. Tada su autobusi JPI, koje plaćaju građani Inđije, prevozili učesnike mitinga SNS-a u Sremskoj Mitrovici. U autobusu JPI, registarskih tablica BG 2399 SV, nalazili su se i bivši i sadašnji direktori javnih preduzeća. Istovremeno, građani Inđije su na Sretenje satima čekali prevoz iz inđijskih sela kako bi stigli na posao, ali ga nije bilo.
Prema rečima predstavnika opozicije, čak je i sama vlast priznala da javni prevoz u opštini ne funkcioniše, ali joj to ne smeta da koristi iste te resurse za prevoz članova i simpatizera Srpske napredne stranke na političke mitinge.
Gašićova obećanja o gradskom prevozu ostala prazna: Autobusi samo za stranačke aktivnosti
Podsećamo, Inđija je javni prevoz prvi put dobila u julu 2011. godine. Pre toga, stanovnici okolnih sela morali su da presedaju u druge autobuse na glavnoj inđijskoj stanici. Sistem je tada bio osmišljen tako da dve kružne linije iz različitih pravaca saobraćaju na svakih pola sata, dok je teritorija opštine bila podeljena u tri zone. Prva zona obuhvatala je industrijsku zonu, druga kružnu liniju kroz sva naseljena mesta osim Starog Slankamena, Slankamenačkih Vinograda i Čortanovaca, koji su pripadali trećoj zoni.
Danas, 14 godina kasnije, javni prevoz u Inđiji ne funkcioniše. Kašnjenja i izostanci autobusa do naseljenih mesta i dalje su problem za koji, po svemu sudeći, još uvek nema rešenja.