Facebook promenio ime u Meta
Kompanija Facebook i zvanično je promenila ime. Sada se zove Meta. Facebook je jedan od najpoznatijih svetskih brendova i vest da će promeniti ime iznenadila je mnoge. Međutim, društveni mediji i mreže u vlasništvu te kompanije, Facebook, Instagram i WhatsApp, neće menjati ime, već samo krovna kompanija u čijem su one vlasništvu. Spekulište se da […]
Kompanija Facebook i zvanično je promenila ime. Sada se zove Meta.
Facebook je jedan od najpoznatijih svetskih brendova i vest da će promeniti ime iznenadila je mnoge. Međutim, društveni mediji i mreže u vlasništvu te kompanije, Facebook, Instagram i WhatsApp, neće menjati ime, već samo krovna kompanija u čijem su one vlasništvu.
Spekulište se da je Mark Zukerberg želeo da razdvoji aplikaciju Facebook, koja se sve češće pominje u negativnom svetlu, od krovne kompanije, koja je u među vremenu prerasla samo jednu mrežu.
Međutim, kompanija je navela da promenom imena želi da „počne novo poglavlje na internetu“.
– Poslednjih decenija tehnologija je ljudima dala mogućnost da se povežu, iskažu sebe što prirodnije. Kada smo započeli Facebook kompaniju, većinom smo pisali na sajtovima. Kada su ljudi nabavili telefone sa kamerama, internet je postao više vizuelan i mobilan. Kako se konekcije ubrzavaju, video postaje još bolji način za deljenje iskustava – navela je kompanija u saopštenju.
Mark Zukerberg je objasnio da je Facebook danas mnogo više od jedne mreže i da taj naziv ne može da obhvati sve čime se kompanija bavi, a pogotovo čime planira da se bavi u budućnosti, u čijem centru je metaverzum “Horizon”.
– Vremenom, nadam se da ćemo biti viđeni kao metaverzalna kompanija, i želim da svoj rad i svoj identitet usidrimo na onome čemu gradimo. Upravo smo najavili da pravimo suštinsku promenu u našoj kompaniji. Sada posmatramo i izveštavamo o našem poslovanju kao dva različita segmenta: jedan za našu porodicu aplikacija i jedan za naš rad na budućim platformama. Naš rad na metaverzumu nije samo jedan od ovih segmenata. Metaverzum obuhvata i društvena iskustva i buduću tehnologiju. Kako širimo našu viziju, vreme je da usvojimo novi brend – naveo je Zakerberg u pismu javnosti objavljenom povodom promene imena.
A šta je „metaverzum“, o kome Zukerberg govori?
ON sam kaže da je to „platforma koja će omogućiti ne samo da gledate, već da doživite internet“.
– Verujem da je metaverzum sledeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajanju ljudi jednih s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sledeća granica. Zajedno možemo da stvorimo celu novu platformu i stvorimo jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočara na glavu moći da uđete u novi svet. Aplikacije se neće promeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti – objasnio je Zakerberg.
U metaverzumu, moći ćete da radite skoro sve što možete da zamislite — da se družite sa prijateljima i porodicom, radite, učite, igrate se, kupujete, stvarate — kao i potpuno nova iskustva koja se ne uklapaju u ono o čemu razmišljamo o računarima ili telefonima danas, piše o tome svetski mediji.
– U budućnosti ćete moći da se odmah teleportujete kao hologram da biste bili u kancelariji bez putovanja na posao, na koncertu sa prijateljima ili u dnevnoj sobi svojih roditelja da biste ih uhvatili – navodi kompanija Meta u saopštenju i dodaje da će se ljudi kretati kroz takva iskustva na različitim uređajima i platformama.
Zukkerberg je već najavio novi VR Messenger, kao i osnivanje virtuelnog tržišta u kojem programeri mogu da prodaju virtuelnu robu i novi početni ekran u Oculus Quest-u.
Facebook nije jedina velika kompanija koja je promenila ime. Prethodno je Google promenio ime u Alphabet, mada javnost gotovo da nije ni registrovala tu promenu.
Stefan Simonović