FTN 2009. godine uradio studiju o javnoj garaži u Inđiji
Krajem januara 2009. godine Fakultet tehničkih nauka – departmanta za saobraćaj iz Novog Sada je predstavio studiju o mogućim rešenjima saobraćajne regulacije za grad Inđiju kao i studiju za podzemnu garažu ali i studiju javnog prevoza na području opštine. Sličnu ideju, tradicionalno, najavio je Vladimir Gak 15 godina kasnije. Analize iz 2009. godine pokazale su […]
Krajem januara 2009. godine Fakultet tehničkih nauka – departmanta za saobraćaj iz Novog Sada je predstavio studiju o mogućim rešenjima saobraćajne regulacije za grad Inđiju kao i studiju za podzemnu garažu ali i studiju javnog prevoza na području opštine. Sličnu ideju, tradicionalno, najavio je Vladimir Gak 15 godina kasnije.
Analize iz 2009. godine pokazale su da u periodu od 7-19 časova kroz raskrsnicu u centru grada prođe oko 21.000 vozila, „što je jednako frekvenciji saobraćaja na najudarnijem delu ibarske magistrale, pri čemu je značajno prisustvo teških teretnih vozila u saobraćajnom toku, što značajno pogoršava uslove odvijanja saobraćaja“. Stručnjaci su tada na osnovu analiza najavili pogoršanje situacije i da je jedino trajno rešenje izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada. U okviru idejnog rešenja za regulaciju saobraćaja urađeno je i idejno rešenje izgradnje biciklističke staze.
Studija saobraćaja urađena pre 15 godina u stvari je bio strateški dugoročni plan razvoja saobraćaja opštine Inđija do 2029. godine.
Između ostalog, studija je podrazumevala izgradnju podzemne garaže, koja „pored tehničkih projekcija sadrži i studiju opravdanosti što uključuje i ekonomsku rentabilnost“. Podrazumevala je mogućnost da se garaža gradi u dve faze ukupnog kapaciteta od 519 parking mesta koja bi bila raspoređena u dve etaže, s tim da bi u prvoj fazi bilo izgrađeno 197 mesta i nalazila bi se ispod parkinga kod Tehničke škole. Na osnovu sadašnjeg stanja, studija je pokazala da ukidanjem pojedinih već postojećih parkirališta u gradu fazna izgradnja podzemne garaže ima svoju ekonomsku opravdanost i realno je očekivati da će Opština Inđija krenuti u realizaciju ovog velikog projakta čija je vrednost preko devet miliona evra.
-Garaža će imati dva nivoa i biće locirana u parku ispred Gimnazije. Predviđeno je da ima dve rampe, ulaznu i izlaznu, a za pešake će biti obezbeđen pešački prolaz ispod saobraćajnice M22 gde bi izlaz bio u pešačkoj zoni u ulici Vojvode Stepe prvi deo. Obzirom na to da je izgradnja garaže veoma velika investicija postoji i mogućnost da damo koncesiju, ali to sve zavisi od toga šta će pokazati studija opravdanosti“, rekao je Simić i dodao da je izvesno da će cena parkiranja u garaži biti niža nego na ulici, kako bi se rasteretili parkinzi na ulicama što bi doprinelo lakšem odvijanju saobraćaja. – objasnio je 2009. godine zamenik Direkcije za izgradnju opštine Inđija Milivoje Simić.
Sličan projekat najavio je predsednik opštine Vladimir Gak prošlog petka nakon sastanka „sistema 48“ ne objašnjavajući kojim sredstvima i po kom projektu su planirani ovi radovi.
-Nakon rekonstrukcije gradske pijace na prostoru sadašnjeg parkinga biće izgrađena javna garaža na tri nivoa koja će zadovoljiti sve potrebe inđinčana.- kazao je Gak dodavši javnu garažu na listu kopiranih ideja svojih prethodnika.
Pored javne garaže Gak je kao svoje, izneo ideje o rekonstrukciji trga Slobode, gradske pijace, izgradnju akva parka, biciklistilkih staza i izgradnje kapela u naseljenim mestima inđijske opštine.
Verica Marinčić (IN Medija)