• Google ubija ad-block?

    Iako Google tvrdi da ne pokušava da uništi ad-block tehnologiju, ali izgleda kao da to može da se desi veoma lako. U nedavnom blogu, Dejvid Li, guglov menadžer za proširenja i Web prodavnicu, najavio je da proširenja napravljena prema specifikaciji Manifest V2 neće više biti prihvaćena u web prodavnici od 17. januara 2022. Nadalje, Manifest […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Google ubija ad-block?

    Iako Google tvrdi da ne pokušava da uništi ad-block tehnologiju, ali izgleda kao da to može da se desi veoma lako.

    U nedavnom blogu, Dejvid Li, guglov menadžer za proširenja i Web prodavnicu, najavio je da proširenja napravljena prema specifikaciji Manifest V2 neće više biti prihvaćena u web prodavnici od 17. januara 2022. Nadalje, Manifest V2 će biti potpuno onemogućen u januaru 2023., pa će svi dodaci koje ste instalirali bazirani na njemu, uključujući blokatore reklama, biti onemogućeni.

    Manifest V3 je sigurniji, ima bolje performanse i bolje čuva privatnost u odnosu na svog prethodnika -napisao je Li.

    To je evolucija platforme za proširenja koja uzima u obzir i promenjeni internet pejzaž kao i budućnost pretraživača.– dodao je.

    Nestanak Manifesta 2 znači da blokatori oglasa na koje su navikli mnogi korisnici, više neće raditi. Manifest 3 odbacuje određeni API koji blokatori koriste, a trenutno se vodi rasprava i o tome da li se novi blokatori mogu izgraditi pomoću nove specifikacije Manifest V3.

    Iako Gugl tvrdi da onemogućavanje blokatora „apsolutno nije cilj“, njihova matična kompanija Alfabet izričito je upozorila da postojeće i nove tehnologije za blokiranje oglasa mogu naštetiti njenom poslovanju.

    -Većina naših prihoda su od naknada koje se naplaćuju od prikazivanja oglasa na mreži, zbog toga takve tehnologije mogu negativno da utiču na naše poslovanje – naveli su iz kompanije.

    Fondacija „Electronic frontier“ takođe je osporila tvrdnje Gugla, navodeći u saopštenju da, iako standard Manifest V3 možda nije namenjen ubijanju blokatora oglasa, to bi se moglo lako dogoditi kao nuspojava ograničenja koja će novi API postaviti programerima.

    Ako gugl odluči da proširenja za privatnost mogu funkcionisati samo na jedan određeni način, to će trajno promeniti balans u korist oglasa i tragača – naveli su iz FEF.

    Stefan Simonović

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA

    Upozorenje korisnicima Yettel banke

    Yettel banka upozorila je korisnike da se pojavio lažni profil banke u kom pozivaju da se učestvuje u anketi i da korisnici ne pristuipaju anketi I ne ostavljaju lične […]