„GrađanIN“: Mediji koji su plaćeni novcem građana su promoteri vlasti, naš prozor u svet su društvene mreže
Inđiju očekuju redovni lokalni izbori kao i 80 opština i gradova, izbori još uvek nisu raspisani što određene političke aktere ne sprečava da se predstave biračkom telu. Pokret „Građanin“ poslednjih meseci vrši kontinuiranu kampanju od vrata do vrata kao i direktno predstavljanje građanima na pultovima u Inđiji i njenim selima.
Pokret „Građanin“ intenzivirao je svoju kampanju pred predstojeće lokalne izbore obilaskom svojih simpatizera, pomoću kojih, pokušavaju da dobiju informaciju iz prve ruke jesu li ispunili obećanja data pre 4 godine kao i šta su konkretne zamerke na njihov rad.
-Mi smo u kampanji pre 4 godine obećali da će svako pitanje građana biti izneto na sednicama lokalnog parlamenta gde ćemo tražiti odgovore kao i reakciju nadležnih za svaki problem.Takođe smo obećali da nećemo biti deo vlasti ili bilo koje koalicije što smo i održali. Građani koji nas simpatišu potvrđuju da nismo izigrali njihovo poverenje i da smo na pravom putu. –kaže za IN Medija osnivač pokreta „Građanin“ Strahinja Jovanović.
Osim informacija u kampanji „od vrata do vrata“ članovi pokreta u ovoj kampanji nude sve što i u prethodnoj i dodatno rešenja koja su oni pripremili a na temu javnog prevoza, sporta, kulture, deponija i uopšte usmeravanja novca građana na rešavanje realnih potreba i rešenja građana Inđije.
Iz pokreta poručuju da nemaju medijski prostor u medijima sa većom pokrivenošću a koji se finansiraju iz budžeta građana te svoje aktivnosti pored direktnih, plasiraju i putem društvenih mreža što im je jedini put ka svojim potencijalnim glasačima.
Jovanović ističe da veliku podršku pored mladih imaju od starijih sugrađana te da je stereotip mišljenje da penzioneri podržavaju politiku vladajuće strukture.
-Nas na mrežama prate i penzioneri i prepoznaju nas na ulici. Penzioneri su na mrežama takođe aktivni iz razloga što im je to jedina komunikacija sa svetom. Većina ima mreže preko kojih komunicira sa svojom decom i unucima koji su se odselili u inostranstvo baš zbog trenutne političke atmosfere. Oni su kao naša ciljna grupa veoma zainteresovani da decu i unuke ne gledaju preko interneta nego da im mi stvorimo atmosferu u kojoj će njihove porodice ostajati u našoj zemlji. –kaže Jovanović.
On ističe da je starija populacija do te mere osiromašena da im je internet jedini prozor u svet, sve ono što primera radi Nemački penzioneri obilaze kroz putovanja naši penzioneri vide samo na internetu.
-Sede sami i zapostavljeni u svojim stanovima i gledaju neki srećniji svet preko interneta. Na žalost država se tako odnosi prema starima, naš cilj je da i to promenimo. Da oslobodimo medije, da se približimo svim starosnim grupama i da svakom ponudimo naša rešenja. – kaže on.
Iz pokreta „Građanin“ posebno naglašavaju da kritika njima daje smernice kako ispraviti grešku a ne kako se braniti neosnovano. Naglašavaju da vole svoj grad i da u njemu planiraju da ostanu ali i da ispoštuju svoje glasače koje će sretati na ulici svakodnevno.
Tvrde da kampanja od vrata do vrata nije izazvala negodovanje građana jer je njihov pristup u toj vrsti kampanje nenasilan, ne ucenjuju i ne vrše pritisak. Oni žele da saznaju potrebe građana kroz taj vid kampanje. Jovanović kaže da mu je jasno da se ljudima ogadila kampanja u kojoj ih neko primorava da ih sluša i to u svojim domovima.
-U svetu, gde su mediji slobodni gde svaki politički akter ima priliku da preko medija promoviše svoj rad i zalaganja ovakva kampanja je normalna. Kod nas, u medijskom mraku, je ovo jedini način da nas vide. –tvrdi Jovanović.