„GrađanIN“: Mediji koji su plaćeni novcem građana su promoteri vlasti, naš prozor u svet su društvene mreže
Inđiju očekuju redovni lokalni izbori kao i 80 opština i gradova, izbori još uvek nisu raspisani što određene političke aktere ne sprečava da se predstave biračkom telu. Pokret „Građanin“ poslednjih meseci vrši kontinuiranu kampanju od vrata do vrata kao i direktno predstavljanje građanima na pultovima u Inđiji i njenim selima.
![„GrađanIN“: Mediji koji su plaćeni novcem građana su promoteri vlasti, naš prozor u svet su društvene mreže „GrađanIN“: Mediji koji su plaćeni novcem građana su promoteri vlasti, naš prozor u svet su društvene mreže](https://inmedija.rs/wp-content/uploads/sites/8/2024/03/GradjanIN-sastanak-pokreta-jpg.webp)
Pokret „Građanin“ intenzivirao je svoju kampanju pred predstojeće lokalne izbore obilaskom svojih simpatizera, pomoću kojih, pokušavaju da dobiju informaciju iz prve ruke jesu li ispunili obećanja data pre 4 godine kao i šta su konkretne zamerke na njihov rad.
-Mi smo u kampanji pre 4 godine obećali da će svako pitanje građana biti izneto na sednicama lokalnog parlamenta gde ćemo tražiti odgovore kao i reakciju nadležnih za svaki problem.Takođe smo obećali da nećemo biti deo vlasti ili bilo koje koalicije što smo i održali. Građani koji nas simpatišu potvrđuju da nismo izigrali njihovo poverenje i da smo na pravom putu. –kaže za IN Medija osnivač pokreta „Građanin“ Strahinja Jovanović.
Osim informacija u kampanji „od vrata do vrata“ članovi pokreta u ovoj kampanji nude sve što i u prethodnoj i dodatno rešenja koja su oni pripremili a na temu javnog prevoza, sporta, kulture, deponija i uopšte usmeravanja novca građana na rešavanje realnih potreba i rešenja građana Inđije.
Iz pokreta poručuju da nemaju medijski prostor u medijima sa većom pokrivenošću a koji se finansiraju iz budžeta građana te svoje aktivnosti pored direktnih, plasiraju i putem društvenih mreža što im je jedini put ka svojim potencijalnim glasačima.
![](https://inmedija.rs/wp-content/uploads/sites/8/2024/03/Gradjanin-Aleksandra-Maric-209x279.webp)
Jovanović ističe da veliku podršku pored mladih imaju od starijih sugrađana te da je stereotip mišljenje da penzioneri podržavaju politiku vladajuće strukture.
-Nas na mrežama prate i penzioneri i prepoznaju nas na ulici. Penzioneri su na mrežama takođe aktivni iz razloga što im je to jedina komunikacija sa svetom. Većina ima mreže preko kojih komunicira sa svojom decom i unucima koji su se odselili u inostranstvo baš zbog trenutne političke atmosfere. Oni su kao naša ciljna grupa veoma zainteresovani da decu i unuke ne gledaju preko interneta nego da im mi stvorimo atmosferu u kojoj će njihove porodice ostajati u našoj zemlji. –kaže Jovanović.
On ističe da je starija populacija do te mere osiromašena da im je internet jedini prozor u svet, sve ono što primera radi Nemački penzioneri obilaze kroz putovanja naši penzioneri vide samo na internetu.
-Sede sami i zapostavljeni u svojim stanovima i gledaju neki srećniji svet preko interneta. Na žalost država se tako odnosi prema starima, naš cilj je da i to promenimo. Da oslobodimo medije, da se približimo svim starosnim grupama i da svakom ponudimo naša rešenja. – kaže on.
Iz pokreta „Građanin“ posebno naglašavaju da kritika njima daje smernice kako ispraviti grešku a ne kako se braniti neosnovano. Naglašavaju da vole svoj grad i da u njemu planiraju da ostanu ali i da ispoštuju svoje glasače koje će sretati na ulici svakodnevno.
Tvrde da kampanja od vrata do vrata nije izazvala negodovanje građana jer je njihov pristup u toj vrsti kampanje nenasilan, ne ucenjuju i ne vrše pritisak. Oni žele da saznaju potrebe građana kroz taj vid kampanje. Jovanović kaže da mu je jasno da se ljudima ogadila kampanja u kojoj ih neko primorava da ih sluša i to u svojim domovima.
-U svetu, gde su mediji slobodni gde svaki politički akter ima priliku da preko medija promoviše svoj rad i zalaganja ovakva kampanja je normalna. Kod nas, u medijskom mraku, je ovo jedini način da nas vide. –tvrdi Jovanović.