Inđija, grad velikih filmova i malih vesti: Kad dron obaveštava, a sajt spava
Predsednik opštine Inđija, Marko Gašić, kao lokalni influenser, svakodnevno prikazuje svoje aktivnosti kroz visoko produkcijske video-snimke na društvenim mrežama, dok zvanični sajt opštine ostaje gotovo bez sadržaja važnog za građane. Na sajtu, vesti se objavljuju tek jednom mesečno, što Inđiju čini jednom od najškrijih opština kada je u pitanju informisanje javnosti.
Iako Kabinet predsednika Opštine Inđija poseduje novinare koji su zaduženi za kreiranje sadržaja na zvaničnom sajtu lokalne samouprave nema vesti, obaveštenja i svih informacija koje su važne za građane Inđije. Za razliku od ostalih gradova i opština, Inđija škrtari na informacijama od značaja, vesti na sajtu se ažuriraju jednom mesečno pa ni tad.
Od poslednje objavljene vesti na sajtu opštine Inđija prošlo je tačno mesec dana, 14.oktobra nakon pisanja IN Medija na istu ovu temu, objavljena je vest „Izveštaj o bezbednosti saobraćaja“ koja broji tačno 315 karaktera sa razmacima. Dakle 315 slova u vesti.
Društvene mreže Opštine Inđija su već druga priča, tako su građani na ovim mrežama mogli da isprate sve aktivnosti predsednika Marka Gašića u vidu kratkih filmova visokog kvaliteta. Moglo se propratiti kako predsednik odlazi peške na posao gde se na uglovima ulica sreće sa svojim saradnicima, veselo se pozdravljaju i stižu na posao gde ispred zgrade daju izjave. Predsednik je putovao i gradskim autobusom sa načelnikom privrede i investicija, sve je to zabeležio dron i kamera. Gradski autobus kao iznenadna sila koja dolazi i rešava stvar, staje na novo stajalište, prazan, čist i na vreme. Predsednik veselo ulazi u prevoz i odvozi se do železničke stanice u Beški. Imao je odjek taj video uradak, građani su se razbesneli, jer autobus koji je vozio predsednika za ostale građane ne saobraća, većinom vremena.
Predsednik je u svojim promo filmovima obilazio stare, otvarao trgove, polagao vence, dočekivao zvanice, pokrajinske sekretare i sve kroz visoko kvalitetnu video produkciju. Iz predsednikovih nastupa vidi se da je ciljna grupa pridobijanje simpatija mladih, efektni, kratki, dinamični, puni boja video uradci praćeni muzičkom podlogom i instant informacijama. Sadržaj je upitan, koga ustvari zanima putovanje predsednika do stanice ili peške na posao?
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Šta je tu interes javnosti? Osim dopadljivog, lepo obučenog mladog čoveka koji se zabavlja vršeći svoju odgovornu funkciju i ličnog interesa, nema informacije važne zajednici.
Upitno je i koliko košta neinformisanu zajednicu izlet predsednika u samo promociju, visokokvalitetna produkcija koja je angažovana za potrebe promocije predsednika na društvenim mrežama ne može biti jeftina.
Dok sa druge strane novinari angažovani u Kabinetu predsednika jasno pokazuju da „niko ne može tako malo da me plati koliko ja mogu da ništa ne radim“ neobjavljivanjem informacija od značaja za građane.
Ukoliko, na primer, dođe do prekida vodosnabdevanja, jedini način da se informišete je da sami pozovete nadležno javno preduzeće. Isto važi i za električnu energiju. Do duše, stil kome se okrenuo predsednik kada je u pitanju informisanje, zaista ne podržava plasiranje ovih informacija kroz kratke afirmativne filmiće. Zamislite kako bi izgledalo da predsednik obavesti javnost o planiranim isključenjima struje zbog najavljenih radova na mrež.
Predsednik pod punom random opremom, sa šlemom na glavi, vezan, pozdravlja se sa saradnicima, penje na banderu ili ga podiže korpa. Dron leti iz daljine, kruži oko predsednika koji sa bandere poručuje uz pratnju dinamične muzičke podloge: “Narode moj, sutra zbog radova na mreži u tim i tim ulicama, u to i to vreme bez struje će biti potrošači do tad i tad.”.
Silazi sa bandere, zateže radnu uniform i završava: “U slučaju izmena bićete blagovremeo obavešteni”. Dron odlazi, saradnici čestitaju predsedniku, mreže gore.
Jos ka telefonom zoves elekro distribuciju .dom zdravlja i ostale institucije.nacekaces se jer su svi ubacili govorne automate.“molimo vas sacekajte prvi operater koi bude slobodan javice se „