Izmene izbornog zakona tiču se i medijskog izveštavanja
Izmene seta izbornih zakona, usvojenih desetak dana pre raspisivanja izbora, pratila je i izmena Zakona o elektronskim medijima koja se odnosi izveštavanje medija o takozvanoj funkcionerskoj kampanji, čime je delimično udovoljeno zahtevima opozicinih stranaka. Usvojene izmene predviđaju da 10 dana pre dana glasanja mediji ne mogu izveštavati o zvaničnim javnim skupovima na kojima se otvaraju […]
Izmene seta izbornih zakona, usvojenih desetak dana pre raspisivanja izbora, pratila je i izmena Zakona o elektronskim medijima koja se odnosi izveštavanje medija o takozvanoj funkcionerskoj kampanji, čime je delimično udovoljeno zahtevima opozicinih stranaka.
Usvojene izmene predviđaju da 10 dana pre dana glasanja mediji ne mogu izveštavati o zvaničnim javnim skupovima na kojima se otvaraju infrastrukturni i drugi objekti poput pruga, puteva, mostova, škola bolnica, fabrika, javlja FoNet.
To podrazumeva da 10 dana uoči izbora izostaju i medijski izveštaji o početku izgradnje takvih i sličnih objekata infrastrukture ako na tim skupovima učestvuju javni funkcioneri koji su kandidati za predsednika Republike, poslanike u republičkoj ili pokrajinskoj skupštini, gradske i opštinske odbornike.
Obaveza medija je da pre početka izborne kampanje objave tarife za političko oglašavanje, a kriterijumi po kojima se određuje cena političkog reklamiranja i uslovi plaćanja moraju podjednako da važe za sve kandidate na izborima i sve podnosioce proglašenih izbornih lista, odnosno predlagače proglašenih kandidata.
IN Medija