• Kurirska služba

    Evo već je šesti dan kako distribuiram svoju treću napisanu knjigu. U svemu tome neizostavan, bitan faktor je i kurirska služba. Kad god tu službu spomenem ne mogu to da činim bez emocija. Naime, moj sin radi u jednoj takvoj službi i u Zrenjaninu pošteno zarađuje svoju koru hleba. Naviknut da je ljubaznost sastavni deo […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Kurirska služba

    Evo već je šesti dan kako distribuiram svoju treću napisanu knjigu. U svemu tome neizostavan, bitan faktor je i kurirska služba. Kad god tu službu spomenem ne mogu to da činim bez emocija. Naime, moj sin radi u jednoj takvoj službi i u Zrenjaninu pošteno zarađuje svoju koru hleba.

    Naviknut da je ljubaznost sastavni deo svake profesije, svoj posao obavlja sa osmehom na licu i uvek je na usluzi korisnicima usluge. Nije problem ni ustrčati na drugi sprat do bake koja je na štakama. Ni navratiti ponovo u povratku sa rejona do mušterije koja nije trenutno kod kuće. Ni istovariti veš mašinu i ubaciti je u kupatilo. Bio sam s njim par puta u kombiju celo radno vreme. Video, doživeo i bio ponosan na opaske prezadovoljnih klijenata da imam sjajnog sina. Posledica toga je i uvek sasvim solidan bakšiš kojim ga daruju zadovoljne mušterije.

    Ali i da nije toga moj Filip bi svoj posao obavljao uljudno i profesionalno. To se zove odgovornost i karakter. Ja ovde u Sremskoj Mitrovici imam saradnju već tri godine sa Bex-om. Zadovoljni oni sa mnom, zadovoljan i ja sa njima. Momci su sjajni, a nisam ni ja tako loš. Uvek im se adekvatno odužim. Onomad sam ih častio i skuvanim kotlićem u njihovom hangaru. I sad sam im nešto tako obećao.

    Ali…

    S vremena na vreme poneka pošiljka mi se vrati. A razlozi su trivijalni. Nadrndani mlađani kurir sa već ko zna gde potrošenim živcima, tamo negde, neće da pokaže ni trunku fleksibilnosti. Zove jednom, klijent se odmah ne javi i on odmah pošiljku spremi za povrat!? Pre neki dan jedna od mojih mušterija mu kaže da produži samo sto metara napred, ali ne! Drski kurir mu odgovara da to onda treba duplo da se plati „zbog promene adrese“!? Desi se da mu moj kupac kaže da ostavi i naplati pošiljku kod prvog komšije, jer je trenutno na poslu, ali kuriru to ne pada na pamet.

    Meni vrate pošiljku, a ja to onda platim i ponovo šaljem krajnjem kupcu na neki alternativni način. Time i ja i moji čitaoci budemo izloženi neplanskom i nepotrebnom dodatnom trošku. A trebalo je samo malo dobre volje… S druge strane, javljaju mi se kupci da zahvale za knjigu, ali i sa punim ustima pohvala za ljubaznost kurira kojem nije bilo teško da ostavi knjigu u kafani gde ga je kupac zamolio. Ili recimo, da tu pošiljku uruči kupcu negde usput, jer se tog momenta nije našao kod kuće…

    Dakle, sve se može kad se hoće. Motiva za ljubaznost ima napretek, ako želiš da ih vidiš. Ako ništa drugo, pa makar ta napojnica da ti je stimulans… Međutim, sve je to džaba ako neko to nema u sebi i ako je hronično negativan. Svaka uslužna delatnost trebalo bi da podrazumeva i ljubaznost. Mislim, trebalo bi… Ali, kao i u svemu drugom, sve je do čoveka.

    Laf ili jesi ili nisi…

    Piše: Dragan Jurić

    Stavovi izraženi u ovom tekstu autorovi su i ne odražavaju nužno uredničku politiku IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije KOLUMNA

    Rumunski scenario

    Ali ne onaj na koji ste, možda, prvo […]

    Putovanje kroz očaj sa Vanjom Đurić

    Znate li kako jedan nežan, tanan glasić, molećivo „nemojte molim vas“ može da zagrmi? Da li znate koliko znači, kad vas neko tlači, uperen pogled žene koja odašilje svu svoju snagu i […]