• Meštani Čortanovaca i Beške postali „slepo crevo“ nakon ukidanja železničke stanice

    Čortanovci, nekad gospodsko selo bogate istorije, postali su slepo crevo nakon ukidanja železničke stanice. Ne samo stanovnici Čortanovaca, već i Beške imaju isti problem, jer su do stanice prinuđeni da koriste sopstveni ili autobuski prevoz, koji i nije baš redovan. U resornom ministarstvu navode da vraćanje stare stanice nije izvodljivo iz više razloga, dok u opštini Inđija nagovaštavaju poboljšanje autobuskog prevoza do železničke stanice.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Meštani Čortanovaca i Beške postali „slepo crevo“ nakon ukidanja železničke stanice
    Foto: Živan Pašić

    Umesto stare stanice gde su vozovi stajali gotovo vek i po, oko 13.000 žitelja Čortanovaca i Beške ostalo je bez prevoza i moraju do nove stanice između tih mesta, što je poražavajuće, izjavio je za RTV Živan Pašić, starosedelac Čortanovaca.

    -Pre 141 godinu moj čukundeda Živan je mogao da ode da popije kafu u Beču ili Pešti i da se vrati, ja ne mogu, ja moram u kukuruze da idem da čekam voz. To nije dobro. Mi se borimo da dobijemo samo stajališe, ne mora stanica i pošto su vozovi tačni, čovek se prilagodi, dođe i sačeka, kao na autobus – rekao je Živan Pašić za pokrajinski javni servis.

    Građani su nezadovoljni jer je malo autobuskih polazaka, koji nisu baš redovni, a pritom su i neusklađeni sa voznim redom, a naši sagovornici kažu da su zbog kašnjenja na posao pojedinci dobili i otkaz.

    -Svaki treći dan autobusi se kvare, onda ne dođu, jutros nije došao, žena je došla peške sa Banstola – kazala je Nada Amrain.

    -Deca nemaju kako da odu i da se vrate. Voz jeste dobar što se putovanja tiče, moj sin ide u Novi Sad u školu, ali moramo decu da odvezemo i da odemo po njih.-izjavila je Branka Mučibabić.

    Što se postojećih linija prevoznika „Lasta“ tiče, one se ne mogu iz tehničkih razloga menjati, kažu u opštini Inđija i dodaju da je u toku izrada neophodnih akata za angažovanje još jednog prevoznika kroz javno privatno partnerstvo.

    -Očekujemo da će u narednih mesec-dva dana, akt biti urađen, zatim sledi pozitivno mišljenje od strane Republičke komisije za javno privatno partnerstvo, tek nakon toga SO Inđija mora da usvoji taj projekat i onda raspisujemo tender za izbor novog prevoznika koji će obavljati uslugu javnog prevoza – istakao je Dragan Ibročić, načelnik odeljenja za privredu i investicije.

    Ovo može biti uteha brojnim putnicima, koji su u međuvremenu organizovali javne zborove i pisali peticiju resornom Ministarstvu u kojem navode da vraćanje stanice u Čortanovcima i na još tri lokacije nije moguće, jer bi se izgubio koncept brze pruge.

    -Ovo je nova stanica između Beške i Čortanovaca, a kako su nam naveli iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, projektno tehničkom dokumentacijom nije bila predviđena stanica u Čortanovcima, a razloga je više, jedan je aspekt bezbednosti imajuću u vidu brzinu vozova od 200 km/h – dodao je Ibročić.

    Uglavnom, obnavljanje stanice u Čortanovcima nije izvodljivo pri projektovano velikim brzinama vozova i svako odstupanje bi ugrozilo standarde evropskog koridora, a kako zaključuju u Ministarstvu, projekat brze pruge svojevremeno je bio na javnom uvidu i primedbi nije bilo.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija

    Obustava vodosnabdevanja u Inđiji 21. novembra

    JKP Vodovod i kanalizacija saoptilo je da će u delu Inđije zbog radova na vodovodnoj mreži doći do prekida vodosnabdevanja 21. novembra 2024. godine, u periodu od 9 do 13 časova. […]