• Nadzor negira da su prisustvovali tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu

    U izveštaju i zapisniku o izvršenom tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu iz aprila 2024. donet je zaključak kojim je staničnoj zgradi odobren probni rad.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Nadzor negira da su prisustvovali tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu
    Foto IN Medija

    Probni rad je odobren u trajanju od najviše godinu dana, piše Forbs (Forbes).

     U tom dokumentu navodi se da su, osim članova Komisije za tehnički pregled, prisutni bili i predstavnici izvođača radova, kao i nadzornog organa.

     Međutim, u kompaniji Ežis kažu za Forbs Srbija da njihovi zaposleni nisu prisustvovali pregledu. Kao i da su tek nakon nesreće saznali za postojanje ovog dokumenta. Slično su Forbsu rekli i u kompaniji koja predvodi konzorcijum za nadzor – Project Biro Utiber.

    Ukazuju i da nisu ni mogli da prisustvuju jer Zakon o planiranju i izgradnji propisuje da u vršenju tehničkog pregleda, između ostalih, ne mogu da učestvuju lica zaposlena u preduzeću koje je bilo izvođač radova, kao i lica koja su vršila stručni nadzor.

    Kako su se onda njihova imena našla u zapisniku, od preduzeća Trioprojekt, koje je predvodilo konzorcijum za tehnički pregled i komisiju koja je tim povodom formirana, novinari Forbsa nisu juče dobili objašnjenje.

    Svi zaposleni kompanije Ežis su tokom ispitivanja, na pitanja o ovom dokumentu, u svojim izjavama negirali prisustvo tokom ovog pregleda. Pored toga što zaposleni kompanije Ežis nisu bili prisutni tokom ovog pregleda, primetili smo i da u samom dokumentu postoji određeni broj grešaka, npr. pozivanje na pogrešan ugovor, na pogrešnu prijavu radova itd.- dodaju iz Ežisa.

    U kompaniji Project Biro Utiber za portal Forbs kažu da su bili formalni nosilac posla stručnog nadzora nad izvođenjem radova na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Novi Sad-Subotica-državna granica, u okviru koga je rađena i rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu. Oni podsećaju da su nosilac konzorcijuma šest firmi, ali da su imali ugovor sa jasno podeljenim pravima i obavezama, kako je to uobičajeno kod ovakve vrste ugovora.

    Povodom samog izveštaja o izvršenom tehničkom pregledu, u kompaniji Project Biro Utiber ukazuju na član 156 Zakona o planiranju i izgradnji koji ne dozvoljava učešće u tehničkom pregledu licima koja su vršila stručni nadzor.

    Po našim saznanjima, osoblje nadzora nije bilo prisutno tokom vršenja tehničkog pregleda niti je imalo zakonski osnov za to. – kažu za Forbs Srbija u kompaniji Project Biro Utiber.

    Forbs podseća da se u ovom dokumentu navodi da se, nakon sprovedenog tehničkog pregleda, železničkoj stanici odobrava probni rad u trajanju od najviše godinu dana. Probni rad služi za proveru funkcionisanja svih ugrađenih sistema i izvedenih radova i predstavlja jedan od koraka ka dobijanju upotrebne dozvole.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Vojvodina

    Goran Ješić pušten iz pritvora

    Goran Ješić, bivši potpredsednik vojvođanske vlade, pušten je iz pritvora, koji mu je danas prvobitno određen po nalogu tužilaštva, zbog tvita u kojem je „ugrozio sigurnost“ dekanu FTN u […]