Nadzor negira da su prisustvovali tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu
U izveštaju i zapisniku o izvršenom tehničkom pregledu železničke stanice u Novom Sadu iz aprila 2024. donet je zaključak kojim je staničnoj zgradi odobren probni rad.
Probni rad je odobren u trajanju od najviše godinu dana, piše Forbs (Forbes).
U tom dokumentu navodi se da su, osim članova Komisije za tehnički pregled, prisutni bili i predstavnici izvođača radova, kao i nadzornog organa.
Međutim, u kompaniji Ežis kažu za Forbs Srbija da njihovi zaposleni nisu prisustvovali pregledu. Kao i da su tek nakon nesreće saznali za postojanje ovog dokumenta. Slično su Forbsu rekli i u kompaniji koja predvodi konzorcijum za nadzor – Project Biro Utiber.
Ukazuju i da nisu ni mogli da prisustvuju jer Zakon o planiranju i izgradnji propisuje da u vršenju tehničkog pregleda, između ostalih, ne mogu da učestvuju lica zaposlena u preduzeću koje je bilo izvođač radova, kao i lica koja su vršila stručni nadzor.
Kako su se onda njihova imena našla u zapisniku, od preduzeća Trioprojekt, koje je predvodilo konzorcijum za tehnički pregled i komisiju koja je tim povodom formirana, novinari Forbsa nisu juče dobili objašnjenje.
–Svi zaposleni kompanije Ežis su tokom ispitivanja, na pitanja o ovom dokumentu, u svojim izjavama negirali prisustvo tokom ovog pregleda. Pored toga što zaposleni kompanije Ežis nisu bili prisutni tokom ovog pregleda, primetili smo i da u samom dokumentu postoji određeni broj grešaka, npr. pozivanje na pogrešan ugovor, na pogrešnu prijavu radova itd.- dodaju iz Ežisa.
U kompaniji Project Biro Utiber za portal Forbs kažu da su bili formalni nosilac posla stručnog nadzora nad izvođenjem radova na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Novi Sad-Subotica-državna granica, u okviru koga je rađena i rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu. Oni podsećaju da su nosilac konzorcijuma šest firmi, ali da su imali ugovor sa jasno podeljenim pravima i obavezama, kako je to uobičajeno kod ovakve vrste ugovora.
Povodom samog izveštaja o izvršenom tehničkom pregledu, u kompaniji Project Biro Utiber ukazuju na član 156 Zakona o planiranju i izgradnji koji ne dozvoljava učešće u tehničkom pregledu licima koja su vršila stručni nadzor.
–Po našim saznanjima, osoblje nadzora nije bilo prisutno tokom vršenja tehničkog pregleda niti je imalo zakonski osnov za to. – kažu za Forbs Srbija u kompaniji Project Biro Utiber.
Forbs podseća da se u ovom dokumentu navodi da se, nakon sprovedenog tehničkog pregleda, železničkoj stanici odobrava probni rad u trajanju od najviše godinu dana. Probni rad služi za proveru funkcionisanja svih ugrađenih sistema i izvedenih radova i predstavlja jedan od koraka ka dobijanju upotrebne dozvole.