Ne pretrčavajte prugu, lako možete nastradati
Nakon izbegnute tragedije kada je u petak nepoznata žena pretrčavala prugu na železničkoj stanici Tošin Bunar i umalo stradala, nadležni apeluju na građane da to nikako ne rade. – Ne prelazite preko koloseka brze pruge Beograd-Novi Sad za 200 km/sat, kako ne biste nastradali i ugrozili voz i putnike – navode „Infrastruktura železnice Srbije“. Oni […]
Nakon izbegnute tragedije kada je u petak nepoznata žena pretrčavala prugu na železničkoj stanici Tošin Bunar i umalo stradala, nadležni apeluju na građane da to nikako ne rade.
– Ne prelazite preko koloseka brze pruge Beograd-Novi Sad za 200 km/sat, kako ne biste nastradali i ugrozili voz i putnike – navode „Infrastruktura železnice Srbije“.
Oni podsećaju da je prisebnost građana spasila jednu ženu od sigurne smrti na šinama.
– Jedna ženska osoba krenula je da prelazi preko koloseka u Tošinom bunaru sa torbom u rukama, ali nije mogla da se popne na peron i drugi ljudi pomogli su joj da se skloni sa pruge svega nekoliko sekundi pre nego što je naišao brzi voz „Soko“, koji između Beograda i Novog Sada saobraća brzinom od 200 kilometara na sat – navode u saopštenju.
“Ni jedna žurba, ni jedan razlog nisu preči od vaših života”
„Infrastruktura železnice Srbije
„Infrastruktura železnice Srbije“ poziva građane da ne prelaze prugu van obeleženih prelaza.
– Ovo posebno važi za brzu prugu Beograd – Novi Sad, gde vozovi saobraćaju velikom brzinom i gde nisu predviđena nikakva ukrštanja pruge i puta, niti bilo kakva nepredviđena zaustavljanja voza tokom vožnje. Voz koji saobraća brzinom od 200 km/sat ne može trenutno da se zaustavi čak i kada mašinovođa opazi nekoga na pruzi, niti može da skrene sa pruge. Osobe koje na ovaj način nepromišljeno i neodgovorno krenu da prelaze preko šina gotovo uvek poginu na licu mesta. Da ne govorimo o tome da to može pri velikoj brzini da se ugrozi i bezbednost putničkog voza i svih putnika u njemu – upozoravaju „Infrastruktura železnice Srbije“
Brza pruga Beograd-Novi Sad je u velikom delu ograđena, izgrađeno je više od sto podvožnjaka, nadvožnjaka, vijadukta i sličnih objekata, kako bi se izbegla ukrštanja pruge i puta, postavljen je video nadzor duž cele deonice, a pojačano je i fizičko-tehničko obezbeđenje.
Ipak, kako kažu, jedino poštovanjem upozorenja duž železničke pruge i prelazak preko nje isključivo na za to predviđenim mestima, može da sačuva ljudske živote.
Apel „Infrastruktura železnice Srbije“:
– pridržavajte se propisa, posebno na brzoj pruzi
– ne pretrčavajte i ne prelazite preko šina
– poštujte oznake duž pruge
Iz Železnice podsečaju da od 1. maja tom prugom vozovi prolaze ukupno 64 puta, a da najbrži od njih, “Soko”, čak 27 puta projuri briznom od 200 na sat i dodaju da “svaka neopreznost i neodgovornost na pruzi mogu da se završe tragično i da neko nastrada”.
Radovan Nikolić (IN Medija)