Neslavni početak rada Adligata – novinarima nije dozvoljen ulaz
Inđija je u sredu dobila novu galeriju „Adligat“. U pitanju je ogranak istoimenog Muzeja iz Beograda sa kojim je Turistička organizacija Inđije potpisala protokol o saradnji, kako su naveli “u cilju unapređenja turizma, kulture i umetnosti”. Tom prilikom otvorena je izložba posvećena glumcu Pavlu Vuisiću, koju čine lični predmeti, fotografije, članci iz novina, pesme, crteži, […]
Inđija je u sredu dobila novu galeriju „Adligat“. U pitanju je ogranak istoimenog Muzeja iz Beograda sa kojim je Turistička organizacija Inđije potpisala protokol o saradnji, kako su naveli “u cilju unapređenja turizma, kulture i umetnosti”.
Tom prilikom otvorena je izložba posvećena glumcu Pavlu Vuisiću, koju čine lični predmeti, fotografije, članci iz novina, pesme, crteži, ugovori…
Ako plate ulaznicu od 200 dinara, posetioci “Adligata” imaju priliku da vide predmete glumca Ivana Bekjareva, primabalerine Ivanke Lukateli, Danila Bate Stojkovića i mnogih drugih.
U sastavu ustanove su legati Miloša Crnjanskog, kralja Milana Obrenovića, pisma princa Đorđa Karađorđevića i drugi predmeti.
Neuspešna poseta galeriji
Saradnici IN Medija portala pokušali su da posete izložbu kako bi o njoj napisali reportažu i tom prilikom su se pozvali na novinarske legitimacije. Međutim, ulaz u galeriju je novinarima uskraćen, uz obrazloženje da novinarske legitimacije ne omogućavaju besplatan ulaz.
Na više puta ponovljeno pitanje novinara zbog čega je tako i ponudu da pokažu zvanične legitimacije, dobijen je odgovor da “nije potrebno” i da ulaz neće biti omogućen.
Praksa ogromne većine ustanova kulture u zemlji i svetu je da novinarima omoguće besplatan ulaz. Za razliku od koncerata ili utakmica, na koje novinari moraju unapred da se najave i akredituju, za muzeje i galerije to najčešće nije praksa, jer se svaka poseta novinara smatra vrstom promocije.
U Inđiji to, međutim, nije slučaj.
Ne omogućavaju samo domaći muzeji i galerije novinarima nesmetan ulazak u svoje prostorije. To je praksa i velike većine muzeja širom Evrope i sveta.
Jedan od najboljih primera je čuveni pariški muzej Luvr, jedna od najpoznatijih ustanova kulture u svetu, u koje novinari nesmetano ulaze, bez čekanja.
Identična je situacija u Muzeju Prado u Madridu, Van Gogovom muzeju u Amsterdamu i mnogim drugim, u kojima su za novianre vrata širom otvorena.
Nejasno je zbog čega novinarima nije omogućeno da pogledaju postavku u galeriji „Adligat“, a razloge nije moguće proveriti u TO Inđija, koja stoji iza „Adligata“, jer ne rade vikendom.
IN Medija