• Opština Inđija: „Šta hoćete vi od nas, mi radimo u Opštini ne na železničkoj stanici“

    Putnici iz Inđije koji koriste regio – voz ka Beogradu pokrenuli su peticiju za uvođenje dodatnog polaska. Osim peticije upućena je i molba lokalnoj samoupravi kao i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Odgovor iz Opštine Inđija je izostao. Ministarstvo odgovorilo da je izmeđuostalog godinama unazad bilo nuđeno lokalnim samoupravama da se uključe u planiranje reda vožnje za prevoz putnika u koliko je to u interesu njihovih građana.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Opština Inđija: „Šta hoćete vi od nas, mi radimo u Opštini ne na železničkoj stanici“
    Foto: IN Medija

    U molbi upućenoj resornom ministarstvu, a pre toga i Opštimni Inđija pokretačica peticije Mirjana Vujanović navela je da između dva polaska regio voza iz Novog Sada u 8:30 i voza koji kreće u 10:30 sati nema polazaka za vozove koji staju na stanicama između Beograda i Novog Sada.

    -Ovo značajno otežava situaciju svima iz Petrovaradina, Sremskih Karlovaca, Čortanovaca, Beške, Inđije, Stare Pazove i Nove Pazove, koji imaju potrebu da stignu u Beograd između 10 i 11 časova, posebno zbog toga što u to vreme nema ni pouzdanog autobuskog prevoza. Iz navedenih razloga pokrenuta je onlajn peticija za uvođenje novog polaska, koju je za devet dana potpisalo 177 ljudi. Autori peticije sui z Inđije i očekivali su podršku Opštine Inđija u rešavanju ovog problema, ali je podrška, do sada izostala. – navodi se u molbi koja je predata Ministarstvu.

    U saopštenju se dalje navodi da zbog izostranka reakcije Opštine Inđija pokretači peticije izražavaju nadu da će njihova molba biti u “vidu probnog perioda” kako bi se utvrdila opravdanost uvođenja dodatnih polazaka.

    Isti sadržaj molbe upućen je i Opštini Inđija sa ciljem zakazivanja sastanka.

    -Pokušavale smo da zakažemo sastanak u opštini dva meseca, odgađali su nas od nedelje do nedelje, krajem februara se na telefon u Opštini Inđija javila neka ženska osoba i na obrazloženje zašto tražimo sastanak odgovorila: Pa ja ne znam šta vi hoćete od nas, mi radimo u Opštini, a ne na železničkoj stanici! “  Posle toga sam pisala ministarsvu. – kaže za IN Medija pokretačica peticije Mirjana Vujanović.

    Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, za razliku od Opštine Inđija, odgovorilo je na upućen dopis u kome navode da u postojećim uslovima sa raspoloživim sredstvima nije moguće planirati povećanje broja vozova na relaciji Novi Sad – Beograd te nije moguće očekivati izmene.

    Kako se od novog reda vožnje očekuje završetak radova na modernizaciji i izgradnji pruge Novi Sad – Subotica, želimo da napomenemo da će se pri planiranju i izradi novog reda vožnje 2024/25 na pruzi Beograd Centar – Novi Sad – Subotica predložiti nova organizacija saobraćaja vozova u skladu sa raspoloživim voznim sredstvima i njenih infrastrukturnih kapaciteta. – navodi se u odgovoru ministarstva.

    Resorno ministarstvo u daljem obrazloženju ističe da se u 2024. godini očekuje isporuka novonabavljenih vozove Štedler, što će uticati na kvalitet prevoza I sa tim u vezi se može očekivati primena nove organizacije saobraćaja planirane za red vožnje 2024/25.

    Ministarstvo se u svom odgovoru ograđuje od davanja detaljnih datuma završetka pruge Novi Sad-Subotica iz razloga što su oni u nadležnosti “Infrastruktura železnice Srbije”. Isto tako ministarstvo navodi da se za sada ne zna tačan broj vozova i njihovih polazaka iz razloga što će se na novom redu vožnje raditi u narednom periodu.

    Međutim, ministarstvo je posebno istaklo činjenicu da za unapređenje prevoza putnika železnicom jeste mogućnost učešća lokalnih samouprava u planiranju i finansiranju železničkog saobraćaja.

    -Poštujući preporuku nadležnog misnistarstva, sa ciljem da red vožnje bude uklađen sa potrebama putnika “Srbijavoz” a.d se tokom prethodnih godina, kao i 2024. Godine, preko Načelnika Upravnih okruga, obraćao lokalnim samoupravama da se uključe u planiranje reda vožnje vozova za prevoz putnika, ukoliko je to u interesu njihovih građana. (Dopis SV br.1/2024-58 od 22.02. 2024. godine)- kaže se u odgovoru.

    Ministarstvo u svom odgovoru predlaže pokretačima peticije da se, bez obzira što je izostala očekivana podrška Opštine Inđija, još jednom obrate i da im ukažu na svoje potrebe za prevozom.

    “Srbijavoz” a.d je svakako zainteresovano da sa lokalnim samoupravama dogovori vid saradnje koji može doprineti da se kvalitet prevoza putnika železnicom unapredi i podigne na veći nivo, jer “bez učešća lokalnih samouprava u finansiranju prevoza putnika železnicom se ne može obezbediti kvalitetnija usluga prevoza železnicom”.

    Odlazeći predsednik opštine Inđija Vladimir Gak nije želeo da odgovori na pitanje iz kog razloga lokalna samouprava nije zastupala interese svojih građana kada je u pitanju povećanje broja polazaka vozova, za šta su pitani godinama unazad.

    Paradoks u beskonačnim problemima u vezi sa voznim prevozom putnika u Opštini Inđija, lokalna samouprava je danas proslavljala “ekonomsko povezivanje Kine i Evrope, odnosno Sbije” preko teretnog voznog saobraćaja.

    Praktično, Inđija teži ka boljim konekcijama u transportu sa Kinom nego što to čini između naseljenih mesta.

     

     

     

     

     

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija