Opštinski sajt u hibernaciji: Poslednja vest stara 62 dana
Zvanični sajt Opštine Inđija više liči na arhivu nego na izvor informacija – vesti se ažuriraju tek jednom u dva meseca. Dok građani ostaju uskraćeni za informacije od javnog značaja, predsednik opštine pokušava da popuni taj vakuum influenserskim objavama, koje su, iznenada, takođe utihnule.

Iako Kabinet predsednika Opštine Inđija ima novinare zadužene za kreiranje sadržaja na zvaničnom sajtu lokalne samouprave, građani Inđije i dalje nemaju pristup vestima, obaveštenjima i informacijama od značaja. Za razliku od drugih gradova i opština, Inđija škrtari na informacijama – vesti na sajtu ažuriraju se tek jednom u dva meseca.
Od poslednje objavljene vesti na sajtu opštine prošlo je tačno 62 dana. U toj vesti Miloš Vučević je i dalje premijer. Tekst sadrži 217 reči i 1.242 karaktera bez razmaka (uključujući slova i interpunkciju), dok sa razmacima broji 1.451 karakter. Ako se oslonimo na statistiku, to znači da je za 62 dana novinar u kabinetu napisao tri reči dnevno, odnosno 23 slova – računajući i razmake.
Od 16. januara, kada je objavljena poslednja vest, dogodilo se mnogo toga od javnog značaja: dodeljene su Svetosavske povelje, održane su sednice parlamenta na kojima su donošene odluke o trošenju novca građana, studenti su prošli kroz Inđiju u nekoliko navrata, tražena je ostavka predsednika Opštine, obezbeđena su sredstva sa viših nivoa vlasti za različite projekte, a sakupljan je i novac za lečenje građana. Dešavale su se i ostavke funkcionera, sprovođene su brojne javne nabavke, a građani su organizovali proteste. O svemu tome, na zvaničnom sajtu koji bi trebalo da služi za informisanje građana i transparentnost lokalne samouprave, novinari zaposleni u Opštini – koji se finansiraju iz džepova građana – nisu objavili ni reč.
Ovaj nedostatak informacija do kraja januara 2025. godine pokušao je da nadomesti sam predsednik Opštine Inđija Marko Gašić, svojim influenserskim poduhvatima – naravno, na račun građana.
Bilo je zanimljivo pratiti paralelni univerzum predsednika opštine, koji je snimao sebe dok pešači do posla, meri pritisak starijima, deli poklone, igra se s decom, pa čak i fotografiju na kojoj obeležava Međunarodnu nedelju dojenja.

Međutim, iznenada, i taj influenserski život prestaje – čak su i društvene mreže ostale uskraćene za lepo upakovanu, iskrivljenu sliku života u Inđiji.
Istovremeno, budžet za sufinansiranje medijskih sadržaja smanjen je deset puta u odnosu na prethodne godine, regionalna Sremska televizija zatvara svoja dopisništva u Sremu, dok inđijsko još uvek odoleva. Do ove godine, Sremska televizija bila je medijski oslonac lokalne vlasti u Inđiji, ali sada je njeno mesto preuzela Televizija Fruška Gora – koju, uostalom, gotovo niko i ne gleda.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
U međuvremenu, medijski portali koji su revnosno izveštavali o aktivnostima predsednika i lokalne samouprave nedavno su objavili da su im hakovani profili na društvenim mrežama.
U ovom spletu okolnosti, građani Inđije ostaju neinformisani o sadržajima koje sami plaćaju – kroz izdvajanja za medije, novinare Kabineta predsednika, samog predsednika i administratore sajta.