Otkriveno koliko automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu
Platforma za izveštavanje o istoriji vozila carVertical sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija, prenosi nova.rs. Kada je u pitanju tržište polovnih automobila, svaka evropska zemlja ima slične probleme. Bilo da se radi o prevari s kilometražom, skrivenoj šteti ili čak o starom voznom parku koji povećava šanse […]
Platforma za izveštavanje o istoriji vozila carVertical sprovela je istraživanje kako bi utvrdila u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija, prenosi nova.rs.
Kada je u pitanju tržište polovnih automobila, svaka evropska zemlja ima slične probleme. Bilo da se radi o prevari s kilometražom, skrivenoj šteti ili čak o starom voznom parku koji povećava šanse kupaca da dobiju vozilo lošeg kvaliteta – transparentnost na tržištu polovnih vozila često nedostaje. Situacija u različitim delovima Evrope varira, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim karakteristikama tržišta.
Gde je Srbija?
Srbija se nalazi na 16. mestu od 23 zemlje na CarVertical-ovom indeksu transparentnosti tržišta, pored zemalja poput Hrvatske, Poljske i Bugarske.
Jedan od devet automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu. Prosečna vrednost vraćanja je 54.603 km. Na ovaj način, kupac može preplatiti vozilo i na osnovu lažnih očitavanja može imati problema sa planiranjem njegovog održavanja.
U Srbiji se uvozi 75% vozila iz inostranstva. Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili značajan deo njegove kilometraže.
Čak 31,5% polovnih vozila proverenih na carVerticalu u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Od Velike Britanije do Letonije
Velika Britanija je najtransparentnija zemlja od 23 rangirana na Indeksu tržišne transparentnosti (14,5% automobila je imalo vraćenu kilometražu, a 21% je bilo oštećeno u nekom trenutku), Nemačka je na 2. mestu (12,6% kompromitovanih merača kilometraže i 21,3% oštećenih vozila), a Italija na trećem (11% kompromitovanih automobila).
„Najmutnije“ tržište automobila je u Letoniji (23,6% vozila ima vraćenu kilometražu), a slična je situacija i u ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumuniji (19,6%), Ukrajini (15,6%) i Litvaniji (18,1%).
Fotografije: unsplash.com
IN Medija
PROČITAJTE JOŠ: