Pregled svih ograda i nadvožnjaka duž pruge Novi Sad-Beograd
Brzi voz „Soko“ u subotu je stao zbog toga što je tokom nevremena zaštitna ograda odletela sa nadvožnjaka i srušila se preko pruge Beograd – Novi Sad, na kontaktnu mrežu kod Inđije. -Zbog zaštitne ograde koja je sa drumskog nadvožnjaka u Inđiji – Pustari pala na prugu, došlo je do oštećenja kontaktne mreže i pada […]
Brzi voz „Soko“ u subotu je stao zbog toga što je tokom nevremena zaštitna ograda odletela sa nadvožnjaka i srušila se preko pruge Beograd – Novi Sad, na kontaktnu mrežu kod Inđije.
-Zbog zaštitne ograde koja je sa drumskog nadvožnjaka u Inđiji – Pustari pala na prugu, došlo je do oštećenja kontaktne mreže i pada napona u njoj, zbog čega je saobraćaj putničkih vozova između Novog Sada i Beograda privremeno morao da bude obustavljen. Svi preventivni sistemi zaštite na pruzi blagovremeno su reagovali i bezbednost saobraćaja i pored ovakve situacije nijednog trenutka nije bila ugrožena – navode iz „Infrastrukture železnice Srbije“ za „Politiku“.
Dodaju da nadvožnjak iznad pruge Beograd – Novi Sad, sa koga je pao deo zaštitne ograde, nije građen u okviru projekta brze pruge.
-Na nadvožnjaku, koji je postojao i ranije, u okviru projekta izgradnje brze pruge zamenjene su stare zaštitne ograde novim, tako što se prema projektnom rešenju nova ograda pričvršćivala na postojeću ogradu mosta. Usled ekstremno jakih vetrova u subotu polomile su se i pale i ograda koja je ranije postojala, ali i nova zaštitna ograda. Nova ograda na ovom nadvožnjaku postavljena je u okviru dodatnih radova na realizaciji projekta brze pruge, kako bi nova pruga ispunila zahtev međunarodnog sertifikata za interoperabilnost TIC – ukazuju u „Infrastrukturi“.
Podsećaju da je radove na ovom delu pruge izvodila firma ruskih železnica „RŽD internešnl“, odnosno podizvođač koga su oni angažovali.
-Projekat je radio Saobraćajni institut CIP, a nadzor firma „Utiber“. Nakon izvedenih radova u okviru izgradnje brze pruge, svi navedeni učesnici u poslu potvrdili su da je ovaj posao bio urađen u skladu sa projektom i kvalitetno. „Infrastruktura“ kao investitor oslanja se na rad projektanata, izvođača radova i stručnog nadzora –poručuju iz ovog železničkog preduzeća.
U „Infrastrukturi“ navode da „vremenske neprilike kakve su bile proteklog vikenda uvek mogu da oštete bilo koju, pa i železničku infrastrukturu“.
-Vremenske neprilike širom sveta zaustavljaju vozove, otkazuju avionske letove, obustavljaju drumski saobraćaj. Ni Srbija, ni brza pruga ne mogu biti izuzete od tih opasnosti. Međutim, „Infrastruktura“, kao investitor ovog projekta, preduzeće sve da u što je moguće većoj meri predupredi ovakve situacije. Naložili smo izvođačima radova i stručnom nadzoru da urade dodatni pregled svih nadvožnjaka i zaštitnih ograda duž brze pruge, kako bi u slučaju potrebe moglo da se preventivno i blagovremeno reaguje. Te aktivnosti započele su već u nedelju –kažu u ovom preduzeću.
Dodaju da su projektanti i stručni nadzor dobili nalog da još jednom pregledaju svu dokumentaciju i izveštaje u vezi sa brzom prugom, koji se odnose na izgradnju nadvožnjaka i zaštitnih ograda na njima.
Red vožnje na brzoj pruzi u nepunih godinu dana njenog korišćenja nije remetilo samo loše vreme, nego, kako je objašnjavano, i krađe delova železničke infrastrukture. Svaki put posle tih krađa nadležne ekipe izlazile su na teren i otklanjale nedostatke posle čega je „Soko“ vraćan na projektovanu brzinu do 200 kilometara na sat i na propisani red vožnje od 36 minuta između Beograda i Novog Sada.
Ali, piše „Politika“, ono što i dalje nije do kraja jasno jeste da li država i nadležni na železnici imaju dugoročniji plan protiv ovih krađa koje, očigledno, postaju hronični problem na najbržoj pruzi u zemlji čiju izgradnju plaćaju svi građani. Kako podsećaju iz „Infrastrukture“, brza pruga je velikim delom ograđena i pokrivena video-nadzorom, pa veruju da će i to omogućiti da nadležni državni organi lopove brzo uhvate i kazne.
-Naše stručne službe redovno i detaljno obilaze čitavu trasu brze pruge kako bi uočile sve detalje i eventualne nedostatke, uključujući i one koji ne utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na ovoj deonici, kako bismo preventivno delovali kada je zaštita železničke infrastrukture u pitanju –kažu u „Infrastrukturi“.
Brza pruga Novi Sad – Beograd je u garantnom roku, koji je tri godine. U tom roku izvođač radova u obavezi je da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova. Postoje i bankarske garancije izvođača radova, koje, ukoliko to bude neophodno, mogu da budu aktivirane.
Izvor: Politika i 021.rs
IN Medija
Povezane vesti: