• Preminuo modni kreator Roberto Kavali

    Od sredine devedesetih godina on je bio jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta i poznatim obožavaocima poput Lennya Kravitza i Cindy Crawford.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Preminuo modni kreator Roberto Kavali

    Roberto Cavalli, italijanski dizajner mode rođen u Italiji koji je slavio glamur i preterivanje, šaljući modele pistom i glumice na crvenim tepisima noseći haljine sa leopardovim šarama, ukrašene iznošene farmerke, satenske korzete i druge bezobrazno upadljive odevne predmete, preminuo je. Imalo je 83 godine, piše New York Times.

     Njegova kompanija je objavila smrt na Instagramu, ali nije pružila nikakve detalje. Gospodin Cavalli-jev potpisni stil — „molto sexy, molto animal print i molto, molto Italiano“, kako ga je jednom opisao britanski list The Independent — ostao je suštinski nepromenjen tokom njegove duge karijere.

    Ali vešto je preoblikovao svoju odeću za različite ere, uživajući u nekoliko renesansi i gradeći globalni brend životnog stila u procesu. Tokom 1970-ih, gospodin Cavalli je dizajnirao jakne, farmerke i minijaturne haljine od zakrpanog džinsa, prodajući svoje luksuzne hipi haljine u butiku u St. Tropezu, na Francuskoj rivijeri, glumicama poput Brigitte Bardot i Sophia Loren.

    Narednih dve decenije, ostao je uglavnom nepoznat van Evrope. Zatim, tokom devedesetih godina, ponovo je izmislio luksuzni džins, prvo sa peskarenim izgledom, a zatim, u jednom potezu izuma, stavljajući likru u farmerke da bi se bolje prilagodile i izgledale seksipilnije. Kada je manekenka Naomi Campbell nosila par tokom modne revije 1993. godine, rastezanje farmerki postalo je ogroman trend.

    Pre tog proboja, piše NY Times, gospodin Cavalli-jev posao je trpeo poraze, i razmatrao je zatvaranje svoje fabrike. Ali od sredine devedesetih godina nadalje, bio je jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta, poznatim obožavaocima poput Lennya Kravitza i Cindy Crawford i licencama za sve, od nakita, parfema i sunčanih naočara do dečje odeće, kućnih potrepština i votke brenda Roberto Cavalli, koja je dolazila u pakovanju od kože zmije.

    Poput (Gianni) Versacea ili Calvina (Kleina), Cavalli je postigao status prepoznatljivog imena: Stajao je za odmah prepoznatljivom estetikom. „Roberto je voleo preterivanje, ali nikada nije izgubio svoj ugao gledanja“, rekla je Nina Garcia, glavna urednica magazina Elle, u emailu iz 2020. godine. „Čak i kada je minimalizam bio norma, on je verovao u maksimalizam. Odevao nas je misleći da život — i moda — treba da se žive punom brzinom.“

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije VESTI

    Dodik platio 36.500 KM za otkup zatvorske kazne

    Predsednik Republike Srpske Milorad Dodik je uplatio novac kojim je zamenio jednogodišnju kaznu zatvora, koju je dobio nakon pravosnažne presude zbog nepoštovanja odluka visokog […]