• Preminuo modni kreator Roberto Kavali

    Od sredine devedesetih godina on je bio jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta i poznatim obožavaocima poput Lennya Kravitza i Cindy Crawford.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Preminuo modni kreator Roberto Kavali

    Roberto Cavalli, italijanski dizajner mode rođen u Italiji koji je slavio glamur i preterivanje, šaljući modele pistom i glumice na crvenim tepisima noseći haljine sa leopardovim šarama, ukrašene iznošene farmerke, satenske korzete i druge bezobrazno upadljive odevne predmete, preminuo je. Imalo je 83 godine, piše New York Times.

     Njegova kompanija je objavila smrt na Instagramu, ali nije pružila nikakve detalje. Gospodin Cavalli-jev potpisni stil — „molto sexy, molto animal print i molto, molto Italiano“, kako ga je jednom opisao britanski list The Independent — ostao je suštinski nepromenjen tokom njegove duge karijere.

    Ali vešto je preoblikovao svoju odeću za različite ere, uživajući u nekoliko renesansi i gradeći globalni brend životnog stila u procesu. Tokom 1970-ih, gospodin Cavalli je dizajnirao jakne, farmerke i minijaturne haljine od zakrpanog džinsa, prodajući svoje luksuzne hipi haljine u butiku u St. Tropezu, na Francuskoj rivijeri, glumicama poput Brigitte Bardot i Sophia Loren.

    Narednih dve decenije, ostao je uglavnom nepoznat van Evrope. Zatim, tokom devedesetih godina, ponovo je izmislio luksuzni džins, prvo sa peskarenim izgledom, a zatim, u jednom potezu izuma, stavljajući likru u farmerke da bi se bolje prilagodile i izgledale seksipilnije. Kada je manekenka Naomi Campbell nosila par tokom modne revije 1993. godine, rastezanje farmerki postalo je ogroman trend.

    Pre tog proboja, piše NY Times, gospodin Cavalli-jev posao je trpeo poraze, i razmatrao je zatvaranje svoje fabrike. Ali od sredine devedesetih godina nadalje, bio je jedno od najvećih imena u modi, sa prodavnicama širom sveta, poznatim obožavaocima poput Lennya Kravitza i Cindy Crawford i licencama za sve, od nakita, parfema i sunčanih naočara do dečje odeće, kućnih potrepština i votke brenda Roberto Cavalli, koja je dolazila u pakovanju od kože zmije.

    Poput (Gianni) Versacea ili Calvina (Kleina), Cavalli je postigao status prepoznatljivog imena: Stajao je za odmah prepoznatljivom estetikom. „Roberto je voleo preterivanje, ali nikada nije izgubio svoj ugao gledanja“, rekla je Nina Garcia, glavna urednica magazina Elle, u emailu iz 2020. godine. „Čak i kada je minimalizam bio norma, on je verovao u maksimalizam. Odevao nas je misleći da život — i moda — treba da se žive punom brzinom.“

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije VESTI

    Manifestacija Dan porodice košta 2,5 miliona dinara

    Manifestacija Dan porodice u Inđiji se obelažava u sredu 15. maja besplatnim projekcijama dečijih crtaća i 16. maja svečanom manifestacijom u organizaciji Udruženja penzionera opštine […]