• Prostorni plan druge brze pruge kroz Srem ponovo na javnom uvidu

    Magistralne pruge Beograd Centar – Stara Pazova – Šid – državna granica – (Tovarnik)/(Beograd Centar) – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica državna granica – (Kelebija) (segmenti međunarodnih koridora TER8 E-70 i E-85), deonica Stara Pazova – Golubinci – Šid i magistralne pruge Inđija – Golubinci, predstavljaju deo železničkog tranzitnog koridora za vezu Zapadne i Centralne Evrope sa Grčkom, Turskom i Bliskim Istokom, a isto tako su najznačajnija transportne osovine saobraćajne mreže Srbije.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Prostorni plan druge brze pruge kroz Srem ponovo na javnom uvidu
    Foto> IN Medija

    Prostorni plan koji je ponovo na javnom uvidu ima za cilj modernizaciju postojeće železničke pruge koja povezuje Srbiju i Hrvatsku (EU) i predstavlja deo glavne železničke pruge Beograd-Zagreb i dalje je deo Panevropskog koridora H, ogranak „C“ i deo železničkog teretnog koridora Alpi – Zapadni Balkan, piše eKapiija.

    Osnovna koncepcija modernizacije i rekonstrukcije železničke pruge Beograd – Šid – državna granica Hrvatske, deonica Stara Pazova – Ruma – Šid – državna granica Hrvatske podrazumeva formiranje dvokolosečne magistralna pruga za obostrani mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj za projektnu brzinu vozova do 200 km/h, dok je deonica pruge Inđija – Golubinci projektovana je kao dvokolosečna (dodavanjem novog koloseka) za projektne brzine od 120 km/h kao najracionalnije rešenje.

    Trase pruge Stara Pazova – Šid – državna granica, koja je predmet plana, je dužine 84,2 km, dok dužina pruge Inđija-Golubinci iznosi 4,2 km. Obe dužine date su prema stacionažama desnog koloseka. Potrebno je napomenuti, da se poslednjih 1,5 km koloseka pruge Inđija – Golubinci nalaze u stanici.

    Kako se postojeća trasa pruge nalazi u ravničarskom predelu, sa geometrijom koja u velikoj meri odgovara traženoj projektnoj brzini, nova trasa je bez većih odstupanja „vođena“ po postojećoj kao najracionalnije rešenje. Odstupanja od postojeće trase, kao iznuđena rešenja, nastala su ispred i iza stanica usled zahteva samih stanica, kao i na mestima pojedinačnih krivina na otvorenoj pruzi čiji geometrijski elementi nisu zadovoljavali uslove nove projektne brzine.

    U cilju racionalizacije troškova izgradnje i nivoa usluge a usled prostornih ili drugih ograničenja nije bilo moguće ostvariti brzinu od 200 km/h na kompletnoj deonici. U zoni stanice Ruma i Šid usvojena je brzina do 160 km/h, dok je u zoni stanice Sremska Mitrovica usvojena brzina do 120 km/h. Na delu trase Stara Pazova – Golubinci i Inđija – Golubinci usvojena je brzina do 160 km/h odnosno 120 km/h.

    Pruga Stara Pazova – Šid – Državna granica se nadovezuje na prugu koja vodi ka Zagrebu. Budući da je pruga u Republici Hrvatskoj predviđena za brzine do 160 km/h sa razmakom koloseka od 4 m, na delu pruge od stanice Šid do državne granice (od km 114+055 do km 120+640) zadržana je pomenuta projektna brzina, pre svega zbog međukolosečnog rastojanja.

    Kako je pruga dvokolosečna, tehničkom dokumentacijom su definisane dve osovine ponaosob za levi i desni kolosek, koje su „vođene“ na međusobnom rastojanju od 4,5 m.

    Za početnu stacionažu pruge Stara Pazova – Šid – državna granica usvojena je stacionaža početka skretnica broj 23 km 36+382 i 24 km 36+426 u stanici Stara Pazova (ujedno i početak rekonstrukcije) koje su odvojne skretnice za projektovanu prugu.

    Isti princip određivanja početne stacionaže primenjen je i na deonicu pruge Inđija – Golubinci. Naime, za početnu stacionažu predmetne pruge usvojene su stacionaže kraja radova na kolosecima pruge Stara Pazova – Novi Sad a prema projektu rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge Beograd – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica, deonica: Stara Pazova – Novi Sad. Početna stacionaža ovog projekta, za desni „inđijski“

    kolosek je km 1+965 dok je za levi kolosek km 2+192.

    Projektnim rešenjem, u skladu sa saobraćajnim analizama, na kompletnoj trasi predviđeno je sedam stanica i jedna mimoilaznica, odnosno postojeće lokacije stanica su zadržane, osim stanice Voganj koja je projektovana kao mimoilaznica. Sve stanice su predviđene za potpunu rekonstrukciju, uz obezbeđenje potrebnih kapaciteta i podizanje nivoa bezbednosti pre svega sa stanovišta putnika.

    Projektom trase pruge predviđena je izgradnja žičane zaštitne ograde duž kompletne trase kao i u stanicama, sve do zone samih staničnih zgrada i platoa.

    Kompletna trasa je podeljena u pet poddeonica i to:

    – Poddeonica 1: Golubinci uključivo – Ruma isključivo (od km 43+505.029 do km 62+469.577)

    – Poddeonica 2: Ruma uključivo – Sremska Mitrovica isključivo (od km 62+469.577 do km 79+238.532)

    – Poddeonica 3: Sremska Mitrovica uključivo – Šid – Dr. granica (od km 79+238.532 do km 120+640.442)

    – Poddeonica 4: Inđija isključivo- Golubinci isključivo (od km 1+994.834 do km 4+720.632)

    – Poddeonica 5:Stara Pazova isključivo- Golubinci isključivo (od km 36+426.560 do km 43+505.029)

    Javni uvid traje do 26. avgusta.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srem

    Srem: Vozili pod uticajem narkotika

    Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova u Sremskoj Mitrovici otkrili su u kontroli saobraćaja četvoricu vozača koji su učinili saobraćajne […]