Pušta se u rad brza pruga Novi Sad – Subotica
Posle dvonedeljnog testiranja treća deonica brze pruge Beograd – Subotica, od Novog Sada do Subotice, očekuje se da bude otvorena u toku dana, javlja Tanjug.

Izgradnja ove deonice počela je u novembru 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas.
Na trasi brze pruge Novi Sad Subotica izgrađena su između ostalog, četiri mosta i dva vijadukta (ukupne dužine 2,3 km), 27 nadvožnjaka (dužine 3,9 km) i 15 podvožnjaka (dužine 32,3 km).
Prvi put u Srbiji izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac – Bačka Topola, Bačka Topola – Žednik i Subotica državna granica.
Izgrađeno je i ukupno 33 propusta dugih ukupno oko 800 metara, kao i 14 pothodnika. Na novoj pruzi ugrađene su i 302 skretnice, dok je za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova i utrošiti 762 hiljade kubika tucanika.
Izgradnja pruge za velike brzine do 200 km/h između Beograda i Budimpešte jedan je od najvećih i najznačajnijih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.
Duž čitave brze pruge Beograd-Novi Sad-Subotica, izgrađeno je ili rekonstruisano 16 stanica, tri stajališta i šest stanica u kojima postoje železnički objekti.
Duž pruge za velike brzine od Beograda do Subotice izgrađeno je ukupno više od 120 novih objekata (mostovi, galerije, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici i propusti).
Planirano je da voz Soko između Novog Sada i Subotice putuje 41 minut, dok će putovanje između Beograda i Subotice trajati oko 79 minuta, a Interregio vozovi će putovati 54 minuta od Novog Sada do Subotice i oko 99 minuta od Beograda do Subotice. Izvođač radova bio je kineski konzorcijum “China Railway International“ i “China Communications Construction Company“, a u realizaciji projekta bilo je angažovano više od dvesta podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja Evropske Unije.
Kako navodi portal 021.rs ovaj projekat obeležile i sumnje na korupciju, koje su se javile nakon pada nadstrešnice rekonstruisane zgrade Železničke stanice u Novom Sadu.
Tužilaštvo za organizovani kriminal tereti 12 osoba koje su sumnjiče da su oštetile budžet Srbije za više od 115 miliona američkih dolara.
U ovom slučaju terete se i bivši ministri građevinarstva Goran Vesić i Tomislav Momirović.