• Studija: Društvene mreže čine ljude zaboravnima – ni ne sećaju se šta su čitali

    Ulazak u carstvo društvenih mreža sve više čini ljude zaboravnim, pa se tako mnogi posle i ne sećaju šta su čitali, ni šta su radili, a taj osećaj kasnije se širi i na život van interneta, upozoravaju naučnici, piše Srna,  prenose domaći mediji. Ovu pojavu zaboravljanja banalih stvari poput one šta je pročitano, da li […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Studija: Društvene mreže čine ljude zaboravnima – ni ne sećaju se šta su čitali

    Ulazak u carstvo društvenih mreža sve više čini ljude zaboravnim, pa se tako mnogi posle i ne sećaju šta su čitali, ni šta su radili, a taj osećaj kasnije se širi i na život van interneta, upozoravaju naučnici, piše Srna,  prenose domaći mediji.

    Ovu pojavu zaboravljanja banalih stvari poput one šta je pročitano, da li su vrata stana ostala zaključana i slično, nauka naziva „svakodnevno distanciranje“.

    Univerzitet Vašington sproveo je studiju u nameri da utvrdi koliko se često ljudi isključe kad koriste društvene mreže.

    Stručnjaci su osmislili aplikaciju koja je pratila aktivnost aktera studije kada su koristili „Tviter“ tokom jednog meseca.

    U nepravilnim intervalima, aplikacija bi pitala učesnike studije sećaju li se šta su upravo pročitali.

    Tokom trajanja studije, 42 odsto ispitanika bar jednom je odgovorilo da se ne sećaju pročitanog, kao i da ne obraćaju pažnju na to šta rade.

    Takođe, 16 odsto aktera studije izjavilo je da su se sasvim isključili tokom korišćenja društvene mreže, prenose naučni portali.

    Aplikacije, odnosno prozorčići, koje su ih pitale sećaju li se šta su pročitali, zapravo su ih naterale da vrate fokus na ono šta rade.

    Društvene mreže dizajnirane su kako bi podstakle ljude da nastave sa pregledanjem sadržaja.

    Kad su u „stanju distanciranja“, korisnici imaju smanjen osećaj uključenosti, što ih čini ranjivijim i tera da gube osećaj za vreme, upozoravaju naučnici.

    Naučnici ističu da bi društvene mreže trebalo da osmisle i kraj nekog sadržaja, kako bi pomogle korisnicima da bolje upravljaju svojom pažnjom i vremenom.

    POGLEDAJTE JOŠ:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/srbija-medju-najposecenijim-zemljama-na-streetview-ova-mesta-su-najpopularnija/

    Stefan Simonović/ nova.rs

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA

    Upozorenje korisnicima Yettel banke

    Yettel banka upozorila je korisnike da se pojavio lažni profil banke u kom pozivaju da se učestvuje u anketi i da korisnici ne pristuipaju anketi I ne ostavljaju lične […]