Tunel „Iriški venac“ nagrađen na svetskoj konferenciji podzemnih konstrukcija
Međunarodna konferencija o tunelima i podzemnim konstrukcijama održava se u Centru Sava uz prisustvo velikog broja stručnjaka iz te oblasti.

Svake godine ta svetska organizacija dodeljuje nagrade za dostignuća u toj industriji. Srbija, kao domaćin, van konkurencije, ove godine dobila je specijalno priznanje za tunel „Iriški venac“ za doprinos tunelogradnji, prenosi RTS.
Tunelske cevi „Iriškog venca“, budućeg najdužeg tunela u zemlji, biće probijene do kraja godine, najavljuju iz Koridora Srbije.
Tunel dug 3,5 kilometara gradi se po najvišim međunarodnim standardima.
Na auto-putevima u Srbiji trenutno ima 19 tunela, ukupno dugih 33 kilometara.
–Tuneli predstavljaju najkompleksnije građevinske poduhvate našeg vremena. Oni su izraz vrhunskog inženjerskog znanja, tehnološkog napretka, ali i strateške odluke jedne države da ulaže u povezivanje, u razvoj, u bezbednost, a time i u budućnost.- rekla je ministarka građeviunarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević.
Stručnjaci iz tunelogradnje, iz celog sveta prvi put u Beogradu, diskutuju o projektima u regionu – održivim rešenjima, bezbednosti, digitalnim tehnologijama, energetskim tunelima i izgradnji beogradskog metroa.
–Srbija sada kreće sa investicijama i povezivanjem regiona. I jako je važno da dovedemo svetske stručnjake jer mi imamo odlične inženjere.- smatra potpredsednica srpskog ogranka Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA) Sanja Zlatanić.
Kako je dodala, važno je podeliti iskustva u vezi sa projektovanjem, izgradnjom tunela i podzemnih objekata, naročito u vezi sa sigurnošću tih objekata.
Više od 100 projekata konkurisalo je za nagrade međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije. Od 25 finalista, stručni žiri izabrao je najbolje u sedam kategorija.
Andrea Pigorini, predsednik Međunarodnog udruženja za tunele i podzemne konstrukcije (ITA), kaže da svake godine nagrade te organizacije prepoznaju najistaknutija dostignuća u podzemnom inženjerstvu širom sveta.
–Reč je o najistaknutijim projektima, najnaprednijim tehnologijama, opremi, najinovativnijim materijalima i najperspektivnijim mladima u tunelogradnji koji predstavljaju budućnost naše profesije.- navodi Pigorini.
Trenutno se u Srbiji, u različitim fazama, gradi oko 480 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. U pripremi je još više od 850 kilometara uz izgradnju novih tunela koji će predstavljati tehnička i logistička dostignuća na evropskom nivou.