Tunel, vijadukt i pet dačija: kako je rastao račun za prugu kroz Čortanovce
Infrastruktura železnice Srbije i ruska firma RDŽ internešnel u februaru 2017. potpisali su aneks kojim se cena radova na deonici od Stare Pazove do Novog Sada uvećava za skoro 800.000 dolara.

Kako piše Radar, najveći deo te razlike „pokriven“ je ugovorom o zakupu pet dačija i jedne škode.
Vlast u Srbiji bila je veoma kreativna u izvlačenju novca na izgradnji brze pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, koja još nije završena, iako je puštena u saobraćaj.
Uglavnom je osnov za to bio da za sve nabavke i kupovine plaća znatno više od tržišnih cena, da se vrednost radova veštački naduvava ili izmišljaju i potpisuju aneksi i za nepostojeće radove…
Novac je tako izvlačen na veoma različite načine, a neki od njih predmet su postupka koji je pokrenulo Tužilaštvo za organizovani kriminal.
Radar je na osnovu zvaničnih dokumenata primetio i jednu kreativnost vlasti, koja je uspela da spoji automobile i železnicu. Cilj ove ideje bio je da se uvećaju cene izgradnje tako što bi se deo troškova nazidao neumereno visokim cenama zakupa službenih automobila i kupovinom kancelarijske opreme, pa čak i dva servisa za kafu.
Iz dokumenata u koje je Radar imao uvid, vidi se da je kroz Aneks 3.1 koji su 3. februara 2017. potpisali predstavnici Infrastrukture železnice Srbije i ovdašnjeg ogranka ruske firme RDŽ internešnel za izgradnju tunela i vijadukta kod Čortanovaca na pruzi od Stare Pazove do Novog Sada, cena radova na toj deonici uvećana za ukupno 794.344,83 dolara.
To uvećanje pokriveno je ranijim dogovorom, takozvanom „rekapitulacijom“, kojom je za zakup šest automobila – pet marke dačija daster i jedne škode jeti – predviđen iznos od čak 719.383 dolara.
Ostatak od 24.916 dolara je pravdan nabavkom kancelarijskog pribora i inventara, uključujući i dva servisa za kafu, a preostalih 50.045 dolara je navodno plaćeno za računarsku opremu, za koju se kasnije ispostavilo da se svodi samo na tri laptopa i jedan desktop računar.
Ceo tekst čitajte na portalu Radara.