Uslugu „tačno vreme“ prošle godine koristilo 400.000 stanovnika Srbije
U 21. veku kada su većini dostupni “pametni telefoni” na kojima u svakom trenutku mogu da dođu do važnih informacija reklo bi se da usluge koje su nekad bile dostupne odavno nisu potrebne. Međutim, hipster trend i u ovim okvirima ima svoje korisnike u Srbiji.
Koliko puta dnevno dodirnete svoj telefon kako bi ste pogledali koliko je sati, verovatno ne znate broj. Koliko puta vas je u poslednje dve decenije mobilni telefon budio ili podsećao na važne satnice u toku dana? Sigurno niste o tome razmišljali a još manje brojali.
Generacije rođene krajem devedesetih i mlađi verovatno nisu koristili u velikoj meri usluge fiksne telefonije a naročito uslugu “tačno vreme” ili “buđenje”
Međutim, usluge „Tačno vreme“ kao i „Usluge buđenja“ su deo standardne ponude Telekoma Srbija kažu za IN Medija iz ove kompanije.
Iz kompanije Telekom navode da „Usluga buđenja“ na broju 19811 i dalje budi veliki broj korisnika širom Srbije, i u 2023. godini je tu uslugu tražilo blizu 71.000 korisnika.
Uslugu „Tačno vreme“ pozivanjem broja 195 u 2023. godini je zatražilo oko 400.000 korisnika, a najviše je zahteva bilo u oktobru mesecu.
Usluga naručivanja buđenja po pozivu je besplatna dok je aktivacija ove usluge tarifirana u iznosu od 30 dinara.
Francuska je krajem juna 2022. godine nakon 89. Goina ukinula uslugu “glasovni sat”. Francuska je ujedno prva zemlja koja je uvela tu uslugu. A razlog za ukidanjue državna telefonska kompanija navela je činjenicu da je usluga koja je koštala 1,5 evra je ukinuta jer u eri pametnih telefona za nju nije bilo interesovanja.
Pre nego što je usluga „glasovnog sata“ uvedena 1933. godine, zaposleni u pariskoj opservatoriji su lično se javljali na pozive i davali informacije o tačnom vremenu.