• Vlast najavila tri mosta u Novom Sadu, za sada nijedan nema građevinsku dozvolu

    Novi Sad bi narednih godina trebalo da dobije tri mosta vrednosti 369 miliona evra, najavili su predstavnici republičke, pokrajinske i gradske vlasti. Međutim, ni za jedan od ovih projekata trenutno ne postoji građevinska dozvola. Kako piše 021.rs, svečana prezentacija projekata biciklističko-pešačkog mosta u podnožju Petrovaradinske tvrđave sa panoramskim liftom, mosta između Ribarskog ostrva i Petrovaradina […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Vlast najavila tri mosta u Novom Sadu, za sada nijedan nema građevinsku dozvolu

    Novi Sad bi narednih godina trebalo da dobije tri mosta vrednosti 369 miliona evra, najavili su predstavnici republičke, pokrajinske i gradske vlasti.

    Međutim, ni za jedan od ovih projekata trenutno ne postoji građevinska dozvola.

    Kako piše 021.rs, svečana prezentacija projekata biciklističko-pešačkog mosta u podnožju Petrovaradinske tvrđave sa panoramskim liftom, mosta između Ribarskog ostrva i Petrovaradina koji će biti deo Fruškogorskog koridora, kao i mosta u nastavku Bulevara Evrope ka Sremskoj Kamenici, protekla je u senci priče u vezi sa zaštitom životne sredine na Šodrošu.

    Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, pokrajinski premijer Igor Mirović, te ministar saobraćaja Goran Vesić, zajedno sa svojim saradnicima, pričali su više od sat vremena o značaju izgradnje ovih mostova kako za Novi Sad, tako i za region, zbog čega su istakli „potrebu da se ovakvi projekti podrže„.

    Prezentaciju su pratile fotografije budućih mostova uz osnovne informacije o ovim građevinama, koje su i ranije bile saopštavane javnosti. Bilo je i dužih govora o tome da će se ulagati u zaštitu životne sredine, posebno na Šodrošu.

    Portal navodi da je upravo Šodroš razlog zbog kog su predstavnike vlasti ispred Gradske kuće dočekali aktivisti, koji su došli u „uzvikivački“ sukob sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem. Oni se protive izgradnji mosta u produžetku Bulevara Evrope, preko Šodroša, smatrajući da je to priprema terena za projekat „Novi Sad na vodi“, kao i da će to uništiti zelenu oazu grada.

    Državna sekretarka u Ministarstvu za zaštitu životne sredine Sara Pavkov navela je da se Studija o proceni uticaja mosta na životnu sredinu nalazi kod njih na proveri.

    Investitor, što su ‘Koridori Srbije’, podneo je u aprilu 2022. zahtev o tome da li je potrebno da se uradi Studija o proceni uticaja na životnu sredinu projekta mosta. Ministarstvo za zaštitu životne sredine je 22. juna donelo Rešenje o potrebi procene uticaja i određivanju obima i sadržaja Studije. Od tada ‘Koridori’ su imali godinu dana da dostave Studiju i ista je dostavljena Ministarstvu prošle nedelje, tako da je u toku administrativna provera zahteva s obzirom na to da je dalji korak ministarstva davanje saglasnosti ili ne na ovu studiju. – navela je Pavkov.

    Direktor „Koridora“ Aleksandar Antić osvrnuo se na nedavnu analizu Regulatornog instituta za obnovljivu energiju i životnu sredinu (RERI), navodeći da njihove tvrdnje nisu tačne. Po njegovim rečima, navodi o tome da se gradi mimo zakona su neistiniti. Dodao je da „Koridori“ nemaju građevinsku dozvolu za radove, ali imaju privremenu građevinsku dozvolu za izvođenje pripremnih radova i to na osnovu odluke nadležnog državnog organa da za tu vrstu radova nije potrebna Studija uticaja na životnu sredinu.

     – Proceduralno se nalazimo u trenutku da se izvode radovi na izgradnji pomoćnog mosta i o tome sam već govorio. China Road and Bridge Corporation (CRBC), koji je izvođač radova, ima takvu tehnologiju da najpre izgradi pomoćni most sa kojeg kasnije gradi glavni most. Dakle, kada je u pitanju četvrti novosadski most, imamo privremene građevinske dozvole za pripremne radova na izgradnji pomoćnih saobraćajnica i privremenog mosta. Kao što smo za idejni projekat dobili pozitivnu ocenu sada idemo u projekat za građevinsku dozvolu i deo dokumentacije će biti upravo Studija o proceni uticaja na životnu sredinu, koju smo uputili nadležnom ministarstvu i sada čekamo odgovor od njih. – naveo je Antić.

    Ono što, međutim, nije rečeno, jeste to koliko će koji projekat koštati, iako je Vesić naveo da će sve koštati 369 miliona evra. Prošle godine je potpisan ugovor o gradnji mosta preko Šodroša po ceni od 175,5 miliona, a ranije je procenjeno da će biciklističko-pešački most sa liftom koštati do 40 miliona evra. Na osnovu toga, može se pretpostaviti da Fruškogorski most košta oko 154 miliona evra.

    Na pitanje 021.rs da se, kada se već govori o tome da će sve biti sagrađeno do 2025. godine, saopšte i imena projektanata za dva drumska mosta, odgovor je izostao. Rečeno je samo da sve uradio tim kineske kompanije CRBC.

    Tokom prezentacije mostova, fokus je stavljen na onaj koji će se graditi u produžetku Bulevara Evrope i za kog vlada najveće interesovanje javnosti, pa se o izgradnji ostala dva gotovo i nije pričalo. Ono što se moglo čuti jeste da se na Fruškogorskom mostu radi pobijanje šipova, te da je sve spremno za gradnju mosta.

    Naslovna: Pokrajinska vlada

    Izvor: 021.rs

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Vojvodina

    Progon vojvođanskih novinara i medija

    Čitavo stanje u lokalnim medijima podseća na sistem „punog stola“, što je karakteristično za mobing. Dakle, nakon napada, novinar se obraća advokatima, pa policiji, tužilaštvu i na kraju […]