Voz stigao, a kada će pruga?
I dok političari sa osmehom najavljuju putovanje brzim vozom, građani koji žive u neposrednoj blizini buduće brze pruge muku muče sa izvođačima radova čekajući rešenje za problem koji su im isti stvorili. Iako su se obraćali nadležnima, odgovor kada će problem biti rešen nisu dobili. U međuvremenu, radovi na pruzi i dalje traju, rokovi su […]
I dok političari sa osmehom najavljuju putovanje brzim vozom, građani koji žive u neposrednoj blizini buduće brze pruge muku muče sa izvođačima radova čekajući rešenje za problem koji su im isti stvorili. Iako su se obraćali nadležnima, odgovor kada će problem biti rešen nisu dobili. U međuvremenu, radovi na pruzi i dalje traju, rokovi su davno probijeni ali nam naši političari poručuju da je stigao prvi brzi voz.
Nakon što je potpisan ugovor o nabavci tri putnička elektromotorna voza za brzine od 200 kilometara na sat, 8. aprila u Beogradu stigao je i prvi brzi voz u Beograd. To je potrvdio i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović. Drugi i treći voz koji će se, takođe, koristiti na pruzi za brzine do 200 kilometara na sat, od Beograda do Subotice, trebalo bi Srbiji da budu isporučeni do kraja godine.
Jedini ponuđač koji je dostavio ponudu na tender bio je švajcarski Štadler, sa ponuđenom cenom od 62,2 miliona evra (62.197.200 evra sa PDV-om). Reč je o tri dvospratne elektromotorne garniture, koje nose oznaku Štadler KISS200.
U vozu ima ukupno 316 sedišta, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću. Takođe, postoji wifi internet, displeji koji pokazuju zauzetost sedišta i mini bar.
Probijen rok i uhapšen direktor
Kako je ranije najavljeno, prva deonica brze pruge Beograd – Budimpešte, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da bude puštena u saobraćaj do marta naredne godine. To je četiri meseca kasnije nego što je 20. septembra prošle godine najavio tadašnji direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić. On je u međuvremenu dobio godinu dana zatvora zbog primanja mita, a na probijanje roka se po svemu sudeći zaboravilo.
Pored toga, aktuelni radovi stvorili su ogromne probleme za stanovnike koji žive u neposrednoj blizini buduće brze pruge Beograd – Novi Sad. U Inđiji su izgrađena dva podvožnjaka pri čemu jedan i dalje nema osvetljenje dok je odvijanje saobraćaja otežano zbog prostora, naročito prilikom mimoilaska teretnih vozila. Takođe, pri svakoj jačoj kiši podvožnjak je bukvalno poplavljen.
Izgradnja brze pruge predstavlja problem i to što je projekat brze pruge Beograd-Subotica zahvatio i deo kraka pruge Inđija-Šid. Taj krak je dugačak nekih 500 metara, ali je to dovoljno da se stanovnicima drugog dela Ulice Kralja Petra, zbog podizanja pružnog zida, zatvori jedini prolazak ka centru. U jugoistočnoj radnoj zoni u Inđiji, tačnije u poslednjem delu ulice Kralja Petra Prvog, živi i radi nekoliko hiljada radnika. Ta radna zona odvojena je od ostatka Inđije krakom pruge Inđija-Šid, a davnih dana preko te pruge izgrađen je nadvožnjak preko kojeg prelazi magistralni put M22.
Taj nadvožnjak nikada nije imao pešačku stazu, te su građani iz tog dela Inđije u centar išli ispod njega, tačnije prelazili su divlji pružni prelaz. Međutim, tu će sada zbog rekonstrukcije pruge Inđija-Šid biti podignut zid, a nije isplaniran nikakav pothodnik za pešake i bicikliste.
Iako su u julu protestvovali više puta još uvek im niko od nadležnih nije javio da li će i kada biti taj problem rešen. Kako IN Medija saznaje, građani tog dela Inđije planiraju novi protest u nedelju 31. oktobra.
I dok građani muku muče sa izvođačima radova, političari zadovoljno najavljuju kako će se za 20 minuta putovati od Beograda do Novog Sada.
Ukoliko se ovog puta ispoštuju najavljeni rokovi, prva deonica brze pruge Beograd – Budimpešte, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da bude puštena u saobraćaj do marta naredne godine. Do tada građani će morati da se strpe i da sačekaju momenat kupovine vozne karte od hiljadu dinara pomoću koje će putovati od Novosadske do Beogradske stanice. Sa njima će prugu morati da sačeka i pristigli brzi voz.
IN Medija