Železnica potvrdila probleme na novoj pruzi, ali sve minimalizuje “uspesima” aktuelne vlasti
„Infrastruktura železnica Srbije“ potvrdila je da je u utorak, 10. januara, na dve lokacije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad smanjila brzinu vozova sa 200 na 160 km/sat. – Reč je o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 […]
„Infrastruktura železnica Srbije“ potvrdila je da je u utorak, 10. januara, na dve lokacije na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad smanjila brzinu vozova sa 200 na 160 km/sat.
– Reč je o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 km/sat. Zbog ovoga putovanje brzom prugom između Beograda i Novog Sada traje svega tri do pet minuta duže – kažu u tom preduzeću.
Kako su naveli u saopštenju, to je urađeno “iz preventivnih razloga”, ali nisu pojasnili koji su to razlozi i na kakve probleme se sumnja.
– Brza pruga Beograd – Novi Sad je još uvek u garantnom roku, koji je na ovim deonicama tri godine. U tom roku izvođač radova na brzoj pruzi u obavezi je da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova. „Infrastruktura železnica Srbije“ ima i bankarske garancije izvođača radova, koje mogu da budu aktivirane – dodaje se u saopštenju, dodajući da se radi o “nedostacima” koji imaju veze sa “geometrijom koloseka”.
– Nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ od utorka iz preventivnih razloga ponovo obilaze ne samo dve deonice na kojima je to uočeno, već čitavu prugu, kako bi utvrdile činjenično stanje – dodaje se u saopštenju.
To preduzeće navelo je da je železnica “u protekloj deceniji konačno postala nacionalni prioritet, uz punu pomoć i podršku države” i navelo spisak više projekata u tom sektoru.
Dodali su i da “uz punu pomoć države” železnička infrastruktura nastavlja da se “gradi i modernizuje, u interesu građana i privrede naše zemlje, kako bi što pre na transportnoj mapi savremenih saobraćajnica u Evropi zauzela mesto koje i zaslužuje”.
“Priznanje” tek nakon otkrića opozicije
Preduzeće „Infrastruktura železnica Srbije“ javno je priznalo probleeme na nedavno završenoj brzoj prugi tek dva dana nakon što su oni evidentirani i saobraćaj usporen.
Priznanje je stiglo tek nakon što je opoziciona Stranka slobode i pravde obavestila javnost da su “četiri deonice brze pruge Beograd – Novi Sad, u ukupnoj dužini od šest kilometara vozovi se kreću sporije zbog loše geometrije koloseka.”
Oni su objavili i deo dopisa Železnica, u kome se navodi da su “lagane vožnje” naložene na delovima pruge između Stare Pazove i Inđije, kao i na delu od Beške do Karlovačkih Vinograda.
SSP je javno postavila više pitanja nadležnima: od kojih je neodgovoreno ostalo ključno: kako je moguće da potpuno nova skupo plaćena pruga nije izdržala ni deset meseci upotrebe?
SSP je zatražila i sankcije za one koji su odgovorni za to što, kako su naveli, “srpski Soko od 10. januara sporije leti”.
Radovan Nikolić (IN Medija)
PROČITAJTE JOŠ: