• IN Medija po meri građana

    Stanovnici opštine Inđija su, ne tako davno, imali mogućnost da se direktno obraćaju lokalnoj samoupravi koja im je, u što kraćem roku, rešavala probleme važne za njih. Ukoliko određeni problem nije bio u ingerenciji opštinskih vlasti građani su informisani gde, kako i na koji način mogu da se obrate višim instancama. Pored komunalnih, građani su […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    IN Medija po meri građana

    Stanovnici opštine Inđija su, ne tako davno, imali mogućnost da se direktno obraćaju lokalnoj samoupravi koja im je, u što kraćem roku, rešavala probleme važne za njih. Ukoliko određeni problem nije bio u ingerenciji opštinskih vlasti građani su informisani gde, kako i na koji način mogu da se obrate višim instancama.

    Pored komunalnih, građani su tražili rešenje i za lične probleme jer nisu bili upoznati sa pravima koje imaju. Lokalna samouprava je bila ta koja ih je informisala o tome – jednostavno ih je uputila na “pravu adresu”.

    Danas je priča sasvim drugačija, građani su odustali od ideje da ukazuju na komunalne probleme a za lične se obraćaju predsedniku opštine koji ih obavesti jednom rečenicom. – Nisam nadležan.

    Kome se obraćam?

    Informacioni sistem koji je funkcionisao 19 godina je gotovo zaboravljen. Reč je o informacionom sistemu preko kojeg su građani, putem SMS poruke, pozivom na telefonom ili mejlom ukazivali na komunalne ili druge vrste problema. Odgovor su dobijali u roku od 48 sati, znali su u čijoj je nadležnosti problem na koji su ukazali jer ih je lokalna samouporava u odgovoru informisala o tome.

    Međutim, nakon 19 godina od pokretanja Sistema 48, zahtevi građana su sa oko 20 000 godišnje spali na svega 35.

    Takođe, građani se za svoje lične probleme obraćaju predsedniku opštine koji im predoči da to nije u njegovoj nadležnosti i ostaju uskraćeni za informaciju na koji način da ostvare svoja prava.

    S druge strane, lokalna samouprava već drugu godinu za redom definiše budžet kao prilagođen mladima i porodici upravo je to ciljna grupa koja je najviše oštećena i kojoj se ne posvećuje dovoljno pažnje

    Konstantno obećanje lokalnih vlasti da će se rešiti problem boravka dece u preškolskoj ustanovi, poboljšanje kvaliteta boravka kao i najave izgradnje novih objekata samo su neka od neispunjenih obećanja,. Tu su i socijalno ugrožene porodice i pojedinci koji nisu upoznati sa načinima ostvarivanja svojih prava.

    Specifičnost za opštinu Inđija kada je o zdravstvu reč je manjak specijalista, zdravstvene
    opreme što dovodi do pružanja zdravstvenih usluga lošeg kvaliteta. Pacijenti nisu upučeni u
    svoja prava, kome da se obrate za ostvarivanje istih.

    Šta je naš cilj?

    Cilj IN Medija je da u potpunosti informiše građane kako bi znali kome da se obrate u slučaju navedenih problema.

    Projekat „Mediji po meri građana” u kom učestvuje IN Medija ima za cilj da upravo građane informiše o pravima koje imaju i kome da se obrate da ista ostvare.

    Za naš medij će govoriti kompetentni sagovornici koji će pružiti sve potrebne informacije kako bi se za Vaš problem ponudilo rešenje.

    Da bi smo to ostvarili potrebna nam je i Vaša pomoć te nam se možete obratiti putem mejla (redakcija@multisite.radio021.rs) ili na društvenim mrežama (Twitter, Instagram, Facebook). Sprovodićemo i ankete na koje možete odgovoriti na konkretna pitanja.

    Vaši odgovori će nam omogućiti jasniju sliku o problemu na koji nam ukazujete a zatim ćemo, kao što smo naveli, pokušati da pronađemo adekvatno rešenje. Ankete, poruke i slično mogu biti anonimne a vaše ime neće se naći u tekstu, ukoliko smatrate da ne bi trebalo.

    Ankete sa konkretnim pitanjima Vas uskoro očekuju, pratite nas i dalje.

    Vreme je da Vaši problemi budu vidljiviji a prava ostvarena.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija