• Inđinčani najviše kupuju prorežimsku štampu i prate nezavisne portale

    Prema anketi koju je sprovela IN Medija inđinčani se najviše informišu preko onlajn medija odnosno portala u čak 92,3 odsto. Statistika lokalnog distributera štampe pokazuje sasvim drugu sliku medijskih konzumenata u Inđiji. Prema ststistici IN PRESS prodaja prorežimske štampe u procentima iznosi  97% a četvrtina ukupne prodaje odlazi Informeru. Ostatak ukupne prodaje dnevne štampe od […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Inđinčani najviše kupuju prorežimsku štampu i prate nezavisne portale

    Prema anketi koju je sprovela IN Medija inđinčani se najviše informišu preko onlajn medija odnosno portala u čak 92,3 odsto. Statistika lokalnog distributera štampe pokazuje sasvim drugu sliku medijskih konzumenata u Inđiji. Prema ststistici IN PRESS prodaja prorežimske štampe u procentima iznosi  97% a četvrtina ukupne prodaje odlazi Informeru. Ostatak ukupne prodaje dnevne štampe od 3 odsto ostvaruju kritički  mediji.

    U anketi koju je sprovela IN Medija među građanima čak njih 92, 3 odsto odgovorilo je da prati onlajn medije , odnosno portale dok 7,7% ispitanika prati radio  i televiziju. Anketa je pokazala da građani Inđije uopšte ne čitaju štampu.

    Međutim, prema statistici distributera štampe IN PRESS koji pokriva i područje Srema, štampani mediji imaju svoju publiku među građanima Inđije i Srema. Najtiražnije novine su prorežimske koje odnose 97 odsto ukupne prodaje dnevne štampe. Od toga četvrtina prodatog tiraža odlazi Informeru. Statistika, prema rečima distributera, je na mesečnom nivou nepromenjiva ili minimalno promenjiva kada su u pitanju procenti prodaje dnevnih izdanja.

    Foto: statistika prodaje dnevne štampe Inđija

    Drastična razlika u statistici i anketi koje je sprovela IN Medija ogleda se u ciljnoj grupi. Starosna dob koja prati IN Medija su građanke i građani od 35 do 55 godina na koje odlazi do 50 odsto, dok manje od 8 % pratilaca je starosti od 25 do 34 godine. Gotovo isti procenat pripada građankama i građanima Inđije od 55 do 64 godine.  Najmanje pratilaca IN Medija ima među mladima do 24 godine i među starijom populacijom preko 65 godina.

    Upravo je starija populacija opredeljena  kupovini dnevne štampe ili informisanju putem televizije i radija.

    Anketirani građani su  odgovorili da ih najviše zanimaju lokalne teme za šta je zainteresovano čak 53,8 odsto njih. Nacionalne teme koje su od javnog značaja zaokupe pažnju 38,5% ispitanika dok vesti iz kulture prati 7,7 odsto anketiranih.

    Inđinčane najviše zanima socijalna politika, sport, obrazovanje, na četvrtom mestu su teme iz zdravstva i bezbednosti. Kultura nije zabeležena na grafikonu ponuđenih odgovora.

    Građane najviše zanima tok novca iz budžeta lokalne samouprave i raspodela istog što iskazano u procentima iznosi 61,5 odsto. Inđinčane takođe zanimaju aktivnosti lokalne samouprave koje su važne za zajednicu dok odluke lokalnog parlamenta i kvalitet informacija dele iste procente 7,7 odsto.

    Paradoks je da su građani Inđije željni informacija iz lokala koje su od javnog interesa upravo u gradu u kom je registrovano je 12 medijskih portala. Opština Inđija je 2021. godine nakon konkursa za medije dodelila blizu 4 miliona dinara za pet odabranih medijskih portala.  Jedan deo njih je neaktivan i pored činjenice da dobijaju novac iz opštinskog budžeta. S druge strane, više medijskih portala u Inđiji ima istog vlasnika..


    Čiji su naši mediji

    Prema odluci Komisije za ocenu medijskih projekata, u 2022. godini dodeljeno je ukupno 25 miliona dinara iz budžeta opštine Inđija medijima koji godinama unazad dobijaju novac iz opštinskog budžeta. iako u tim medijima ne postoji informacija koja bi se mogla okarakterisati kao javni interes.

    Međutim, prošle godine je napravljen presedan jer je Komisija odlučila da dodeli 600 hiljada dinara mediju koji je registrovan 9 dana nakon raspisanog Konkursa.

    Opština Inđija podržala je i lokalne medije poput Inđijske panorame, Srđana Budisavljevića sa 1 550 000 dinara dok je Marija Balabanović preko Infocyber i Dron Srbija dobila ukupno 1 750 000 dinara.

    Udruženju MAT čiji je zastupnik bila narodna poslanica SNS-a Radmila Mitrović je dodeljeno milion dinara.

    Sremske novine iz Sremske Mirtovice su i prošle godine prošle na konkusu na kojem im je dodeljeno 1,2 miliona dinara. Mediju iz Rume, televiziji Fruška gora dodeljeno je 850 hiljada dinara.

    Kada je reč o beogradskim medijima, produkciji Divelion je dodeljeno 700 hiljada dinara dok je SOS kanalu iz opštinskog budžeta dodeljeno 300 000 dinara.

    Od 25 miliona dinara koliko je dodeljeno medijima 2022. godine pola novca otišlo je na medije koji su u vlasništvu Aleksandra Vinčića. Tako su Sremska televizija i Radio televizija Inđija dobili po 6 miliona dinara, ukupno 12 miliona.

    Novac je iz opštinskog budžeta dodeljen  između ostalog i Novasadskoj televiziji i to 2,5 miliona dinara kao i udruženju “Putevi prirode”, čije je sedište takođe u Novom Sadu a zakonski zastupnik Nikola Savić iz Subotice. Pomenuto udruženje mediji dovode u vezu sa Vladanom Stefanovićem, vlasnikom Televizije Subotica.

    Stefanović je samo u jednoj godini dobio 44 miliona na konkursima za svoje medije(TV, ’V Production’, Radio Subotica, Magazin ’Dan)

    Od opštine Inđija nakon konkursa je udruženju “Putevi prirode” dodeljeno pola miliona dinara.

    “Fabrika slova” iz Novog Sada je dobila 450 hiljada dinara dok je takođe novosadskom udruženju ” DVP DIGITAL” dodeljeno 850 hiljada dinara.

    Svi ovi mediji koje građani finansiraju od 2015. godine sudeći po anketi koju je sprovela IN Medija ne zadovoljavaju kriterijume obzirom da se 53,8 odsto ispitanika izjasnilo da im u izveštavanju sa lokala treba više detalja. Njih 23,1% smatra da su informisani dovoljno i isti procenat njih smatra da nisu informisani o lokalnim temama.

    Na medijskim konkursima koje raspisuje lokalna samouprava IN Medija je odbijena unazad 3 godine sa projektima koji su namenjeni nacionalnim manjinama, multikulturalnosti i toleranciji kao i projektom koji je imao za cilj da promoviše uspešne inđinčane iz oblasti nauke, kulture, sporta i obrazovanja.

    Ovogodišnji projekat IN Medija namenjen je deci u cilju razvijanja I negovanja medijske pismenosti. Kroz edukacije o vršnjačkom nasilju, uticaju neprikladnih televizijskih i internet  sadržaja kao i radionice koje bi približili najmlađima medijsku pismenost. Na konačnu odluku Komisije za odelu sredstava za ovogodišnju raspodelu novca čekaće se do jula što je po propisima ili do oktobra što nije po propisu ali je po tradiciji.

    Anketirani građani Inđije smatraju da su najveći kritičari medija na lokalu funkcioneri što u procentima iznosi 53,8 dok 46,2 odsto ispitanika smatra da kritičko mišljenje o medijima ipak pripada publici. Kada je reč o bezbednosti novinara 53,8 odsto anketiranih smatra da je posao novinara opasan u zavisnosti o čemu izveštava, 28,5 % smatra ga opasnim dok 7,7 odsto njih smatra da posao novinara nije opasan.

    Prema rezultatima ankete inđinčanima se ne mogu plasirati vesti u koje poveruju na “prvu loptu” njih 53,8 odsto odgovorilo je da sa rezervom prihvataju vesti koje im se plasiraju. Određenim medijima veruje 30,8% ispitanika dok njih 15,4 odsto ne veruje vestima koje čita. U ovom pitanju niko od ispitanika nije naveo da u potpunosti veruje medijskim sadržajima.

    Potpuno drugačiju informaciju o dnevnim novinama, njihovom sadržaju i “tabloidnom izveštavanju” ponudili su inđinčani koji su učestvovali u anketi i statistički podaci distributera dnevne štampe.

    Iako inđinčani i ostatak Srema rado kupuju prorežimsku štampu, njih čak 97 odsto, ispitanici IN Medija upravo su naveli te i takve medijske sadržaje kao “tabloidne”. U svojim odgovorima bilo je potrebno da navedu koji su to mediji koje smatraju tabloidnima i da obrazlože svoje mišljenje.

    Ovo su neki od odgovora:

    -Ima ih mnogo, jedan od njih je Informer, Kurir, Alo… Hajde što ne iznose istinu, ali i kad je iznesu, onda ti se ogade za ceo život. Prezentuju bljuvotine. Ne znam ni što pišem obrazloženje, kad sve znate. –

    -Informer, Kurir, Srpski telegraf, Pink, Happy – senzacionalizam i laganje u interesu vlasti-

    -Kurir, inforemer…lažne i netačne vesti-

    – Kurir, Informer, Nova, Alo –

    – Informer, smeće od novina –

    Upravo više puta pomenuti Informer je najprodavanija novina u Inđiji sa 24,54 procenta od ukupno prodate dnevne štampe na mesečnom nivou. Za njim slede “Srpski telegraf” sa 15,39 % dnevni list “Večernje novosti” 15,15 procenata, “Kurir” 14,80 odsto. Najmanje poverenje uživa dnevni list “Vesti” sa 0,13%.

    Kada su u pitanju lokalni mediji koje prate anketirani inđinčani IN Mediju je navelo 84,6 % ispitanika. Statistika kaže da na svake 2000 stanovnika Inđija ima jedan registrovan portal I pored toga 76,9 odsto ispitanika smatra da mediji nisu slobodni odnosno nezavisni a ostatak od 23,1 % smatra da nisu dovoljno slobodni u izveštavanju.

    Verica Marinčić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija