Inđija ulaže u ulazne table, a stanovnici i dalje lutaju ulicama
Table sa nazivima inđijskih ulica za stanovnike Inđije ili onih koji u nju dolaze prvi put ne govore ništa, jer su izbledele i pohabane. Za ove namene lokalna samouprava u okviru budžeta pa i rebalansa istog za tekuću godinu nije predvidela sredstva. Značajna sredstva, pak, su predviđena za postavke „ulaznih tabli u naseljena mesta Opštine Inđija“.
U budžetu za 2024. godinu nisu predviđene zamene tabli sa nazivima ulica na teritoriji opštine Inđija ali zato u budžetu postoji opredeljen novac za „Postavljanje ulaznih tabli na teritoriji Opštine Inđija“ za šta je predviđenno 400.000 dinara.
Međutim, u ponuđenom nacrtu rebalansa budžeta za 2024. godine o čemu je završena javna rasprava i na redu je usvajanje istog, predviđeno je uvećanje iznosa od 260.000 dinara za isti posao. Ovog puta, budžet predviđa da bi za zamene ulaznih tabli na teritoriju Opštine Inđija trebalo izdvojiti 660.000 dinara.
Postavka tabli sa nazivima ulica delimično je urađena 2020. godine
Javnom nabavkom malih vrednosti 27. oktobra 2020. godine opština Inđija dodelila je ugovor vredan 4,3 miliona dinara firmi „Balkanija doo“ iz Novog Sada za nabavku i postavljanje tablica sa izmenama ulica i kućnih brojeva na teritoriji Opštine Inđija.
Nabavci iz 2020. godine prethodile su izmene i dopune naziva ulica u opštini Inđija kao i formiranje novih naziva ulica koje do tad nisu imale ime a sve po nalogu Republičkog geodetskog Zavoda. Prema rečima načelnice Odeljenja za urbanizam i komunalno – stambene poslove i zaštitu životne sredine Tijane Došen, njeno odeljenje je tada učestvovalo u katastarskom određivanju ulica i njihovih naziva ali je deo posla podeljen i na Mesne zajednice koje su donosile odluku o nazivima ulica u naseljenim mestima i vikend naseljima koji pripadaju njihovoj teritoriji.
Za vođenje adresnog registra nadležan je Republički geodetski zavod, ali upis adresa vrši se na osnovu formalnih odluka jedinica lokalnih samouprava o davanju naziva ulica. Najveći broj opština i gradova nisu ažurni u ovom poslu, a oni su jedini koji mogu davati nazive ulicama.
Operativni projektni tim je izradio plan i dinamiku ažuriranja Adresnog registra po gradovima i opštinama Srbije. Tokom 2018. godine organizovano 9 regionalnih sastanaka, na kojima je projektni Tim predstavo metodologiju i rokove za davanje naziva ulica predstavnicima gradova i opština.
Inđija je tokom 2018. Godine u registar unela 314 ulica na opdručju cele Inđije.
– Tada je čak utvrđeno preko 300 novih ulica po vikend naseljima i naseljima širom teritorije opštine Inđija. Kako su sve lokalne samouprave u Republici Srbiji dobile normative i preporuke od Geodetskog Zavoda za izvršenje ovog posla, mi smo prebacili normativ te smo kao nagradu za dobro odrađen projekat dobili određena sredstva od države. – potvrdila je 2020. Godine za IN Medija načelnica Odeljenja za urbanizam Tijana Došen
Republički geodetski zavod, kao organ nadležan za izradu elaborata ulica i kućnih brojeva, sukcesivno je dostavljao jedinicama lokalnih samouprava na odlučivanje. Jedinice lokalne samouprave su bile dužne da formiraju Кomisije za davanje naziva ulica i Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, u najkraćem roku, dostave predloge na mišljenje i sprovedu celokupan proces kako bi nazivi novih ulica bili usvojeni na sednici Skupština i objavljeni u Službenom Glasniku. Označavanje naziva ulica, trgova i označavanje kućnih brojeva vrši se prema podacima Adresnog registra.Troškovi označavanja i označavanje naziva naseljenih mesta, ulica i trgova u nadležnosti su jedinica lokalne samouprave.Troškovi označavanja i obeležavanje zgrada i katastarskih parcela kućnim brojevima u nadležnosti su stambene zajednice, vlasnika ili korisnika zgrade, odnosno vlasnika, korisnika ili zakupca katastarske parcele.- piše u obrazloženju Republičkog geodetskog Zavoda.
– Novac koji smo dobili od države za “dobro urađen projekat naziva ulica i vikend naselja” iskorišten je za nabavku tablica sa nazivima ulica i kućnih brojeva. Ta nabavka je obavljena, izabran je izvođač i posao je odrađen, ali novac koji smo opredelili za to je samo 15% od ukupno potrebnog novca da bi cela opština bila pokrivena novim tablama i kućnim brojevima. Prioritet su u tom momentu bila vikend naselja i novoformirane ulice koje nisu imale nikakvo obeležje. – kazao je te 2020. za IN Medija načelnik Odeljenja za privredu i investicije opštine Inđija.
Najveći problem u Inđiji je zdravstvo.Pored dugog ćekanja na određene preglede za većinu mora da se ode privatno ili van Inđije.Lokalna vlast mora da radi na tome u interesu građana!
Što se tiče tabli sa imenima ulica, ne samo da su izbledele nego ih nema.U svakoj ulici treba da bude minimum bar tri table:na početku, na sredini i na kraju svake ulice.Najbolji primer za to vam je Novi Sad.