• Ljubinković (DS): Za razliku od vlasti mi podržavamo meštane Čortanovaca i nudimo rešenje

    Poverenik opštinskog odbora Demokratske stranke Inđija, Darko Ljubinković tvrdi da postoji rešenje za problem meštana Čortanovaca. Navodi da je razgovarao sa stručnjacima iz stranke i da su mu predložili rešenje.

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Ljubinković (DS): Za razliku od vlasti mi podržavamo meštane Čortanovaca i nudimo rešenje
    Foto: Živan Pašić

    Ljubinković kaže da lokalna vlast „beži od problema“ a građanima umesto pomoći nudi uvrede i omalovažavanja.

    Kako navodi, puštanjem u rad brze pruge Beograd – Novi Sad sada su vidljivi propusti zbog kojih najčešće ispaštaju građani. Pored meštana Čortanovaca i Beške, kaže Ljubinković, problem imaju i stanovnici drugog dela Ulice Kralja Petra Prvog u Inđiji koji su danas odsečeni od ostatka grada.

    Za razliku od aktuelne vlasti, mi nismo zaboravili naše sugrađane– kaže poverenik Demokratske stranke Inđija, Darko Ljubinković..

    Za stanicu Čortanovci, oba koloseka brze pruge su načelno na trasi starog koloseka, a po visini oko 1 metar viši od postojećeg perona. Ispod oba koloseka je sproveden betonski tunel, koji služi da atmosfersku vodu sa strane stanice sprovede u kanal na suprotnu stranu (stranu Tidije). Navedeni betonski tunel dimenzija oko 4 m X 2.5 m, mogao bi se lako iskoristiti i za pešački prolaz do perona drugog koloseka (ispod trotoara bi bio kanalski deo za sprovođenje atmosferske vode). – objašnjava Darko Ljubinković.

    Prema njegovim rečima, time bi se spojili stanični peronski deo sa peronom drugog koloseka. Taj prolaz ispod koloseka bi ujedno mogao i da se iskoristi kao pešački prolaz za prilaz imanjima sa druge strane stanice, ka Tidiji (gde ljudi sada treba da zaobilaze okolo, preko tunela).

    Inače, betonski kanal za atmosfersku vodu sa druge strane koloseka (ka Tidiji) je do pola zapunjem talogom i postao stojeća bara sa šikarom (od otvaranja pruge se nije čistio i sve je veća). Da bi se formirao peron sa druge strane pruge (smer od Bgd), trebalo bi nasuti zemlju do tog betonskog kanala, a još bolje napraviti preko njega betonski svod i nasuti. Na taj način bi se proširio peron sa te strane.– kaže Ljubinković.

    Dodaje da veruje da ukoliko bi se stanica ponovo otvorila, da bi selo bilo apsolutno zainteresovano za održavanje pomenutih kanala, jer bi im to omogućavalo jedinu održivu komunikaciju.

    Peron sa strane stanice bi se trebao nasuti do prvog koloseka (smer od NS) sa prelazom od nekoliko stepenika. Postojeći objekat zatvorene železničke stanice Čortanovci pripada novogradnji (izgrađen krajem sedamdesetih, početkom osamdesetih godina 20. veka). Objekat bi trebalo prlično lako vratiti u funkcionalno stanje (pretresti krov, popraviti spoljne površine zidova, obnoviti stolariju i wc, sve okrečiti). Ono što je apsolutno neophodno, to je barijera na peronu, koja bi omogućila prilaz koloseku samo i jedino kada prilazi regio voz, koji staje na stanici. U svim ostalim slučajevima, barijera mora da je zatvorena. – objašnjava Ljubinković i dodaje.

    Barijerom (električno otvaranje/zatvaranje) bi morao upravljati železničar, dežurni na stanici. Navedeno je neophodno, jer na stanici ne postoje 4 koloseka (dva krajnja peronska i dva prolazna, gde prolazi voz u punoj brzini, koji se ne zaustavlja u toj stanici), kao npr. u stanici Beška. (Na strani Čortanovaca – Dunav, kod ulaza u tunel, postoji objekat sa dežurnim železničarom). – tvrdi Ljubinkovič.

    Svi navedeni radovi, kaže naš sagovornik, mogli bi se sprovesti bez uticaja na redovno odvijanje saobraćaja na pruzi i relativno brzo, bez značajnijih sredstava (kao što je potpuna izgradnje nove stanice).

    Radovi na proširenju signalizacije novog stajališta (stanice), morali bi se uskladiti na način da ne utiču na odvijanje redovnog saobraćaja, kaže Ljubinković.

    Za lokaciju Čortanovci – Dunav, prilagođenje postojećeg ograđenog objekta, zahtevalo bi manje radove. U ograđenom delu je izveden betonirani protiv požarni put, koji bi se lako priveo nameni perona za smer od Beograda. Za smer od Novog Sada, bilo bi potrebno izgraditi pristupni peron i pešački prilaz peronu od asfaltnog druma do perona u dužini 200 metara. Pristup kolosecima bi bio preko barijere, kao što je i u Čortanovcima (pristup samo kada staje regio voz, upravljanje od strane dežurnog železničara)..

    Kometarišući izjavu predsednik opštine Inđija, Vladimira Gaka koji je rekao da peticiju o vraćanju Železničke stanice  nisu pokrenuli meštani Čortanovaca već „jedna grupa ljudi kojoj sve smeta“ Ljubinković kaže da „vlast beži od odgovornosti“.

    Demokratska stranka u Inđiji pita nadležne i odgovorne za ovakve propuste (greške) zašto se nije mislilo na vreme već su Čortanivčani ostali bez stanice, Zašto se beži od ovog problema iako postoje rešenja kao što i predlažemo. Da li ćemo dobiti odgovor na iste ili će predsednik i dalje da okreće glavu, videćemo. Iskreno mislim da ćemo ostati bez odgovora. – kaže Ljubinković i dodaje da Demokratska stranka stoji uz Čortanovčane i daje im punu podršku da istraju.  

     

     

     

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Politika