Maradik: Deca gube prva dva časa zbog reda vožnje JPI
Zbog neusklađenosti međumesnog prevoza učenici iz Maradika koji nastavu pohađaju u Inđiji u prepodnevnoj smeni obavezno gube prva dva časa. Polazak međumesnog saobraćaja iz Maradika ka Inđiji po važećem redu vožnje je u 6:58 sati, dok je dolazak u Inđiju predviđen u 7:09 sati. Teorijski učenici stižu na prvi čas, međutim redovna je pojava da […]
Zbog neusklađenosti međumesnog prevoza učenici iz Maradika koji nastavu pohađaju u Inđiji u prepodnevnoj smeni obavezno gube prva dva časa. Polazak međumesnog saobraćaja iz Maradika ka Inđiji po važećem redu vožnje je u 6:58 sati, dok je dolazak u Inđiju predviđen u 7:09 sati. Teorijski učenici stižu na prvi čas, međutim redovna je pojava da učenici stignu tek na treći čas i to „na knap“. Razlog tome je velika gužva u prevozu te oni koji ne uspeju da uđu u autobus čekaju sledeći polazak za dva sata, u 8:52.
Broj ranika, učenika i meštana Mardika koji u „špicu“ gravitiraju ka Inđiji je višestruko brojniji od kapaciteta samo jedne linije Javnog prevoza, te oni najuporniji i najprobojniji uspeju da se dokopaju bar stajaćeg mesta u to vreme.
– Već mesecim dobijam viber poruke učenika sa istim sadržajem „razredna nisam uspeo/la da uđem u autobus za Inđiju. Neretko to dokumentuju fotografijma prepunog autobusa. Izostanke lako mogu da opravdam ali nije problem u izostancima, deca gube nastavu jer u 21. veku nemaju prevoz u dužini od 10 kilometara. – kaže za IN Medija profseorka srednje škole „dr Đorđe Natoševič“ u Inđiji.
Profresorka navodi da je, posle par vezanih slučajeva gde đaci ne mogu da uđu u prepun autobus, pozvala pevoznika „Lasta“ u Inđiji koja pruža usluge prevoza preduzeću Javni prevoz Inđija, za potvrdu ili osporavanje informacije .
– Operater mi je rekla da deca ne lažu, da prosto kada ima prevoz u 6:58 ne mogu svi putnici biti primljeni jer autobus već dođe pun, ako dođe a često se desi da i ne dođe. Sledeći polazak je prema redu vožnje tek oko 9 sati izjutra odnosno đaci gube 1/3 časova svakog dana zbog prevoza. – potvrđuje razredni starešina.
Đaci se, sa druge strane, dovijaju na razne načine kako bi došli na časove, a najčešće ih voze roditelji ili poznanici, međutim ima dana kada nema ko da ih preveze u Inđiju na nastavu.
Novinaru IN Medija je potvrđeno u preduzeću za prevoz putnika „Lasta“ da je istina da putnici ne mogu da koriste usluge javnog prevoza da li zbog gužve, izostanaka polazaka ili „nekog trećeg“ uzročnika ali da više detalja ne mogu da daju osim da upute na rukovodioce. Operateri su potvrdili i da vozača autobusa ima sve manje, da i taj broj koji radi nekad „mora biti slobodan“, na godišnjem odmoru ili bolovanju a da zamena nema.
Javni prevoz Inđija počeo je sa funkcionisanjem u julu 2011. godine sa dve kružne linije koje prolaze kroz sva naseljena mesta Opštine Inđija. Od samog početka funkcionisanja javnog prevoza pokazao se problem lošeg reda vožnje, rasporeda autobuskih stajališta i samog vremena putovanja. Usluge prevoza kroz Javno privatno partnerstvo vrši prevoznik „Lasta“ koji će i ove godine biti angažovano za prevoz putnika u gradskom i međumesnom saobraćaju u Inđiji.
– Predlog ugovora je u pripremi, mislim da tu možemo napraviti dobru saradnju i mislim da ćemo u nardnom periodu pružati značajno bolje usluge javnog prevoza – rekao je predsednik opštine Vladimir Gak za lokalne medije.
On je najavio i da se u narednom periodu planira zamena autobuskih stajališta koja su urađena „skaradno“ prilikom zamene pre samo 2 godine, te da građane Inđijske opštine očekuju nova i funkcionalnija stajališta.
Verica Marinčić (IN Medija)