Na elektronskoj sednici, bez javnosti: Inđija usvojila koncesioni akt za javni prevoz
Opština Inđija posle četiri godine tišine i bez ijednog objavljenog detalja ponovo gura koncesiju za javni prevoz, ovaj put elektronskim glasanjem i iza zatvorenih vrata, iako se radi o jednoj od najskupljih i najvažnijih javnih usluga u opštini.

Opštinsko veće Inđije usvojilo je Predlog koncesionog akta za gradsko-prigradski prevoz, jedan od najduže najavljivanih projekata javno-privatnog partnerstva u ovoj opštini.
Dokument, čija se izrada odugovlači od 2021. godine, sada ide pred odbornike – ali bez konkretnih informacija o tome šta će građani dobiti, koliko će ih to koštati i kakve obaveze preuzima privatni partner.
Još 2021. godine opština je donela odluku da se prevoz poveri privatnom operatoru kroz model koncesije i formirala stručni tim zadužen za projekat.
Uprkos najavama o „modernizaciji saobraćaja“ i „novim autobusima“, javnost godinama nije dobila gotovo nijedan podatak o tome kako će budući prevoz izgledati: od broja linija i standarda vozila, do cene karata i obaveza opštine.
Predlog akta na koji je Vlada Srbije tek 17. novembra ove godine dala pozitivno mišljenje sada je deo materijala koji se prosleđuje Skupštini opštine. Usvajanjem tog dokumenta otvaraju se vrata za raspisivanje tendera za izbor privatnog prevoznika.
Iako se radi o jednoj od najvažnijih javnih usluga u Inđiji, odluka Opštinskog veća doneta je na elektronskoj sednici, bez javne rasprave i bez objavljivanja sadržaja koncesionog akta.
Tako građani i dalje ne znaju da li će sa novim modelom prevoza dobiti bolju uslugu ili skuplje karte, niti kakve garancije postoje da privatni partner neće preskočiti obaveze koje opština ne bude u stanju da kontroliše.
Odbornici će na sednici lokalnog parlamenta odlučivati o dokumentu koji bi mogao trajno da promeni način organizovanja javnog prevoza u Inđiji, ali ne i o tome da li je model koncesije zaista najbolji za građane – jer ta analiza nije predstavljena javnosti.
