Nadležni negiraju da su pomereni rokovi za prugu Beograd-Budimpešta

Categories NAJVAŽNIJE, SrbijaPosted on

 „Infrastruktura železnica Srbije“ i Ministarstvo gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tvrde da nije došlo do pomeranja rokova za izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta, kao i da zbog višegodišnjeg kašnjenja tog projekta neće biti odštetnih zahteva, piše Vojvođanski istraživačko-analitički centar VOICE.

Nakon što je 2015. godine Aleksandar Vučić najavio modernizaciju pruge Beograd-Budimpešta, istakavši da će gradjani Srbije tu brzu prugu moći da koriste već od 2018. godine, resorna ministarka Zorana Mihajlović pomerila je taj rok na 2021. godinu, piše VOICE.

Nakon toga, kako se navodi, Vučić je završetak radova prolongirao prvo za 2022. godinu i, konačno, do 2024. godine.

U odgovorima „Infrastrukture Železnice Srbije“, koje su novinari VOICE-a dobili tek nakon žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja, u više navrata se ponavlja kako nema nikakvog probijanja rokova, zbog čega nisu ni utvrdjivani razlozi za kašnjenje, niti da je bilo plaćanja penala.

„‘Infrastruktura železnice Srbije’ nije do sada platila nikakvu ugovornu kaznu za izgradnju pruge za velike brzine na deonici Beograd Centar-Stara Pazova, jer je rok za završetak radova 30. septembar 2021. godine. Dakle, radovi na ovoj deonici još uvek se odvijaju u skladu sa ugovornim rokovima, pa nema nikakvog osnova za plaćanje bilo kakvih ‘penala‘“, stoji u odgovoru.

Vojvodjanski istraživačko-analitički centar je pokušao da sazna ko je odgovoran za toliko kašnjenje, te koliko novca je zbog penala naplaćeno od strane izvodjača ili države, ali nadležne institucije sada tvrde da nikakvog kašnjenja niti pomeranja rokova nije bilo, navodi VOICE.

Kraj izgradnje brze pruge Beograd-Subotica ni na koji način nije prolongiran do kraja 2024. godine, kako vi to tvrdite. Izgradnja deonice Novi Sad-Subotica započinje u septembru ove godine, uz ugovorni rok od 33 meseca za završetak posla. Izgradnjom ove deonice biće završena i čitava brza pruga Beograd-Subotica. U ovom trenutku nema razloga za bilo kakva ‘predviđanja’ mogućih penala (odštetnih zahteva), jer za to u ovom trenutku nema nikakvog osnova“, stoji u odgovoru Infrastruktura železnica Srbije.

Reagovao i Momirović

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović saopštio je da će deonica brze pruge od Beograda do Novog Sada biti završena do kraja godine, a testirana i puštena u saobraćaj u februaru 2022. godine, bez probijanja rokova i bez plaćanja penala.

Neverovatno je da za više od deset godina vlasti prehodnog režima niko nije ni pomišljao da postavi pitanje potrebe izgradnje brzih pruga, a kamoli poštovanje rokova za ispunjenje tih, nepostojećih, projekata“, saopštio je Momirović.

On je ovako odgovorio na pisanje Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE) da je rok za izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta više puta pomeran, da bi ga na kraju predsednik Aleksandar Vučić najavio za 2024. godinu, dok predstavnici vlasti negiraju da će za pomeranja biti plaćani penali.

Momirović u odgovoru navodi da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 30 minuta, najmodernijim švajcarskim brzim vozovima.

Građani Srbije takođe treba da znaju i da će brza pruga od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2023. godine”, saopštio je on.

IN Medija

Podeli na društvenim mrežama:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *