Netflix počeo da naplaćuje deljenje lozinki: Korisnici otkazuju pretplate
Mnogi korisnici su ostali zbunjeni nakon što je Netflix započeo primenu novih pravila za deljenje lozinki u pojedinim zemljama Latinske Amerike. Popularni striming servis je počeo da primenjuje nova pravila u Čileu, Kostariki i Peruu. Novi uslovi korišćenja, koji su najavljeni još u martu, podrazumevaju doplatu (oko tri dolara) za deljenje naloga sa ljudima van […]
Mnogi korisnici su ostali zbunjeni nakon što je Netflix započeo primenu novih pravila za deljenje lozinki u pojedinim zemljama Latinske Amerike.
Popularni striming servis je počeo da primenjuje nova pravila u Čileu, Kostariki i Peruu. Novi uslovi korišćenja, koji su najavljeni još u martu, podrazumevaju doplatu (oko tri dolara) za deljenje naloga sa ljudima van domaćinstva.
Međutim, izgleda da ne ide sve po planu.
Netflixovi uslovi korišćenja ni ranije nisu dozvoljavali deljenje naloga sa korisnicima van domaćinstva, ali platforma nikada ranije nije nametala dodatne naknade za kršenje pravila.
Pretplatnici su zbunjeni i tvrde da nisu na vreme obavešteni o primeni novih pravila, kao i da im nije jasna Netflixova definicija „domaćinstva“. Jedan deo korisnika u ovim zemljama se žalio kako nisu dobili imejl, niti bilo kakvo obaveštenje o novim pravilima, kao i da ne važe ista pravila za sve korisnike. Dok je nekim korisnicima već počela automatska naplata za svaku osobu sa kojom dele nalog, druge su nova pravila u potpunosti zaobišla.
– Različita korisnička iskustva sa obaveštenjima i naknadama sugerišu da Netflix testira različite modele na različitim klijentima ili da nije u potpunosti definisao uslove. Kompanija bi na kraju mogla da izazove probleme sa svojom dosadašnjom labavom definicijom domaćinstva (household) – objašnjava Izabel Šarni, analitičarka Ampere Analysisa.
Problem sa definicijom je što mnogi korisnici imaju članove porodice sa kojima dele nalog, a ne žive u istom stanu ili gradu. Prema novim pravilima, to krši uslove korišćenja.
Oglasile se i agencije za zaštitu potrošača
Zabuna među korisnicima je takođe podigla crvene zastavice među agencijama za zaštitu potrošača u ovim zemljama.
Tim povodom su se sastali predstavnici agencija za zaštitu potrošača ove tri zemlje sa predstavnicima Netflixa kako bi „izrazili svoju zabrinutost“.
U saopštenju za štampu nakon sastanka, peruanska agencija je objavila da Netflix mora razjasniti korisnicima nove uslove korišćenja, pružiti jasniju definiciju „domaćinstva“ i da ista pravila treba da važe za sve korisnike.
Kao odgovor na konfuziju, predstavnici Netflixa su za Verge izjavili da u pravilniku piše da je „domaćinstvo“ pojam koji se odnosi na ljude koji žive u istoj zgradi. Oni dodaju i da će svi korisnici biti blagovremeno obavešteni.
– Korisnike koji dele nalog obaveštavamo putem imejla, ali i putem obaveštenja u sklopu aplikacije. S obzirom na važnost promene, obaveštenje još uvek nije stiglo do svih korisnika – navode u Netflixu.
Dodatna tri dolara na cenu paketa su za mnoge korisnike u ovim zemljama bila razlog da potpuno otkažu pretplatu.
– Netflix ima najniži prihod po korisniku u Centralnoj i Južnoj Americi, što ova tržišta čini posebno osetljivim na promene u cenama i dodatne naknade – objašnjava Izabel.
Analitičaru smatraju da striming servis namerno izbegava velika tržišta za testiranje ovakvih promena kako ne bi izazvali masovno nezadovoljstvo i otkazivanje pretplata.
– Netflix će verovatno iskoristiti svoja otkrića na ova tri mala tržišta kako bi odredio politiku deljenja lozinki na globalnom nivou. Kompanija želi da proširi nova pravila na ostale delove sveta do kraja godine – objašnjava tržišni analitičar Pol Erikson iz Parks Associates.
Nova politika deljenja lozinki dolazi nakon što su akcije Netflixa pale za 35 odsto prošlog meseca kada je objavljeno da je striming servis izgubio veliki broj korisnika i da se očekuje dalji pad narednih meseci.
POGLEDAJTE JOŠ:
Stefan Simonović/ nova.rs