• Nova ekonomija: Bolja cena ili marketinški trik?

    U nameri da „zaštiti standard građana” Vlada Srbije dogovorila je sa više trgovinskih lanaca sniženje cena za (za sada) 36 kategorija proizvoda, piše Nova ekonomija. Iako će trgovci samostalno odlučivati koje će konkretne artikle (robne marke) da prodaju na ovoj „akciji” dogovorenoj sa državom, poruka je da će sniženi proizvodi biti jasno vidljivi na rafovima […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Nova ekonomija: Bolja cena ili marketinški trik?

    U nameri da „zaštiti standard građana” Vlada Srbije dogovorila je sa više trgovinskih lanaca sniženje cena za (za sada) 36 kategorija proizvoda, piše Nova ekonomija.

    Iako će trgovci samostalno odlučivati koje će konkretne artikle (robne marke) da prodaju na ovoj „akciji” dogovorenoj sa državom, poruka je da će sniženi proizvodi biti jasno vidljivi na rafovima – imaće oznaku „Bolja cena”

    Iako će akcija koju Vlada sprovodi pod imenom „Bolja cena – cena za narod“ malo osvežiti cene i povoljno uticati na kućni budžet prosečnog domaćinstva, ekonomista Saša Đogović poručuje da je ona pre svega jedna „ad hoc – marketinška akcija” koja nije sistemskog karaktera i nije doneta promišljeno – ona je više iznuđena da bi se na neki način određeno nezadovoljstvo javnosti vezano za visoke cene prehrambenih i proizvoda lične higijene nekako ublažilo.

    Da (akcija) nije sistemskog karaktera vidi se po tome što se prvo izašlo sa jednom korpom proizvoda, pa sa drugom korpom, umesto da se odmah napravi jasan obuhvat, da se jasno zna koliko će biti sniženje, da li će biti u svim trgovačkim lancima i koji su to proizvodi. – rekao je za Novu ekonomiju Saša Đogović.

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/objavljen-snimak-kako-mali-i-momirovic-kupuju-parizer-i-drugo-za-dorucak-sa-vucicem/

    On navodi da će ova akcija imati „andol efekat“, odnosno da će malo osvežiti cene i svakako uticati povoljno na kućni budžet prosečnog domaćinstva, posebno kada su u pitanju proizvodi koji se frekventnije kupuju.

    Svakako će imati efekta, ali primarni cilj ovih mera nije taj da se popravi stanje kupovne moći, već više imaju taj marketinški prizvuk, što se vidi po tome što su te mere donete ‘ad hoc’.

    Komentarišući to što su slične mere donete i u drugim zemljama regiona (Crna Gora, Hrvatska), Đogović ukazuje na to da se te aktivnosti preduzimaju kako nezadovoljstvo javnosti zbog visoke inflacije koja traje duže vreme ne bi politički eskaliralo. 

    Uglavnom u tim merama ima populističkog prizvuka koji je usmeren ka tome da se sačuva ili opovrgne smanjenje rejtinga, a drugi cilj je da se pomogne stanovništvu

    Ceo tekst možete pronaći na ovom linku OVDE.

    Izvor: Nova ekonomija

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija