Od Novog Sada do Beograda 15 novih i rekonstruisanih železničkih stanica
Spajanjem železničkog koloseka na deonici Stara Pazova – Novi Sad na vijaduktu u plavnom delu Dunava 24. avgusta, svečano je obeležen završetak građevinskih radova na toj deonici. Nenad Stanisavljević iz „Infrastrukture železnice Srbije“ rekao je za RTS da se uz trasu brze pruge istovremeno uređuju i sve železničke stanice na toj deonici. – Znamo da […]
Spajanjem železničkog koloseka na deonici Stara Pazova – Novi Sad na vijaduktu u plavnom delu Dunava 24. avgusta, svečano je obeležen završetak građevinskih radova na toj deonici.
Nenad Stanisavljević iz „Infrastrukture železnice Srbije“ rekao je za RTS da se uz trasu brze pruge istovremeno uređuju i sve železničke stanice na toj deonici.
– Znamo da su železničke stanice u svim gradovima, a posebno u manjim mestima, ukras tih mesta. Na ovaj način doprinećemo da se promeni potpuno okruženje mesta železnica, duž pruge od Beograda do Novog Sada, a kasnije do Subotice. Biće praktično urađene sve železničke stanice – ističe Stanisavljević za RTS.
Podseća da je na prvoj deonici od Beograda do Stare Pazove, koju rade kineske železnice i kineski partneri, završeno od 75 do 90% posla, kao i da bi ceo projekat, „u građevinskom smislu“, trebalo da bude završen do kraja godine.
– Bitno je naglasiti da su železničke stanice objekti koji se praktično rade na kraju, kada se čitav projekat finalizira. Na prvoj deonici su u toku intenzivni radovi, rade se dve nove železničke stanice, jedna od njih je u Zemunu, druga u Batajnici – kaže Stanisavljević.
Stanisavljević dodaje da je na Novom Beogradu stanica centralna, kao i da će se ona raditi u skopu kompleksa nove autobuske stanice. Ističe da će na deonici od Beograda do Novog Sada biti ukupno 15 novih i rekonstruisanih stanica.
– Od toga se stanice Zemun i Batajnica grade kao novi objekti. Od Stare Pazove do Novog Sada imaćemo još dve nove stanice koje se potpuno grade – Sremski Karlovci i Beška.
S obzirom na to da je reč o vozovima brzine do 200 kilometara na sat, Stanisavljević poziva sve da, iz bezbednosnih razloga, ne prilaze prugama.
– U najvećem delu pruge ti radovi nisu gotovi. Ali ne govorimo o staničnom prostoru od Beograda do Novog Sada, gde duž većeg dela cele trase postoje zaštitni zidovi od buke, koji istovremeno predstavljaju i fizičku zaštitu. Kod vozova od 200 kilometara na sat ne sme da se dogodi ništa nepredviđeno na pruzi, radi bezbednosti voza i putnika i ostalih učesnika u saobraćaju – kaže Stanisavljević.
Ističe da su postavljene zaštitne barijere s obe strane pruge, koje sprečavaju da neko fizički dođe ili pređe prugu. Prema rečima Stanisavljevića, duž trasa neće biti ukrštanja putnih prelaza.
– Svi putni prelazi se između Beograda i Novog Sada, a kasnije od Novog Sada do Subotice ukidaju. Upravo je zato samo na deonici od Stare Pazove do Novog Sada izgrađeno preko 60 novih objekata – podvožnjaci, nadvožnjaci, koji treba da garantuju bezbednost – objašnjava on i obećava da će sve železničke stanice između Beograda i Novog Sada biti završene do kraja godine.
IN Medija