• Osnivači Instagrama predstavljaju novu mrežu – Artifact

    Suosnivači Instagrama Kevin Sistrom i Majkl Kriger, koji su napustili matičnu kompaniju Facebook 2018. godine zbog naraslih tenzija, osnovali su novu društvenu aplikaciju sledeće generacije. Njihov prvi proizvod je Artifact, koji za personalizovani izbor tekstova koristi mašinsko učenje kako bi razumeo interesovanja korisnika, piše portal RTS. Artifact, čiji naziv predstavlja spoj engleskih pojmova za članak, […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Osnivači Instagrama predstavljaju novu mrežu – Artifact

    Suosnivači Instagrama Kevin Sistrom i Majkl Kriger, koji su napustili matičnu kompaniju Facebook 2018. godine zbog naraslih tenzija, osnovali su novu društvenu aplikaciju sledeće generacije.

    Njihov prvi proizvod je Artifact, koji za personalizovani izbor tekstova koristi mašinsko učenje kako bi razumeo interesovanja korisnika, piše portal RTS.

    Artifact, čiji naziv predstavlja spoj engleskih pojmova za članak, činjenice i veštačku inteligenciju (articles, facts, artificial intelligence), otvorio je za javnost svoju listu čekanja.

    – Kompanija planira da korisnike prihvati uskoro – kaže Sistrom.

    Aplikacija je dostupna nakon prijave i za Android i za uređaje sa iOS operativnim sistemom.

    Šta je Artifact?

    Najjednostavniji način da se objasni šta je Artifact je da se kaže da je to neka vrsta Tik-tok-a za tekst, mada bi mogao da se opiše i kao Google Reader koji se vratio iz mrtvih u obliku mobilne aplikacije.

    Kada se pokrene, aplikacija prikazuje fid sa popularnim člancima sa odabrane liste medijskih kuća – koji će opbuhvatati sve – od medijskih giganata do manjih blogova koji pišu o specifičnim temama.

    Na osnovu vaše istorije pregleda i pretraga, Artifakt će vam u buduće nuditi slične postove i priče, a vremenom će biti sve preciziniji u određivanju vašeg ukusa.

    Artifaktovi sistemi za mašinsko učenje biće prvenstveno optimizovani da izmere koliko dugo provodite čitajući o različitim temama – za razliku od, recimo, onoga što generiše najviše klikova i komentara. Iza toga stoji nastojanje autora da se prednost daje zanimljivijim materijalima sa dubinom.

    Aplikacija je još u fazi izrade i testiranja, pa se osim osnovnog feed-a, u budućnosti planira i uvođenje posebnog feed-a na kome ser mogu videti samo objave i komentari naloga koje pratite, kao i mogućnost slanja direktnih poruka.

    U izvesnom smislu, Artifakt može delovati kao korak unazad. Inspirisane Tik-tokovim uspehom, velike društvene platforme provele su poslednjih nekoliko godina u potrazi za kratkim video-sadržajima i prihodima od oglasa koji dolaze sa njima. Nasuprot tome, poput društvenih mreža s kraja 2000-ih, Artifakt u fokusu ima tekst.

    Osnivači se nadaju da će više od decenije naučenih lekcija, zajedno sa nedavnim napretkom u veštačkoj inteligenciji, pomoći njihovoj aplikaciji da se probije do veće publike.

    Inovativni TikTok potiskuje zastarele modele koje nude Facebook i Twitter

    U početku su vam društvene mreže pokazivale stvari koje su vaši prijatelji smatrali zanimljivim, što je Fejsbukov model.

    Potom su mreže počele da vam pokazuju stvari na osnovu ljudi koje ste izabrali da pratite, bez obzira na to da li ste prijatelji ili ne, što je model sa Tvitera.

    Tik-tokova inovacija je bila da korisnicima pokaže stvari koristeći samo algoritamska predviđanja, bez obzira na to ko su vam prijatelji ili koga ste pratili. Ubrzo je postala aplikacija sa rekordnim broja preuzimanja na svetskom nivou.

    Artifakt predstavlja pokušaj da se uradi ista stvar samo za tekst.

    – Video sam tu promenu i pomislio sam: ‘To je budućnost društvene zajednice‘. Ovi nepovezani grafovi; ovi grafovi koji se nauče, a ne eksplicitno kreiraju. I ono što mi je bilo smešno je što sam pomislio: ‘Zašto se ovo ne dešava svuda na društvenim mrežama? Zašto je Twitter i dalje prvenstveno zasnovan na praćenju? I Facebook isto? – objašnjava Sistrom.

    Borba protiv lažnih vesti

    Artifact će ozbiljno shvatiti posao pružanja visokokvalitetnih vesti i informacija, što znači da će se truditi da se uključe samo mediji koji se pridržavaju uređivačkih standarda kvaliteta, kaže Sistrom.

    On navodi da će kompanija će birati i „leve“ i „desne“ orijentisane, a uklanjaće pojedinačne objave koje promovišu neistine.

    Fotografija: Mikemac Marketing

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA