Škorić: Upravnici zgrada rade posao Vodovoda
Profesionalni upravnici zgrada u Inđiji rade posao koji nije u njihovoj nadležnosti već je prema opštinskoj Odluci za očitavanje vodomera u objektima kolektivnog stanovanja zadužen JKP “Vodovod i kanalizacija”. Zbog problema naplate potraživanja za utrošenu vodu, odgovornost se prabacuje sa jedne na drugu stranu, kažu upravnici. Zbog čitave situacije dolazi do narušavanja međuljudskih odnosa, i […]
Profesionalni upravnici zgrada u Inđiji rade posao koji nije u njihovoj nadležnosti već je prema opštinskoj Odluci za očitavanje vodomera u objektima kolektivnog stanovanja zadužen JKP “Vodovod i kanalizacija”. Zbog problema naplate potraživanja za utrošenu vodu, odgovornost se prabacuje sa jedne na drugu stranu, kažu upravnici.
Zbog čitave situacije dolazi do narušavanja međuljudskih odnosa, i to traje već duže vreme.
– U većini Stambenih zajednica dolazi do problema i narušavanja međuljudskih odnosa, baš zbog prebacivanja obaveze vezane za očitavanje vodomera. Zakonska obaveza je da se uređaji servisiraju na svakih pet godina što nije slučaj ni od strane Vodovoda, niti stanari svoje kontrolne vodomere servisiraju u propisanom roku. S obzirom da je JKP Vodovod i kanalizacija omogućilo da se voda obračunava po članu ili vodomeru isto tako moraju da nađu način kako da očitaju uređaje.- objašnjava upravnica zgrade Jelena Škorić.
Prema njenim rečima, za vreme vanredne situacije prouzrokovane pandemijom Korona virusa, zabeležena je veća potrošnja vode te je došlo do prebacivanja odgovornosti.
– I druga preduzeća koja imaju merne uređaje (Elektrodistribucija I Ingas), angažuju svoje zaposlene da to rade, jer to je isljučivo u njihovom interesu. Isto tako, ako postoje vodmeri po stanovima, potrebna je kontrola servisa radi korektih odnosa stanara. – kaže upravnica Jelna Škorić.
Škorić navodi da za svaki problem zaposleni na šalterima u JKP Vodovod i kanalizacija građane upućuju na upravnike.
– U starijim zgradama vodomeri se nalaze u stanovima čak ih ima i po dva ali nemam ovlašćenje da to radim, i nije u opisu moje delatnosti. – objašnjava Jelena Škorić i dodaje – U zgradama gde se vodomeri nalaze u hodnicima ne vidim zašto je problem da radnici vodovoda to očitaju. Ovako, ljudima stižu nerealni računi i dolazi do nepotrebnih problema, jer Vodovod ne zna kako da naplati svoje potraživanje i onda prebacuje odgovornost ili na upravnike ili na same stanare.
Zbog svega navedenog sam se obratila i opštinskoj upravi da mi protumače Zakon o zaštiti potrošača kao i opštinsku Odluku o javnom vodovodu, kazala je Škorić.
– Dobila sam potvrdu načelnika opštinske uprave, Aleksandra Banića da je posao koji obavljam u nadležnosti JKP Vodovod i kanalizacija. Međutim, i pored toga situacija je ostala ista.
U prostorijama JKP Vodovod i kanalizacija 23. septembra prošle godine je održan sastanak na kom je predloženo da se u period od 25. do prvog u mesecu otvori telefonska linija za očitavanje pojedinačnih vodomera ili da se po uzoru na druge lokalne samouprave u mestima koletkivnog stanovanja računa potrošnja po članu domaćinstva ali do realizacije ideje ipak nije došlo.
M. Blečić (IN Medija)