• Skrozza za IN Medija: Do slobode, kao što smo i pre znali, moramo sami

    Novinari Ilir Gaši, Vukašin Obradović, Antonela Riha i Tamara Skrozza su u junu 2016. u tabloidu Informer, na TV Pink i više drugih medija, bili optuženi za pokušaj nasilnog zbacivanja režima i za planiranje atentata na tadašnjeg premijera Aleksandra Vučića. Nakon toga, novinari su podneli  2019. godine predstavku Sudu u Strazburu zbog kršenja člana 10 […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Skrozza za IN Medija: Do slobode, kao što smo i pre znali, moramo sami

    Novinari Ilir Gaši, Vukašin Obradović, Antonela Riha i Tamara Skrozza su u junu 2016. u tabloidu Informer, na TV Pink i više drugih medija, bili optuženi za pokušaj nasilnog zbacivanja režima i za planiranje atentata na tadašnjeg premijera Aleksandra Vučića.

    Nakon toga, novinari su podneli  2019. godine predstavku Sudu u Strazburu zbog kršenja člana 10 Evropske konvencije za zaštitu ljudskih prava, koji štiti i garantuje slobodu izražavanja. Međutim, Evropski sud za ljudska prava u Strazburu je doneo odluku da Srbija nije prekršila Konvenciju 10 u slučaju “Gaši i drugi protiv Srbije”.

    Novinarka Tamara Skozza za IN Medija kaže da je zadovoljna što je Evropski sud uopšte razmatrao ovaj slučaj.

    Imajući u vidu koliko se evropske institucije ozbiljno udubljuju u mehanizme vladavine prisutne u Srbiji, i koliko inače shvataju stepen pritiska na naše medije, lično sam prezadovoljna činjenicom da je ovaj slučaj uopšte razmatran u Strazburu. Do slobode, kao što smo i pre znali, moramo sami. – kaže novinarka.

    Nakon odluke suda u Strazburu novinari Ilir Gaši, Vukašin Obradović, Antonela Riha i Tamara Skrozza izdali su zajedničko saopštenje u kome navode da je Evropski sud za ljudska prava u Strazburu danas objavio odluku da u slučaju koji su pokrenuli, država Srbija nije prekršila član 10 o slobodi izražavanja Evropske konvencije, zbog toga što nije obezbedila zaštitu novinara i aktivista od kampanje targetiranja koju su sprovodili pojedini mediji.

    Po nalazu suda, mi kao podnosioci predstavke nismo iskoristili „raspoložive efikasne pravne lekove”, poput obraćanja REM-u i sudu radi naknade štete. Sud je takođe izneo stav da postupanje domaćeg Tužilaštva nije bilo nerezonsko niti arbitrarno, te da je ispravno odlučilo da odbaci našu krivičnu prijavu.- navode novinari.

    Oni podsećaju da su u junu 2016. u tabloidu Informer, na TV Pink i više drugih medija, bili optuženi za pokušaj nasilnog zbacivanja režima i za planiranje atentata na tadašnjeg premijera Aleksandra Vučića. U grupi navodnih zaverenika, pored potpisnika, našli su se i Borka Pavićević, Zoran Kesić, Nemanja Nenadić i Branislav i Sergej Trifunović.

    Pokrenuli smo postupke pred domaćim institucijama kako bismo odbranili pravo na slobodu govora i skrenuli pažnju javnosti na činjenicu da u ovdašnjim medijima svako ko argumentovano kritikuje vlast može bez ikakvog osnova da bude javno optužen za najteža krivična dela – u našem slučaju, za delo za koje je zaprećena zatvorska kazna od 40 godina. . kaže se u saopštenju.

    Novinari kažu da pravna sredstva koja su na raspolaganju novinarima u Srbiji nisu efikasna.

    Razlog zbog kojeg smo podneli predstavku sudu u Strazburu, upravo je činjenica da pravna sredstva koja su na raspolaganju nama i našim kolegama nisu efikasna. Da nije tako, tabloidi ne bi izgledali ovako kako izgledaju, a novinari i aktivisti ne bi bilinjihove svakodnevne žrtve.To je vidljivo i iz izdvojenog mišljenja sudije Koskelo koja je pravilno ocenila razmere problema, prepoznajući ozbiljnost upućenih optužbi od strane pro-vladinih medija koje prevazilaze uobičajenu uvredu, te opasnost po demokratsku debatu i razmenu mišljenja koju tako “agresivna, potencijalno toksična i zastrašujuća diskreditujuća kampanja” za sobom nosi.

    Građansku parnicu koju smo mogli da pokrenemo, nismo pokrenuli, zato što nam primarni cilj nije bila zaštita nas samih, niti naknada štete, već delovanje u javnom interesu, da bi se zaštitilo pravo na slobodu izražavanja i krhka demokratija u Srbiji, navodi se u saopštenju novinara.

    Novinari Ilir Gaši, Tamara Skrozza, Antonela Riha i Vukašin Obradović poručuju da će borbu nastaviti i pozivaju sve da im se u tome pridruže.

    Ako izgubimo slobodu govora, izgubićemo i sve druge slobode.

    M.B. (IN Medija)

    Odluka Evropskog suda:

    https://multisite.radio021.rs/inmedija2/evropski-sud-u-strazburu-srbija-nije-prekrsila-konvenciju-10-u-slucaju-gasi-i-drugi/

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija

    Poskupljuje pretplata za RTV i RTS

    Većinom od devet glasova danas je na sednici Odbora za kulturu i informisanje u Skupštini Srbije usvojen predlog izmene zakona o naplati takse za javni […]