Smart City 2 u Inđiji: 30 miliona dinara za signalizaciju na nepostojećim raskrsnicama
Od četiri lokacije raskrsnica na koje će biti uloženo 30 miliona dinara građana Inđije, dve raskrsnice ne postoje.

Marko Gašić predsednik Opštine Inđija raspisao je javnu nabavku vrednu 30 miliona dinara za nastavak projekta Smart City 2. Ovim projektom je obuhvaćeno unapređenje saobraćajne signalizacije na 4 lokacije na pešačkim prelazima u centralnom gradskom jezgru. Od toga dve raskrsnice ne postoje.
Nastavak projekta Smart city 2, nakon uloženih 61 milion dinara u narednom periodu obuhvatiće i dodatnih 30 miliona dinara za unapređenje signalizacije na pešačkim prelazima na 4 liokacije u Inđiji.
U pozivu je naglašeno da je u pitanju raskrsnica Kralja Petra i Cara Dušana u Inđiji i Kralja Petra I i Mitrovdanske. Ono što se u pozivu nalazi kao lokacija su raskrsnice ulica Kralja Petra I i Svetog Save, kao i Kralja Petra I i Zanatlijske, nejasno je kako se to našlo u lokacijama jer realno Kralja Petra I u Inđiji se ne ukršta sa Zanatlijskom i Svetog Save.
Podsetimo, u centru Inđije aprila 2023. godine postavljene su kamere što predstavlja nastavak realizacije projekta “Smart City” za koji je Inđija na konkursu Ministarstva za inovacije i tehnološki razvoj Republike Srbije, dobila 61 milion dinara.
-Osim bezbednosti postavljene kamere bi mapirale opštinu Inđija kao prvi Smart City (pametan grad) u Srbiji – najavio je krajem 2022. godine realizaciju projekta tadašnji predsednik opštine Inđija Vladimir Gak.
Projektom je predviđena montaža radara za merenje brzine u ulicama Cara Dušana i Kralja Petra a sam centar odnosno raskrsnica biće pokrivene kamerama na portalnim stubovima.
Pored detekcije saobraćajnih prekršaja vozačima stižu na adresu i kazne za neregistrovana vozila. U toku parcijalne realizacije projekta “Pametan grad” na parking prostoru u centru Inđije, sredinom marta 2023., postavljeni su senzori za 482 parking mesta kako bi se putem mobilne aplikacije lakše došlo do slobodnog mesta za parkiranje.
Inđija: Više od mesec dana ne rade kamere na centralnoj raskrsnici
Slična ideja iz 2015. godine
U januaru 2016.godine u zgradi opštine Inđija pokrenut je Centar za bezbednost koji se nalazio u zgradi Opštine Inđija. Projekat je pripreman tokom 2015.godine godine i realizovan je sredstvima pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova vredan od oko 4 miliona dinara koji su iskorišćeni za nabavku kamera.
Tada je projektom predviđeno da u sistem funkcionisanja Centra bude uključena i policija, koja bi preuzimala linkove kamera Centra za bezbednost kako bi policija brže reagovala prilikom narušavanja javnog reda i mira i saobraćajnih prekršaja.
Koja je ideja Smart City 2
Ubrzana digitalizacija i rast potreba za naprednim sigurnosnim rešenjima donose novu centralnu integracijsku platformu koja će objediniti sve sisteme tehničke zaštite u jedinstveno rešenje, omogućavajući dvosmernu komunikaciju putem IP protokola.
Šta donosi nova platforma?
Ova integracijska platforma omogućava potpunu kontrolu nad mrežnom infrastrukturom tehničke zaštite, uz nadzor svih mrežnih video snimača i napredne opcije pregleda snimaka prema vremenskom periodu ili izabranoj kameri. Uz to, sistem pruža monitoring veza sa kamerama i alarmiranje u slučaju prekida veze, kao i mogućnost izvoza snimaka sa zvukom.
Napredni modul video analitike donosi funkcionalnosti kao što su prepoznavanje narušavanja alarmne zone, presecanje linije iz određenog pravca, zadržavanje u određenim zonama, kao i detekciju uklanjanja ili ostavljanja objekata.
Platforma omogućava i kompletnu kontrolu nad video zidom putem IP protokola, kao i povezivanje sa postojućim menadžment softverom kroz integraciju ulaznih kartica.
Tehničke specifikacije
- Organizacija: 10 nivoa, do 999 organizacija
- Korisničke dozvole: 100
- Maksimalan broj korisnika: 2.500 (200 istovremeno na mreži)
- Plan snimanja: Do 3.000 video kanala
- Kapacitet video uređaja: 1.000 uređaja, 2.000 kanala
- ANPR uređaji: 500 kanala (60 ulaznih)
- Alarmni uređaji: 100
- Kontrola pristupa: 500 uređaja, 1.000 vrata
- Dolazni i odlazni opseg po serveru: 600 Mbps za video, 200 Mbps za slike
- Maksimalni kapacitet skladištenja: 200 TB po serveru
- Obrada događaja: 300 po sekundi
Sistem je kompatibilan sa postojućim softverskim rešenjima proizvođača DAHUA (Dahua Cyber City – DCC), a uključuje i integraciju sa kamerama za prepoznavanje registarskih tablica i evidentiranje saobraćajnih prekršaja.
Isporuka i plaćanje
- Rok isporuke i montaže: 60 dana od prijema zahteva
- Način plaćanja: Avansno plaćanje od 12.500.000 RSD u roku od 10 dana od prijema profakture, uz dostavu garancije za povraćaj avansa. Preostali iznos biće isplaćen u roku od 45 dana po prijemu ispravnog računa i potvrde o primopredaji.
Transparentnost i sigurnost
Naručilac zadržava pravo da u procesu evaluacije zahteva demonstraciju ponuđene opreme i softvera. Fakturisanje se vrši na osnovu obostrano potpisanih zapisnika i otpremnica, uz obavezu isporučioca da fakture dostavi u skladu sa važećim propisima.
Uz ovu platformu, sigurnosni sistemi dobijaju novu dimenziju efikasnosti, integracije i pouzdanosti.
Да се разумемо, осим тога што поменуте раскрснице не постоје, пројекат „Smart city2“ на основу овог чланка у ствари је веома напредни систем видео надзора возила али и грађана? О чему је заправо реч? Објасните људима лепо шта би наводни „паметни“ градови требали бити а како то практично изгледа имплементација у нашој земљи. Да ли су заиста први и довољни кораци да се неки град прогласи за „паметан“ довољна покривеност територије града видео надзором ( по могућности уз софтвер за детекцију лица) ?
Kakav crni smart syti.Siti smo mi,velika vecina, lopovluka i ugradjivanja u nesto fiktivno.Rupa do rupe,kolotrazi,po asfaltu.Put do ind.,zone i autoputa isto takav,menadzer(za licnu korist)i jasu radnike po tim soc.,firmana,a za profit gazde.Oni predhodni,a verovatno za korist delili bespovratne kredite i to u Indjiji.Bice tu itekako hapsenja i oduzimanja imovine.Cek,cek,pa nisam ja od plate kupovao stan tamo negde daleko,a znaju to gradjani opstine Indjija.Koza Nostra je beba sta se radi na lokalu po celoj Srbiji i to od 45te a posebno od 2000 te eto pa do sad.
Шта би са канцеларијом за видео назор што је урађена још за време Јешића? Паре уложене у то,набављена најбоља опрема и? Ми не можемо да одржавамо светлосну сигнализацију у главној улици а нетај Сити. Па погледај те само колико бандера не ради од Новосадске до изласка из Инђије ка Пазови. Срамота,постали смо нај гора и најпрљавија општина. Извињавам се,шта би са тим екраном на новом латоу? Чујем цркао, а колике су паре дате за њега.