• Udvostručen broj korisnika ajfona u Srbiji

    Nakon zvaničnog ulaza Eplovih servisa na srpsko tržište, kompaniji izgleda ide bolje nego ikad. Za samo godinu dana se duplirao broj korisnika ajfona u Srbiji, prenosi nova.rs. Trend ili dostupnost eplovih servisa? Epl zvanično prodaje ajfone u Srbiji od 2015. godine. Naravno, postojali su i ranije, ali to nisu bili zvanični tokovi. U aprilu 2015. […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
    Udvostručen broj korisnika ajfona u Srbiji

    Nakon zvaničnog ulaza Eplovih servisa na srpsko tržište, kompaniji izgleda ide bolje nego ikad. Za samo godinu dana se duplirao broj korisnika ajfona u Srbiji, prenosi nova.rs.

    Trend ili dostupnost eplovih servisa?

    Epl zvanično prodaje ajfone u Srbiji od 2015. godine. Naravno, postojali su i ranije, ali to nisu bili zvanični tokovi.

    U aprilu 2015. ajfon 6 je prvi telefon te kompanije koji ste mogli kupiti kod mobilnih operatera u Srbiji. Iako je zvanično ušao na tržište, situacija se nije promenila i udeo ovih uređaja na tržištu je dugo ostao oko 10%.

    Međutim, tokom 2020. eplovi servisi poput Apple pay, Apple Music su ušli i na naše tržište. Takođe, Srbija se našla na spisku zemalja za Mac i App store posle višegodišnjeg čekanja.

    Ovo je izgleda drastično uticalo na broj korisnika u Srbiji koji se u međuvremenu udvostručio.

    Četvrtina Srba koristi ajfon

    Do nedavno najdominantniji operativni sistem na mobilnim uređajima u Srbiji bili su android uređaji, sa neverovatnim udelom od 90%. Ova dominacija je bila očigledna i očekivana s obzirom da do skoro niste čak mogli ni odabrati Srbiju na spisku kada podešavate novi ajfon.

    Lokalizovana podrška, kao i veći broj aplikacija napravljen za android uređaje je doveo do toga da je skoro pa nepraktično koristiti eplove telefone u Srbiji.

    Međutim, ta situacija se u međuvremenu promenila. Prema podacima stetkauntera, broj Android korisnika je pao na 74,21% u novembru 2021. I to se naravno dogodilo u korist jedine platforme na surptonoj strani.

    Ajfon je duplirao broj korsnika u tom istom periodu, pa sa doskorašnjih oko 12% skočio na udeo od 25,53%. Ovo znači da čak četvrtina korisnika mobilnih telefona u Srbiji se odlučilo baš za iOS.

    Ajfon najskuplji u Srbiji

    Ovaj trend možda malo i iznenađuje s obzirom da su Eplovi uređaji skuplji u Srbiji nego u ostatku evropskih zemalja. Formiranje cena nije jasno, ali naši preprodavci tvrde da je Epl taj koji određuje cene uređaja u nekoj zemlji.

    Neki eplovi uređaji u Srbiji su i do 40% skuplji nego u drugim evropskim zemljama u slobodnoj prodaji. Međutim, to nije sprečilo korisnike da se odluče za ovaj telefon.

    Epl želi da osvoji tržišta srednjih primanja

    Epl je kompanija koja već godinama plasira svoje proizvode na tržišta koja imaju visoku platežnu moć. To se vidi kroz podršku i servise koji su do nedavno bili dostupni samo u tim zemljama. Kao i po zvaničnim Epl prodavnicama kojima se najistočnija tačka u Evropi nalazi u Beču.

    S obzirom da se u poslednjoj deceniji panorama mobilnih telefona u svetu promenila i Epl se prilagodio tom trendu. Proizvođači iz Azije su počeli da nude mnogo veću vrednost telefona za dosta manje novca. To je na pojedinim tržištima u potpunosti potisnulo Epl.

    Ulazak eplovih servisa na tržišta sa srednjom platežnom moći, kao što je Srbija, indikuje želju kompanije da osvoji i ova tržišta. Ponuda se proširila te sada imate opseg cena kod ajfona između 400 i 1100 evra u zavisnosti od modela.

    Kada je Srbija u pitanju taj opseg se kreće između 56000 dinara za SE model i 180000 dinara za osnovni model 13 Pro Max u slobodnoj prodaji. Širi opseg cena se reflektovao i na druge uređaje ove kompanije.

    Stefan Simonović/ nova.rs

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp BlueSky
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA

    Upozorenje korisnicima Yettel banke

    Yettel banka upozorila je korisnike da se pojavio lažni profil banke u kom pozivaju da se učestvuje u anketi i da korisnici ne pristuipaju anketi I ne ostavljaju lične […]