• Ulica Svetog Save nije rekonstruisana nego presvučena slojem asfalta

    Za 15 godina 11. aprila je četvrti put objavljena vest da je „rekonstruisana“ centralna Inđijska ulica Svetog Save. U ovoj ulici dugoj 800 metara, prvi put je započeta rekonstrukcija u martu 2008. godine kada je urađeno svega dvesta metara od najavljene potpune rekonstrukcije. Deset godina kasnije, oktobra 2018. godine u dva navrata je asfaltom presvučeno […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Ulica Svetog Save nije rekonstruisana nego presvučena slojem asfalta

    Za 15 godina 11. aprila je četvrti put objavljena vest da je „rekonstruisana“ centralna Inđijska ulica Svetog Save. U ovoj ulici dugoj 800 metara, prvi put je započeta rekonstrukcija u martu 2008. godine kada je urađeno svega dvesta metara od najavljene potpune rekonstrukcije. Deset godina kasnije, oktobra 2018. godine u dva navrata je asfaltom presvučeno ukupno 60 metara dela ulice. Ove godine 11. aprila asfaltom je delimično presvučeno oko 500 metara iste ulice, bez rekonstrukcije.

    Deceniju i po najavljivana  rekonstrukcija centralne ulice Svetog Save u Inđiji urađena je u etapama, nikada u potpunosti iako je marta 2008. godine delovalo da će ulica poprimiti moderan i uređen izgled.

    Tada je najavljeno da će biti urađena kompletno nova kolovozna konstrukcija i trotoari. Pored toga projektom je predviđena i izgradnja kišne kanalizacije i novi stubovi javne rasvete, a elektro mreža i niskonaponska mreža zamenjena i postavljena pod zemljom.

     Projektom iz 2008. godine predviđena je kompletna rekonstrukcija ulice Svetosavska kratka, od Doma zdravlja do Svetosavske i deo Svetosavske od Gimnazije do Ideje. Nakon završetka radova prvog dela u planu je bila izrada projekta i za drugi deo ove ulice, nakon čega i on trebao biti rekonstruisan.

    Najavljivana je ukupna vrednost radova  oko 36 miliona dinara, a u okviru rekonstrukcije planirano je uređenje dva platoa, odnosno trga ispred sportske hale i gimnazije.

    Od najavljenih radova urađena je rekonstrukcija Svetosavska “kratka” koja vodi ka Domu zdravlja, takozvani “kovačev breg” i deo od Gimnazije do skretanja ka Ideji. Ostatak ulice čekao je punih 10 godina za nastavak radova.

    Foto: 16. oktobar 2018. godina deo ulice Svetog Save

    Vladimir Gak, predsednik opštine Inđija je 16. oktobra 2018. godine medijima izjavio da lokalna samouprava „vodi računa o svojim građanima, te da je za razliku od prethodne vlasti izdvojeno 42 miliona dinara za asfaltiranje ulica. Tog 16. oktobra asfaltom je presvučeno 30 metara ulice Svetog Save.

    Dve nedelje nakon toga, 30. oktobra asfaltom je presvučen  još jedan deo ulice ovog puta deo koji nastavlja rekonstrukciju iz 2008. godine, u dužini od oko 30 metara.

    -U Inđiju se nije ulagalo preko 30 godina, moraćemo da uradimo mnogo toga da bi putevi izgledali onako kako treba. – kazao je Vladimir Gak 30. oktobra 2018.godine.

    Nije ulagano 30 godina?

    Stari put M22/1 Inđija – Novi Sad potpuno je rekonstruisan 2011. godine deonica duga  12 kilometara, vrednost radova je iznosila 380 miliona dinara. Septembra 2012. godine urađena je Ulica Kralja Petra asfaltirano je proširenje kolovoza sa obe strane za oko tri metra. Postavljen je sloj BNS asfalta, stavljeni  su ivičnjaci uz kolovoz od početka deonice (Lamele) pa sve do zgrade SUP-a i ukrštanja sa Mitrovdanskom ulicom. Paralelno sa svim navedenim rekonstruisana postavljena javna rasveta od Mitrovdanske do samog centra Inđije. Izgradnjom kišne kanalizacije rešen je problem odvođenja atmosferskih voda u Ulici Maksima Gorkog. Prethodno je izgrađena niskonaponska mreža, a uređeni su i trotoari i biciklističke staze duž ulice. Rekonstruisana je ulica Vojvode Stepe, Miletićeva ulica, urađen je kružni tok i 5 upojnih ulica, autobuska stajališta, industrijska zona, zaobilaznice, put ka Ljukovu, Zanatlijska, Dunavska, Železnička ulica i niz drugih radova od 2001 do 2016. godine.

    Foto: Radovi izgradnja kružnog toka 2015. godina

    U svojim najavama rekonstrukcija ulica Gak je izostavio da istakne da se projekat rekonstrukcije za vreme njegove vlasti i projekat rekonstrukcije iz 2008. godine u mnogome razlikuje. Projekat star deceniju je podrazumevao izradu kišne kanalizacije, trotoara, javne rasvete, travnjaka, niskonaponske mreže i postavljanje kablova pod zemlju. Gakova rekonstrukcija je podrazumevala parcijalno presvlačenje asfaltom određenih delove kolovoza bez dodatnih radova na infrastrukturi.

    Od 2018. Do 2023. godine u ovu ulicu nije ulagano iako je ona jedna od najfrekfentnijih ulica u Inđiji, obzirom da se sa glavnog Novosadskog puta i kružnog toka veći deo vozila odvaja upravo u Svetosavsku.

    Stanovnici ove ulice podneli su u martu 2022. godine peticiju JP „Inđija put“ za postavljanje ležećih policajaca u toj ulici. Kao razlog naveli su visoku frekfenciju saobraćaja, bahatu vožnju i ugroženu bezbednost pešaka.

    Preko 50 stanovnika ulice potpisalo je peticiju za postavljanje ležećih policajaca kako bi se usporio saobraćaj na ovoj deonici.

    Naime ulica Svetog Save u Inđiji je sporedna, jednosmerna ulica koja je paralelna sa glavnom Novosadskom ulicom i u čijoj blizini se nalazi kružni tok sa kog  jedno isključenje vodi upravo u tu ulicu, gde se vozači u punoj brzini isključuju i istom brzinom nastavljaju tom ulicom.

    Ova ulica ima dosta dece, u blizini je srednje škole, centra grada i parka, te je broj pešaka i šetača daleko veći u određenim delovima dana.

    Peticiju je potpisalo više od 50 njih, ima i onih koji su odbili jer smatraju da nije rešenje postavljanje ležećeg policajca. Smatramo da problem mora da se reši, a da bi bio rešen neko mora da reaguje.

    Iz JP „Inđija put“ su uveravali potpisnike da će podneta peticija žitelja ulice Svetog Save biti razmatrana te da će se iznaći rešenje za bahate vozače ali da u ne mogu precizirati da li će rešenje biti ležeći policajci.

    Godinu dana kasnije, odnosno aprila 2023. godine stanovnike je iznenadila pojava mašina koje su za “30 sati rešile problem” koji se razvukao na 15 godina. Problem je rešen postavljanjem sloja asfalta, bez ikakvih dodatnih radova. Problem atmosferskih voda, dotrajale ulične rasvete, zatrpanih kanala, vertikalne saobraćajne signalizacije, dotrajalih i uzurpiranih trotoara nije rešen.

    Verica Marinčić (IN Medija)

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija