• Umesto trotoara, građani dobijaju višegodišnja neispunjena obećanja

    Anketa koju je sprovela IN Medija je pokazala da su građani Inđije zabrinuti zbog trenutnog stanja bezbednosti u saobraćaju. Čak 33,9% ispitanika smatra da bi lokalna vlast trebalo više novca da usmeri ka rešavanju problema saobraćaja. Građani Inđije ističu da je dodatni problem to što u pojedinim ulicama ne postoji trotoar ili je u jako […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Umesto trotoara, građani dobijaju višegodišnja neispunjena obećanja

    Anketa koju je sprovela IN Medija je pokazala da su građani Inđije zabrinuti zbog trenutnog stanja bezbednosti u saobraćaju. Čak 33,9% ispitanika smatra da bi lokalna vlast trebalo više novca da usmeri ka rešavanju problema saobraćaja.

    Građani Inđije ističu da je dodatni problem to što u pojedinim ulicama ne postoji trotoar ili je u jako lošem stanju te su primorani da hodaju putemi time dodatno ugroze bezbednost, kako svoju tako i ostalih učesnika u saobraćaju odnosno vozača motornih vozila.

    Kao prioritet, 22,2% anketiranih građana ističe izgradnju i rekonstrukciju trotoara, čija trenutna nebezbednost ozbiljno ugrožava pešake i bicikliste.

    Primeri kao što su Ulica Milutina Milankovića i Ulica Jug Bogdana svedoče o razočaranju građana koji su očekivali poboljšanje infrastrukture nakon najava lokalnih vlasti. Bez obzira na data obećanja, realizacija rekonstrukcija trotoara nije ni nakon više godina sprovedena.

    Bezbednost u saobraćaju

    U junu 2023. godine, teritorija opštine Inđija se suočila sa zabrinjavajućim porastom broja saobraćajnih nezgoda u odnosu na prethodne mesece, piše u izveštaju o stanju bezbednosti u saobraćaju. Sa ukupno 17 saobraćajnih nezgoda zabeleženih tokom tog meseca, evidentirano je i veliko kršenje saobraćajnih propisa.

    U junu su, prema izveštaju, sankcionisana 335 učesnika u saobraćaju, pri čemu je 73 vozača isključeno sa puta, od kojih je 52 vozilo pod dejstvom alkohola. Osim toga, 88 učesnika u saobraćaju su kažnjena zbog nepoštovanja osnovnih sigurnosnih mera poput nevezivanja pojasa. Čak 66 vozača i 22 putnika kažnjena su zbog ovog prekršaja. Još jedan zabrinjavajući podatak izveštaja jeste da je 56 vozača prekoračilo dozvoljenu brzinu, što ukazuje na nedisciplinovanost vozača i nepoštovanje saobraćajnih pravila.

    Tragične posledice ovakvog stanja nisu izostale. Tokom prve polovine ove godine, troje ljudi izgubilo je život, dok je petoro zadobilo teške telesne povrede, a 61 učesnik je pretrpeo lake povrede u saobraćajnim nezgodama.

    Ono što posebno zabrinjava jeste učestalost učešća pešaka, biciklista i motociklista u ovim incidentima, čemu svedoči sankcionisanje 54 učesnika ovih kategorija u izveštajnom periodu.

    Kao što smo naveli, anketa koju je sprovela  IN Medija je pokazala da su građani Inđije zabrinuti zbog trenutnog stanja bezbednosti u saobraćaju. Čak 33,9% ispitanika smatra da bi lokalna vlast trebalo više novca da usmeri ka rešavanju problema saobraćaja. Kao prioritet, 22,2% anketiranih građana označava izgradnju i rekonstrukciju trotoara, čija trenutna nebezbednost ozbiljno ugrožava pešake i bicikliste.

    Trenutno stanje je nebezbedno za pešake i bicikliste.

    Trotoari su prilično oštećeni i nisu bezbedni ni za šetnju, ni za dečija kolica, vožnju dece biciklom itd..

    Dosta trotoara koji su često u upotrebi su u jako lošem stanju

    Ovo su samo neki od odgovora anketiranih koji smatraju da je rekonstrukciju postojećih ali i izgradnja novih trotoara neophodno uraditi.

    Međutim, umesto rekonstrukcija ulica i trotoara u Inđiji građanima su upućena neispunjena obećanja i odugovlačenja.

    Evo sad će trotoar, samo što nije

    Jedan od primera pustih obećanje je u Ulica Milutina Milankovića čije je rekostrukcija rađena prošle godine.

    Za mesec dana stanovnici Ulice Milutina Milankovića u Inđiji dobiće mogućnost da se priključe na gradski vodovod a ubrzo nakon toga zasijaće javna rasveta, – saopšteno je iz lokalne samouprave krajem marta prošle godine.

    Tog 28. marta 2022. godine su bili u toku radovi na proširenju vodovodne mreže dužine 450 metara

    Radove je izvodilo Javno komunalno preduzeće „Vodovod i kanalizacija“ a procenjena vrednost iznosila je 5.3 miliona dinara..

    I javna rasveta zasijaće vrlo brzo. Najveći problem predstavljao je dalekovod koji prolazi kroz ulicu. Početak radova se očekuje za nekoliko nedelja. – saopšteno je tada iz Opštine Inđija.

    Nakon godinu i po dana od obećanja lokalne vlasti, ova ulica i dalje nema javnu rasvetu.

    Jovanović: Zamislite kolika je ugroženost života ljudi kada noću idu putem a vozila im idu u suret

    Opozicija i kritičari lokalne vlasti ističu kako se infrastrukturni projekti često stavljaju u drugi plan, dok se sredstva troše na druge prioritete. U međuvremenu, građani suočavaju se sa lošim stanjem trotoara i nedostatkom adekvatne javne rasvete, što direktno ugrožava njihovu bezbednost.

    Opozicioni odbornik Strahinja Jovanović kaže da je Ulica Milutina Milankovića nakon asfaltiranja postala jedna od prometnijih i spaja nekoliko ulica u Novom naselju i Šangaju.

    SNS vlast je obećala javnu rasvetu odmah nakon asfaltiranja. Evo prođoše godine.U međuvremenu, sport, zabava i restorani bili su prioritet ove vlasti. Samo da je njima dobro i lepo. – navodi Jovanović i dodaje da ulice pored javne rasvete nema ni trotoar.

    Zamislite kolika je ugroženost života ljudi kada noću idu putem a vozila im idu u suret. Vozač može da primeti pešaka tek kada dođe deset metara od njega. Ništa od ovog ne bi bilo sporno da Opština novca ali vi unazad četiri godine u budžetu stavku „javna rasveta u Ulici Milutina Milankovića a onda vlast kaže pa nismo imali novca. U međuvremenu dali su milione evra, ne milione dinara već milione evra na posrt i na zabavu a nemaju nekoliko miliona dinara da postave javnu rasvetu u Ulicu Milutina Milankovića. – zaključuje Strahinja Jo0vanović.

    Rekorder u čekanju trotoara

    U Inđiji, obećanja rekonstrukcije pešačkih staza često dolaze i prolaze, ostavljajući građane da se pitaju hoće li ikada iskusiti konkretne rezultate. Ulica Jug Bogdana, postala je simbol ove problematike.

    – Šta se dešava sa najavljenom rekonstrukcijom ulice Jug Bogdana? Trotoari su u jako lošem stanu.. – glasilo je pitanje anketiranih građana.

    Rekostrukcija trotoara u prvom delu ulice Jug Bogdana je urađena davne 2006. godine. Tadašnja vlast se odlučila da se umesto drugog dela ulice ipak uradi rekonstrukcija Mitrovdanske dok će drugi deo Jug Bogdana biti urađen “kada se steknu uslovi.” Aktuelna vlast, po svemu sudeći takođe čeka da se steknu uslovi mada, ruku na srce, za razliku od prethodne ova sadašnja lokalna vlast s vremena na vreme najavi početak radova.

    Pre pet godina, tačnije 17. oktobra 2018. godine, predstavnici lokalne samouprave su na zvaničnom sajtu saopštili da „u cilju bezbednijeg i komfornijeg korišćenja pešačkih staza u narednom periodu počinju radovi na izgradnji i rekonstrukciji trotoara širom opštine.“

    Jedna od najkritičnijih se nalazi u Ulici Jug Bogdana i to u delu od Pošte do Bloka 63. Usvajanjem rebalansa stekli su se uslovi da ova izuzetno loša staza dobije savremeni izgled. – saopšteno je pre pet godina iz Opštine Inđija.

    Ulica Jug Bogdana

    Dve godine kasnije, 12. decembra 2020. godine, lokalna vlast još jednom najavljuje isti projekat. Govoreći o „Stazi zdravlja“, predsednik opštine Inđija Vladimir Gak je izjavio da je za 2021. godinu u planu i rekonstrukcija trotoara u centralnim gradskim ulicama, pre svega u ulici Jug Bogdana.

     Do same realizacije, kao što stanovnici tog dela grada znaju, nikada nije došlo

    Predsednik opštine Inđija, Vladimir Gak izjavio je 1. jula ovbe godine da se uskoro očekuju radovi na rekonstrukciji Ulice Jug Bogdana u Inđiji. Gak pomenute radove najavljuje od 2018. godine a sada tvrdi da će radovi početui odmah nakon rekostrukcije ulica koje su u pri kraju.

    Očekujemo radove u Jug Bogdanovoj, to najavljujemo već odavno, na trotoarima ali i na rekonstrukciji kolovoza u Jug Bogdanovoj ulici. Pogotovo u onom delu kada pričamo o bliže Bloku 63 pa i nastavku gde je stanje dosta loše. Nakon završetka Tiršove, Devet Jugovića i Golubove. To su ulice koje su već urađene, treba da se ocrtaju samo one bočne trake i da kažemo da smo u potpunosti rekonstrusali ulice koje nisu rađene sigurno preko trideset godina. – kazao je početkom jula Gak

    I pored obećanja prvog čoveka opštine Inđija, do rekostrukcije trotoara u Ulici Jug Bogdana neće biti u dogledno vreme. Naime, 18. avgusta usvojen je rebalans budžeta u kojem ni ovog puta nema ni slova o pomenutoj ulici.

    Građani Inđije su postali svedoci cikličnih najava i izostanka realizacije. Dok se infrastrukturni projekti drugih vrsta često dobijaju prioritet, stanovnici se suočavaju sa stvarnošću u kojoj su obećanja prazna i gde su ulice i dalje nezavršene.

    Očekivanja se mimoilaze sa stvarnošću, ostavljajući građane da se pitaju koliko dugo će biti potrebno pre nego što njihove ulice i trotoari budu adekvatno urađeni.

    Miodrag Blečić (IN Medija)

    .

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Inđija