• Univerzitetski nastavnici: Ranijim završetkom školske godine poslata poruka da nam škola ne treba

    Odlukom o ranijem završetku školske godine kratkoročno je ukinut jedan važan razvojni oslonac, a dugoročno još jednom narušeno poverenje u obrazovni sistem. Tako ocenjuje grupa od 83 univerzitetska nastavnika i stručnjaka za obrazovanje. – Nepodeljen je utisak da smo svi, i posle mesec dana eksperimentisanja sa školom i školstvom različitim kratkotrajnim, prelaznim i tehničkim rešenjima […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Univerzitetski nastavnici: Ranijim završetkom školske godine poslata poruka da nam škola ne treba

    Odlukom o ranijem završetku školske godine kratkoročno je ukinut jedan važan razvojni oslonac, a dugoročno još jednom narušeno poverenje u obrazovni sistem.

    Tako ocenjuje grupa od 83 univerzitetska nastavnika i stručnjaka za obrazovanje.

    Nepodeljen je utisak da smo svi, i posle mesec dana eksperimentisanja sa školom i školstvom različitim kratkotrajnim, prelaznim i tehničkim rešenjima nepoznatog porekla i utemeljenja, ostali zatečeni najnovijom odlukom vlasti. – navodi se u saopštenju povodom odluke Vlade Srbije da školska godina bude završena 6. juna.

    Donosioci odluka, kako se dodaje, nisu obrazložili zašto to rešenje smatraju dobrim, zbog čega su oni, kao deo zajednice univerzitetskih nastavnika i istraživača odlučili da obrazlože zbog čega smatraju da je ono pogrešno.

    Naveli su da u obrazovnom sistemu ima oko 100.000 zaposlenih, nešto manje od milion učenika, oko dva miliona njihovih roditelja i da je za sve njih, pre svega za učenike, škola okruženje za učenje i razvoj.

    To okruženje treba da bude stabilno, sigurno i smisleno strukturirano, što je posebno značajno u situaciji krize. No, pre svega, taj sistem mora da postoji, ne formalno već suštinski, kako bi odgovorio na razvojne potrebe svojih korisnika. Nažalost, ovom odlukom poslata je poruka deci i društvu da nam škola, u suštini, ne treba. – piše u saopštenju.

    Na taj način je, prema njihovim rečima, kratkoročno ukinut jedan važan razvojni oslonac, a dugoročno još jednom narušeno poverenje u obrazovni sistem, kao i ljudska potreba za sigurnošću, stalnošću, redom, strukturom…

     – Pored toga, donošenjem nepromišljenih odluka koje se stalno menjaju šaljemo poruku deci i mladima da ne mogu da se pouzdaju u nas odrasle da smo sposobni da upravljamo situacijom, što može dodatno da poveća njihov doživljaj nesigurnosti. – navodi se u saopštenju.

    Izvor: Beta

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije Srbija