Veštačka inteligencija – pretnja i prilika za medije u Srbiji
Dvodnevni interaktivni događaj o potencijalima korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u hotelu Moxy u Beogradu, u okviru projekta „Mediji.Inovacije“ koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida). S obzirom na to da medijska industrija što pre mora da se uhvati u […]
Dvodnevni interaktivni događaj o potencijalima korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u hotelu Moxy u Beogradu, u okviru projekta „Mediji.Inovacije“ koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida).
S obzirom na to da medijska industrija što pre mora da se uhvati u koštac sa promenama, ovo je bila prilika da predstavnici profesionalnih i nezavisnih medija i stručnjaci iz nekoliko oblasti zajedno pronađu načine primene nove tehnologije u kvalitetnom i odgovornom novinarstvu.
Dvodnevni događaj u Beogradu, pod nazivom „InfoJam – Veštačka inteligencija i mediji“, poslužio je i za predstavljanje rezultata analiza medijskog tržišta, kao i navika i potreba medijske publike u Srbiji.
Učestvovalo je više od 100 medijskih stručnjaka, novinara, urednika, menadžera, programera i predstavnika medijskih i IT organizacija iz cele Srbije. Između ostalih, događaju su prisustvovali predstavnici medijskih kuća BIRN, Vreme, FoNet, Adria Media i 021, zatim CeSID-a i Ipsosa, kao i lokalnih medija poput Južnih vesti, portala zrenjaninski.com iz Zrenjanina, IN Medija iz Inđije, SOinfo iz Sombora i 013info iz Pančeva.
Ojačati zajednicu nezavisnih medija u Srbiji
Prvi panel bio je posvećen diskusiji o medijskom tržištu i navikama i potrebama konzumenata medijskog sadržaja u Srbiji. Slađana Komatina iz CeSID-a i Dejan Radosavljević iz Ipsosa predstavili su rezultate dva sveobuhvatna istraživanja sprovedena za potrebe projekta „Mediji.Inovacije“. Tokom ostatka dana učesnici su imali priliku da, kroz niz prezentacija i panel diskusija, saznaju više o primeni generativne veštačke inteligencije u medijskom sektoru od medijskih i tehnoloških eksperata.
Drugog dana „InfoJam“-a, predstavnici organizacija koje projekat „Mediji.Inovacije“ podržava su nastavili razgovore o implikacijama veštačke inteligencije, mašinskog učenja i algoritama na medijski ekosistem u Srbiji, redakcije i publiku. Razmatrali su i mogućnosti, najbolje prakse i potencijale ovih tehnologija u domaćem okruženju. Predstavljeno je nekoliko AI alata koji bi mogli brzo i lako da nađu primenu u nezavisnim redakcijama u Srbiji. Zatim su se kroz grupni rad demonstrirale mogućnosti i pronalazila rešenja kroz popularni AI model za obradu jezika ChatGPT.
– U trenutku kada zajednice širom sveta pokušavaju da razumeju potencijal veštačke inteligencije, događaji koji se bave ovom tehnologijom i njenim budućim posledicama su od vitalnog značaja. Kroz „InfoJam“ pokušavamo da demistifikujemo veštačku inteligenciju našim partnerima i pokažemo im potencijal ove tehnologije za optimizaciju njihovog poslovanja. Cilj projekta „Mediji.Inovacije“ je da ojača zajednicu nezavisnih medija u Srbiji tako što će im pružiti alate koji će unaprediti njihovu konkurentnost na tržištu i omogućiti im da isprate promene u digitalnom svetu, koji se stalno razvija – istakao je direktor projekta „Mediji.Inovacije“ Oliver Mekoj.
Veštačka inteligencija u medijskom sektoru i kao pretnja i prilika
Podaci istraživanja McKinsey and Co. predviđaju da će veštačka inteligencija biti u stanju da parira ljudskom razumevanju jezika do kraja ove godine. Za razliku od prethodnih tehnoloških revolucija, uspon veštačke inteligencije ugroziće visokoobrazovani kadar.
S druge strane, veštačka inteligencija u medijskom sektoru nastupa i kao pretnja i prilika. Dok primena generativne veštačke inteligencije, kao što je ChatGPT jezički model, nastoji da zameni medijske radnike u proizvodnji sadržaja uslužnih informacija, ona će takođe povećati njihovu efikasnost i obezbediti više vremena i resursa za proizvodnju inovativnog „ljudskog“ sadržaja kao što su mišljenja i istraživačke priče.
Izvor: zrenjaninski.com
IN Medija