• Veštačka inteligencija – pretnja i prilika za medije u Srbiji

    Dvodnevni interaktivni događaj o potencijalima korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u hotelu Moxy u Beogradu, u okviru projekta „Mediji.Inovacije“ koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida). S obzirom na to da medijska industrija što pre mora da se uhvati u […]

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
    Veštačka inteligencija – pretnja i prilika za medije u Srbiji

    Dvodnevni interaktivni događaj o potencijalima korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u hotelu Moxy u Beogradu, u okviru projekta „Mediji.Inovacije“ koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida).

    S obzirom na to da medijska industrija što pre mora da se uhvati u koštac sa promenama, ovo je bila prilika da predstavnici profesionalnih i nezavisnih medija i stručnjaci iz nekoliko oblasti zajedno pronađu načine primene nove tehnologije u kvalitetnom i odgovornom novinarstvu.

    Dvodnevni događaj u Beogradu, pod nazivom „InfoJam – Veštačka inteligencija i mediji“, poslužio je i za predstavljanje rezultata analiza medijskog tržišta, kao i navika i potreba medijske publike u Srbiji.

    Učestvovalo je više od 100 medijskih stručnjaka, novinara, urednika, menadžera, programera i predstavnika medijskih i IT organizacija iz cele Srbije. Između ostalih, događaju su prisustvovali predstavnici medijskih kuća BIRN, Vreme, FoNet, Adria Media i 021, zatim CeSID-a i Ipsosa, kao i lokalnih medija poput Južnih vesti, portala zrenjaninski.com iz Zrenjanina, IN Medija iz Inđije, SOinfo iz Sombora i 013info iz Pančeva.

    Ojačati zajednicu nezavisnih medija u Srbiji

    Prvi panel bio je posvećen diskusiji o medijskom tržištu i navikama i potrebama konzumenata medijskog sadržaja u Srbiji. Slađana Komatina iz CeSID-a i Dejan Radosavljević iz Ipsosa predstavili su rezultate dva sveobuhvatna istraživanja sprovedena za potrebe projekta „Mediji.Inovacije“. Tokom ostatka dana učesnici su imali priliku da, kroz niz prezentacija i panel diskusija, saznaju više o primeni generativne veštačke inteligencije u medijskom sektoru od medijskih i tehnoloških eksperata.

    Drugog dana „InfoJam“-a, predstavnici organizacija koje projekat „Mediji.Inovacije“ podržava su nastavili razgovore o implikacijama veštačke inteligencije, mašinskog učenja i algoritama na medijski ekosistem u Srbiji, redakcije i publiku. Razmatrali su i mogućnosti, najbolje prakse i potencijale ovih tehnologija u domaćem okruženju. Predstavljeno je nekoliko AI alata koji bi mogli brzo i lako da nađu primenu u nezavisnim redakcijama u Srbiji. Zatim su se kroz grupni rad demonstrirale mogućnosti i pronalazila rešenja kroz popularni AI model za obradu jezika ChatGPT.

    U trenutku kada zajednice širom sveta pokušavaju da razumeju potencijal veštačke inteligencije, događaji koji se bave ovom tehnologijom i njenim budućim posledicama su od vitalnog značaja. Kroz „InfoJam“ pokušavamo da demistifikujemo veštačku inteligenciju našim partnerima i pokažemo im potencijal ove tehnologije za optimizaciju njihovog poslovanja. Cilj projekta „Mediji.Inovacije“ je da ojača zajednicu nezavisnih medija u Srbiji tako što će im pružiti alate koji će unaprediti njihovu konkurentnost na tržištu i omogućiti im da isprate promene u digitalnom svetu, koji se stalno razvija – istakao je direktor projekta „Mediji.Inovacije“ Oliver Mekoj.

    Veštačka inteligencija u medijskom sektoru i kao pretnja i prilika

     Podaci istraživanja McKinsey and Co. predviđaju da će veštačka inteligencija biti u stanju da parira ljudskom razumevanju jezika do kraja ove godine. Za razliku od prethodnih tehnoloških revolucija, uspon veštačke inteligencije ugroziće visokoobrazovani kadar.

    S druge strane, veštačka inteligencija u medijskom sektoru nastupa i kao pretnja i prilika. Dok primena generativne veštačke inteligencije, kao što je ChatGPT jezički model, nastoji da zameni medijske radnike u proizvodnji sadržaja uslužnih informacija, ona će takođe povećati njihovu efikasnost i obezbediti više vremena i resursa za proizvodnju inovativnog „ljudskog“ sadržaja kao što su mišljenja i istraživačke priče.

    Izvor: zrenjaninski.com

    IN Medija

    Podeli vest:

    Facebook Twitter WhatsApp
  • Komentari 0

    Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *


    NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 96H

    Ostalo iz kategorije TEHNOLOGIJA

    Upozorenje korisnicima Yettel banke

    Yettel banka upozorila je korisnike da se pojavio lažni profil banke u kom pozivaju da se učestvuje u anketi i da korisnici ne pristuipaju anketi I ne ostavljaju lične […]